Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '18

 
Kategori
Şiir
 

Bi Kedi Gördüm Sanki.

Bi Kedi Gördüm Sanki.
 

Orda!  İşte orda ...
Annemin begonyalarının arkasında,
Zavallı süleymancığı gözlüyor yuvasında,
Hınzır plânlar kuruyor, o minik kafasında.
       *     *     *


Şimdi de sobanın yanında,  mindere kaykılmış uyuyor,
Yemek kokusuyla maviş gözler anında açılıyor,
Sütünü içip bitirdi; bir güzel yalanıyor,
İp yumağı ile pati savaşı veriyor.
         *     *     *

Küçük bir kız var görüyorum odada,
Mırıl mırıl uyuyor kedicik, kızın kucağında,
Okşuyor küçük kız, elleri kediciğin başında,
Sevgiden bir köprü var, iki can arasında.
         *     *     *

Keyifle kurulmuşlar ekran karşısına,
Açtılar..."Bi kedi gördüm sanki" vardı, şanslarına,
Kız güldü, kedicik güldü; çektiler örtüyü ayaklarına,
Daldılar az sonra uykuya, koyun koyuna.
         *     *    *

Birden fırladı kedicik; sanki çağırmıştı birileri,
Koştu küçük kız arkasından, çırpındı yüreciği,
Düşündü; hiçbir yer yoktu gideceği,
Gözyaşları karıştı yağmura  -çöken akşam-  gibi karardı adeta geleceği.
          *    *     *

Küçük bir el, yanağında geziniyordu,
Gülümseyen bir çift kara göz sevgi ile, merakla bakıyordu,
"Nine nine! anlat bana hadi" diye bağırıyordu,
"Rüyanda ağlıyordun..."  Ninesi, " az önce de bi kedi gördüm sanki" diyordu.

                                                                             AYNUR BÜYÜKEŞMELİ
                                                                              14 KASIM 2018
 

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..