Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '14

 
Kategori
Şiir
 

Bilir misin sevgilim?

Bilir misin sevgilim?
 

Bilir misin


Hikayemizin son baharından
Bir eylül daha geçti
Bilir misin sevgilim,
Yapraklar dökülürken
Aynı bardaktan su içerdik
Aynı kaygılar dinlerdik
Şarkılardan,
Bazen ağladığın olurdu
Bende oturur sana bakardım
Balkondan.

On yedi eylül geçtik/geldik
Kaç kışı yaza çevirdik
Kars, Keşan, Ankara..
Konduk göçtük seviştik
Sen, ben çocuklar
İç içeydik, ne güzeldik.
Bilmem kaç gece öpüştük
Kaç gece sırt sırta küserdik
Kaç gece Edamıza ninniler söylerdik,
Hani Koray’ımızın mışıl uykusunda
Yanaklarından öperdik..
Bazen hepiniz uykudayken
Ben, hep sizi dinlerdim
Bilmeden
Ten kokulu gecelerimizde
Huzur duası ederdim
Tek tek ellerinizden öperdim
Bilir misin…

Bir hiç uğruna geçtin gittin
Nedendi,
Hangi sevdalardı ki,
Hangi aşkın sesiydi ki, yuvandan
Yüksekte kalan,
Yalnız bırakırken gecelerimizi,
İhanet yatağında sen ısındın mı
Hangi kalbe bir hırsızlık yuvası kurdun
Yavruların baba tazeliği dillerinden
Alırken o cıvıltıları,
Sen gerçekten mutlu musun
Sen …
Ey sarhoş sevgilim,
Ganimet aşkın, çığlık havası,
Fırtınaya çalarken bir gör
Bir kırağı düştü mü gör
Bir eylül geçti mi gör
İşte sen o zaman gör,

Gör ki,
İhanet yuvasında,
Odana kış düşer
Çarşafın üşür
Ahlarsın…
Acısı siner duvarlarına
Ağlarsın ağlar..
Bilir misin sevgilim,
Bir bedeldir
Merhamet ve aşk,
Ağaçta toprağa tutunurken/ Kökünden
Katışıksız verir özünden/ meyvesinden
sımsıkılıktır O
Ölesiye tutunmaktır..
Toprak gibi öpmektir O
Bilir misin
Siyah saçlı sevgilim,
Siyah iplikten beyaz çarşaf çıkmaz
Yıktığınız yuvaların taşlarından
Ev olmaz,
Olmaz sevgilim/Olmaz..
Hangi sıcak dualar alırsın
Kimden,
kime saklarsın kendini
Ben seni bildim bileli
Sen delisin deli.
Bende seni bilirdim de severdim
Taş yürekli sevgilim
Bilir misin
Mutlu gürültülerimiz vardı
Hep beraberce,
hangi zamanın sevdaları ki
Seni tutup tufana katan
Üst üste koyduğun yıkıntılar
Dağıtıp kaçtığın hasretin
Bir uyku deniziyle kuşatılmış
Düşlerin arasındaki sır neydi
Kağıt geminle, batık bir limandır
Varmak istediğin/
Ne okyanus hayaller kurmuşsun
Çılgınca
Kutup yıldızlarını bile yüksekte tutan
Bir yürek vardır
gökyüzünün ruhunda
Bilir misin sevgilim,
senden de yürek dilli-hoş sedalar- kalması gerekti
anılarımızda! .

(Belgesel 17/10/2005 ulus Ank)

Kalender Kılıç

 
Toplam blog
: 164
: 239
Kayıt tarihi
: 23.02.09
 
 

Kalenderce yaşarım. Okurum, gezerim, Çocukluğum şanslıydı; özgürlük en büyük mükafatım. Hiç bir kal..