Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '17

 
Kategori
Okullar
 

Bir Mühendisin Öğretmenler Günü Coşkusu

Bir Mühendisin Öğretmenler Günü Coşkusu
 

feride jeyan yayın


Mühendislik kökenli birinin 24 Kasım Öğretmenler Günü'nün bir öğretmen edasıyla geçmesi hem çok anlamlı hem çok manidar.

Neden mi? Sen gel büyük emekler vererek endüstri mühendisliği oku. Çılgınlar gibi her yazını birbirinden değerli büyük şirketlerde staj yapmak için uğraş,yap, aileni araya sok, kurumsal hayatın havasını kokla. Sonra ne mi olsun? Kendini çocukların arasında, eğitim dünyasının içinde, ülkemizdeki eğitim sistemine baş kaldıran bir düzen kurmuş biri olarak bul ve bu yola baş koyalı da tam 8 yıl olmuş olsun... Her sene 24 Kasım bana bu anekdotu hatırlatıyor ve çok enteresan geliyor hayatımın akışı.

Ben daha okulunu bitirmeden kurumsal hayatın güzelliklerini ve zorluklarını ucundan deneyimlemiş toy bir birey olarak, geleceği görememenin verdiği cesaretle attım kendimi bambaşka bir yola. Tabi en büyük şok etkisi en yakınımdakilere yani aileme oldu. Nerden çıktı şimdi bu? Bunun için mi o kadar okudun? okuttuk ;) öğretmenlik mi yapacaksın hayat boyu? sen sıkılırsın...ve daha nice tepkisel cümleler....
O süreçte şans yanımdaydı. Daha doğrusu inancım ve hayallerim o kadar tamdı ki bu çevreden gelen tepkiler çok kısa sürdü. Ailemin ve çevremin hızla kabullenmesiyle adına Küçük Dokunuşlar dediğim küçük oluşum birden doğuverdi, sonra zamanla küçük küçük şekilledi, oluştu, şimdilerde serpiliyor. Adı gibi hala küçük ama benim çocuğum, göz bebeğim oldu falan falan.. Oraları biliyorsunuz, yazıyorum hep.

Yıllar geçtikçe çok öğrenci, çok aile biriktiriyorsun. Sen hayatlarına dokunduğun için de 24 Kasım Öğretmenler Günü sanki öğretmen gibi coşkulu, paylaşım dolu geçiyor...

Bugün gelen her telefonda konu tabi hep bunlar üzerine oldu ve hepimizin kanısı aynı. Kimi insanlar bazı meslekleri icra etmek için hayata gelirmiş. Benimki de öyle birşey diyorum artık.

Ülkemizdeki eğitim sisteminden dolayı kalıpların içerisinde çok kalıyor, kendimizi ve yetilerimizi geç keşfediyoruz. Kimimiz hatta keşfedecek fırsatı bulamıyor. Hal böyle olunca da diretilmiş bölümleri okuyarak zorlu eğitim hayatları geçiriyor, mutsuz iş hayatları yaşıyoruz. Buna bende dahil, herkesin lise yıllarında hayali tek kelimelik mesleklere sahip olmak. Doktor, mühendis, mimar, avukat gibi...Ama kaçı bu meslekleri gerçekten istiyordu? Kaçının ailesi istiyordu da kendisi de sonra istiyorMUŞ gibi oldu... Ben şu an "boşa okumadım ben", mühendislik bakış açısını işimde kullanıyorum diye kendini avutanlardanım. Bu avutmayı da babamdan öğrendim. Çünkü babamda inşaat mühendisi ama bambaşka sektörlerde bambaşka işler yapıyor :) Ne kadar manidar değil mi? 4 kişilik ailede 2 mühendis ama 2side hayallerinin peşinde işler yapıyor. 3. mühendis de yolda.(okuyor, kardeşim...)

İşini severek yapan insanların sayısı arttığında daha mutlu bir ülke olabiliriz. En başta Başöğretmenimiz Mustafa Kemal Atatürk'ü anarak, bende büyük iz bırakmış öğretmenlerim başta olmak üzere tüm öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler Gününü kutlarım.

 
Toplam blog
: 4
: 204
Kayıt tarihi
: 06.12.17
 
 

Hayatını çocuk eğitimi ve gelişimine adamış bir öğrenci ve ebeveyn koçu... Deneyimlerimi, yor..

 
 
 
 
 
Toplam blog
: 4
: 204
Kayıt tarihi
: 06.12.17
 
 

Hayatını çocuk eğitimi ve gelişimine adamış bir öğrenci ve ebeveyn koçu... Deneyimlerimi, yor..