Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bir Şeyi Saklarken Bulmak Kolay Olsun Dersek Hırsız İçin de Kolay Olur

Bir Şeyi Saklarken Bulmak Kolay Olsun Dersek Hırsız İçin de Kolay Olur
 

İki yönlü bir durum var burada; hem biz kolay bulacağız hem de hırsız zor bulacak. İlginç örnek yine bizim evde oldu. Sandıkta bir şeyler ararken bilezik bulduk. Yıllar önce koymuşuz, arayıp bulamamış en büyük ihtimal orada unutmuşuz (zira bu yoksullukta bulmak için sandığı kırardık). Çok şaşırdık tabi.

Bu özel bir saklama şekli (biz de bulamamışız hırsız da) diyeceğim ama daha çok unutmaya benziyor.

Zor bir durum gerçekten hem kendinizi düşüneceksiniz hem de hırsızı. Çünkü biz de sakladığımız yeri unutuyor bulamıyoruz.

Tabi istisna olarak az önceki örnekte olduğu gibi nereye sakladığımızı da unuttuğumuz oluyor.

Ben bir şeyi saklarken doğrusu hırsızı hiç düşünmüyorum, ben kendim daha sonra nasıl bulurum diyorum.

Çok şeyim olduğu için değil düzensiz biri olduğum için evim çok dağınık (komşular çöp ev şikayeti yapabilirler diye korkuyorum) Yani hırsızın da pek bir şey bulabilmesi mümkün değil. Zaten hiç hırsızlık olayı olmadı. Üstelik değerli şeylerimi saklama konusunda hiç ihtiyatlı değilim. Hırsızlara bayağı yardımcı oluyorum ama bende de biraz hırsız tipi olduğu için kendilerinden sanıyor olmalılar.

İşte böyle bir ortamda değerli şeylerimi (zengin değilim ama çok değerli şeylerim var) hırsız için hiçbir anlamı olmayan, kendimce şifreli yerlere saklıyorum ki kolay bulayım. Zira bugüne kadar ellerimle sakladığım şeyleri ayaklarımla aradım.

Sakladığını sakladığın yerde bulamama gibi bir özelliğin olunca hırsızı düşünemiyorsun bile. Demek ki şifre sağlammış ki bilezik on yıl sandıkta durmuş görememişiz. Bakkalın alacağı için silah çektiğini de düşünürsek…

Ben istisnayım sakın benim gibi yapmayın paranızı altınınızı hırsızın bulamayacağı yere koyun. Orada unutsanız, benim gibi on yıl sonra bulsanız bile.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..