Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '08

 
Kategori
Havacılık
 

Bir Şafak Bekçisi Çılgın Türk'ü Yitirdik

Bir Şafak Bekçisi Çılgın Türk'ü Yitirdik
 

13 Haziran 2008 günü Ankara’da, Kocatepe Camii’nden Bir Şafak Bekçisi Çılgın Türk uğurlandı...

Şafak Bekçileri filmini anımsayanlarınız olacaktır. En azından adını duymuşluğunuz vardır. Yaşı genç olanlardan, büyüklerinden de bu filmi ve döneminde estirdiği fırtınayı dinleyenleriniz olmuştur.

Değerli Dostum, Milliyet Blog Yazarı Sayın Mustafa Kemal Öztürk (Emekli Bir Subay) da bu filmi yazmış ve bu filmden bir kareyi galerisinde yayınlamıştı.

Bir ağa kızına aşık olan, pilot üsteğmenin mesleği ve aşkı arasında tercih yapması ana temasında kurgulanan filmde, meslek aşkı ve yurt severliğin galip geldiği hikaye Eskişehir Hava Üssü’nde ve Korsan Filo’da çekilmişti.

Bu gün Hava Kuvvetlerinde uçan yada emekli olmuş pek çok pilotun, meslek seçimlerinde önemli bir etken olduğunu söylediği bu filmde başrollerde; Göksel Arsoy, Leyla Sayar, Nülifer Aydan, Ahmet Tarık Tekçe, Hüseyin Baradan, Ekrem Bora, Sami Hazinses, Necdet Tosun gibi dönemin ünlü sanatçıları rol almışlardı.

Bu film, gençler tarafından havacılığın sevilmesine sağlamış ve havacılığa olan ilgi adeta patlamıştı. Tıpkı bir zamanlar “Beyaz Gölge Dizisi”nin TRT Televizyonunda gösterildiğinde basketbol sporuna olan ilginin artması ve ülkemizin basketbolda çağ atlaması gibi...

Yıllar sonra bizlerin havacılık aşkımızın başlangıcı olan, Şafak Bekçileri Filmi’nin başrol oyuncusu, Pilot Üsteğmen rolünü başarı ile oynamış, yakışıklı aktörü Göksel Arsoy’u tanıma şansını yakaladım.

Yakışıklılığından hiç bir şey kaybetmemişti.

Şafak Bekçileri Filmi’nden etkilendiği için pilot olduğunu her fırsatta söyleyen, Türk Hava Kurumu Genel Başkanı Sayın Emekli Pilot Tümgeneral Yusuf Güngör ve THK Genel Sekreteri Emekli Pilot Tuğgeneral Mehmet Pınar’ın konuğu olarak gelmişti, Sayın Göksel Arsoy Türk Hava Kurumu’na.

Eski Günler konuşuldu. Ülke sevgisi ve görev bilinci anlatıldı. O yılların Türkiye’si ve O yılların idealist insanlarından söz edildi Uzun uzun.

Bir filmden o dönem gençliğinin nasıl etkilendiği konuşuldu. O filmden etkilendiği için pilot olduğunu söyleyen yüzlerce Şafak Bekçisinin adları sayıldı.

13 Haziran 2008 günü Ankara’da, Kocatepe Camii’nden Bir Şafak Bekçisi Çılgın Türk uğurlandı.” Diye başlamıştık yazımıza.

13 Haziran 2008 günü, bir Şafak Bekçisi, bir Çılgın Türk; Emekli Pilot Binbaşı Şener Koltuk’u uğurladık.

Kimdir Şener Koltuk?

Sayın Yılmaz Özdil 15 Haziran günü, Hürriyet Gazetesindeki köşesinde "ÇILGIN TÜRK" başlıklı yazısı ile, O’nu anlatmış. Sizlerle de paylaşmak istedim.

TARİH, 14 Ekim 1987.

Saat, 11.05.

Yer, Ankara Mürted.

4'üncü Ana Jet Üssü'nün pistinde bir F16 frenlerini bırakmış, kulakları adeta sağır eden bir gümbürtüyle hızlanıyordu.

Nefesler tutulmuştu.

Çünkü 86-0068 kuyruk numaralı o F16, tarihimizde yeni bir sayfa açıyordu. Türkiye'de üretilen ilk savaş uçağıydı.

*

İlk kez test ediliyordu.

Haliyle, düşme ihtimali yüksekti.

Pilot, 36 yaşında bir binbaşıydı.

Şener Koltuk.

"Kelle Koltuk" diyorlardı ona.

Haklıydılar... Çünkü bu işi yapabilmek için hakikaten kelleyi koltuğa almak gerekiyordu. Havalanacak, bütün manevraları deneyecek, kelimenin tam manasıyla "canını çıkaracaktı" hiç uçmamış uçağın... Kalktı, daldı, çıktı, yattı, döndü ve sağ salim indi.

"Tamam" dedi, "Bu uçar..."

*

Gözü karaydı, mangal yürekli...

Tam çılgın Türk!

*

Kıbrıs'ta savaştı.

F100'le... Bu F100 dedikleri, hesapta avcı bombardıman uçağı ama, aslında soba borusu gibi bi şey... ABD'nin bize kakaladığı uçaklardan... 1953 model!

Onunla dağıttı Yunan'ı.

F104 macerası var bir de...

Bandırma'ya inecek, basıyor düğmeye, sol iniş takımı açılmıyor... Komutan, Cumhur Asparuk Paşa... "Atla" diyor, "Uçağın canı cehenneme, pilotumdan kıymetli değil..." Atlasa, rutin kontrol için hastaneye gidecek, 28 gün uçuştan men edilecek, kural bu... Uçak arızalı ama, pilot daha arızalı! "Çorbayı akşam evde içeceğim komutanım" diyor, atlamıyor! Gövde üstü indiriyor uçağı! Hem de öyle indiriyor ki, tereyağından kıl çeker gibi, tekerlekle inse bu kadar olur... Aynı uçağı, 27 gün sonra "kendisi" test ediyor ve yeniden Hava Kuvvetleri'ne dahil ediyor!

*

521 uçağın test uçuşunu yaptı. 521 kez "maksimum" riske attı hayatını... Bu bir dünya rekoru... Çünkü, binlerce parça ve milyonlarca hesaptan oluşan "sıfır kilometre" 521 uçağı, düşürmeden indiren başka bir pilot yok dünyada!

*

Emekli oldu sonra...

ABD'den iş teklifi aldı.

Acayip paralar teklif edildi. Gitmedi.

"Ben bu işi para için yapmadım, bu vatanın ne toprağını terk edebilirim, ne gökyüzünü" dedi.

Restoran açtı.

"Ticaret yapmak F16 uçurmaktan zor" diyordu arkadaşlarına: "Buzda kayıyorsun, suya yazı yazıyorlar, dürüstlük yok! Böyle ortamda uçmak mı kolay, ticaret yapmak mı?"

*

Ve tarih, 13 Haziran 2008...

Yer, Ankara Kocatepe Camii...

Musalla taşında ay-yıldızlı tabut.

Şener Koltuk...

Henüz 57 yaşında kalp krizinden vefat etti. Türbana mürbana kafa yorduğunuz için haberinizin olduğunu sanmıyorum, yazayım dedim... Türkiye, hakkı ödenmez bir kahramanını sessiz sedasız toprağa verdi. Allah rahmet eylesin.

NOT1: Biraz sonra, Cemal Uygun Milliyet Blog İnönü Bahar Buluşması İçin Ankara’dan hareket edeceğim. Bu Buluşmaya katılacak olan dostlarıma birkaç hatırlatmam olacak. İnönü; akşamları oldukça serin olan bir iklim yapısına sahiptir ve gelecek dostlarımın hazırlıklı gelmelerinde yarar vardır. Havuzumuz için mayolarınızı ve akşam yemeği için hırkalarınızı unutmayınız. Katılma Payını Kredi kartı ile ve İnönü’de yatırmak da olası. Ayrıca Kredi Kartı ile yapılan ödemeler dört taksite bölünebilecek.

NOT2: Göksel Arsoy, 22 Haziran Pazar günü, KanalD'de "Şeffaf Oda Programında" Türkan Şoray'la birlikte; Sayın Güneri Civaoğlu'nun konuğu olacak. İzlemenizi öneririm.


Unutmayın1:
THK Yangın Uçağı alım kampanyası için, tüm operatörlerden yangın yazıp, 3919’a gönderin. Bedeli 6 YTL’dir. Ülkemize katkısı, yemyeşil ormanlar.

Unutmayın2: Bir Cumhuriyet Kurumu olan THK’na üye olun. Rejime ve Cumhuriyet kazanımlarına sahip çıkmanın bir yolu da, rejimin ve Cumhuriyetin kurumlarına sahip çıkmaktır.


 
Toplam blog
: 182
: 2395
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

10 Kasım 1954 tarihinde doğdum. Sosyal Hizmet Uzmanıyım. Pilotum. (ultralight licence no:151)..