Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '08

 
Kategori
Pazarlama
 

Internette Yetişkinlere* Satış Taktikleri

Internette Yetişkinlere* Satış Taktikleri
 

Bugüne kadar hem Garanti Bankası Elektronik Ticaret Direktörü olduğum dönemde(2000-2005) hem de sonrasında eticaret ile ilgili okuduğum pazarlama yazıları genellikle gençler ve kadınlar üzerine olmuştur. Halbuki alışveriş yapanların ciddi bir oranının yetişkin olduğunu bilmemize rağmen. Şimdi interneti kullanan yetişkinlere ilişkin neler yapılabileceğine bakalım. Bu arada yaş ve tecrübenin önemini belirtmeden geçemeyeceğim. Yaşlı bir hırsıza sormuşlar, “Neden bu bankayı soydun?” diye “para orada olduğu için” demiş. Yaş ve tecrübe doğru adımı atmada önemli faktörlerdendir.

2005 yılında Conference Board tarafından yapılan bir çalışmada ABD’de gelirlerin %30’unun 50-65 yaş arasındakilerden, %13’ün ise 65+’dan geldiği saptanmış.

60’ların ve 70’lerin çılgın kuşağı 2000’lerde geri dönüyor. Özellikle benim tanıdığım orta yaş ve üzeri birçok kişide internete olan ilgi oldukça fazla. Bugün internete bağlananların en az %10’unun orta yaş ve üzeri olduğunu düşünüyorum. Türkiye’de yapılmadığı için sürekli ABD örneği veriyorum ama yine bu konuda Ocak 2006’da Pew Internet & American Life Project’in yaptığı bir çalışma ilgi çekici.

Bu pazara nasıl girmeli? Yetişkinlerin internete girme sebepleri gençlerden çok daha farklı. Özellikle yaşlarının ve geçmişlerini getirdiği bazı şeylere dikkat ediyorlar;

    Font büyüklüğü 12 veya üzeri olan siteleri tercih ediyorlar Anlatımların çok basit ve anlaşılır olmasını, ya da daha önceden bildikleri bir şey olmasını tercih ediyorlar. Satış argumanlarına kolay kolay kanmıyorlar, maliyet ve fayda odaklılar. Laf kalabalığı hoşlarına gitmiyor, aptal olmadıklarını bilmenizde fayda var. Hem güvence hem de problem anında destek bekliyorlar. Onların anlayacağı dilden konuşulmasını, piyasa jargonları ya da kısaltma vb. kafa karıştırıcı şeylerden hoşlanmıyorlar.

Tüm yetişkinlerin kafasında 70’lerin karaborsası, darbeler, 1994 ve 2000 krizleri hala güncelliğini korur. Bu yüzden temkinli davranırlar. Bu yüzden yaşadıkları tedirginlik ve emniyetli olma ihtiyacı sebebiyle öncelikli olarak “güvenme” ihtiyacı duyarlar. Daha önce internetten çalınmış bir kredi kartı yüzünden başı belaya girmiş birini tanımasalar bile internetten yapılan alışverişlerde “kesinlikle” kart bilgilerinin çalınabileceğine inanıyor olabilirler. Bu yüzden güvenlik ile ilgili sağladıklarını net ve açık bir biçimde iletmeli, güvenlik politikalarınızı logo vb. semboller koyarak anlamalarını beklememelisiniz.

Onlar daha tutucudurlar. Alışkanlıkları yıllar sonra oturmuştur. Uçuk kaçık şeyler ile hayatlarını bir anda değiştirmelerini beklemeyin.

Birçok yetişkin tanıdığım bir sitede ciddi bir sıkıntı yaşayana kadar bana soru sormamıştır. Bu durum tekrarlayınca yetişkinlerin hata yapmadan ya da sıkışmanda yardım istemedikleri sonucuna varıyorum. Onların yaşayacakları hatalar ise bence web siteleri için bulunmaz nimet. Eğer yetişkinlere test yaptırsalar birçok site kendisini çok fazla geliştirebilir. Yetişkinlerin kolaylıkla kullanabileceği siteleri herkes çok kolay kullanabilir.

Eğer birde yetişkinlerden öneri-istek ve şikayetlerini alıp bunlara yönelik site optimizasyonlarınızı yaparsanız işte bu gerçekten çok akıllıca bir hareket olacaktır.

* Yaşlı demek istemediğim için Yetişkin demeyi uygun buldum.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..