Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
 

Hayat Bilgisi günlük plan

HAYAT BİLGİSİ GÜNLÜK PLAN

(Örnek)

DERS : Hayat Bilgisi

SINIF : 2

YAKLAŞIK SÜRE : 40 dakika.

TEMA : Benim Eşsiz Yuvam

KAZANIMLAR : A.2.19. Kendisinin ve arkadaşlarının etik olmayan davranışlarını fark eder ve bu davranışları onaylamadığını belirtir.

KİŞİSEL NİTELİKLER : Doğruluk, dürüstlük, adalet.

TEMEL BECERİLER : Etik davranma.

ARA DİSİPLİNLER : Rehberlik ve Psikolojik Danışma.

KAYNAK : Hayat Bilgisi Özel İhtisas Komisyonu yardımseverlik.

SÜREÇ

Ön Hazırlık: Sınıfın duvarlarına hayvan resimleri asıp, öğrencilere evlerinden -varsa- oyuncak hayvanlar getirmesini isteyebilirsiniz. Sınıfta bu oyuncakların sergilendiği köşeler oluşturulabilir.

1. Derse giriş yapmak amacıyla, hayvanat bahçesine bir gezi düzenleyeceğinizi söyleyin ve motivasyonu sağlayın.

2. Sınıfı her sıra bir grup oluşturacak şekilde üç gruba ayırın.

3. Öğrencilere bu üç grubun birer otobüsü canlandıracağını belirtin.

4. Birinci grup öğrencilerinin otobüs seyir halindeymiş gibi yerlerinde hareket ederek bir otobüsü canlandırmalarını isteyin.

5. Üç-beş dakika sonra öğrencilere sırayla otobüsten inmelerini ve hayvanat bahçesini temsil eden resimlerin ve oyuncaklarını önünden geçerek sınıfın çevresinde bir tur atmalarını söyleyin.

6. Hayvanat bahçesinde yapılan gezi sırasında yerlerinde oturan öğrencilerin arkadaşlarını gözlemelerini sağlayın.

Örneğin;

. Sırayı bozan ya da başkasının sırasını almak isteyen oldu mu?

. Diğer ziyaretçiler dönüş için otobüse doğru gittiklerinde hala hayvanat bahçesini gezmeye devam ederek arkadaşlarını bekletenler var mı? Vb.

Öğrencilerden doğru dürüst davranmayan (etik olmayan), saygılı olmayan, güven vermeyen, yardımlaşma, paylaşma içermeyen ve adil olmayan davranışları gözlemlemelerini isteyin.

7. Bütün grupların otobüs rolünü alarak yolculuklarını yapmalarını ve diğer gruplardaki öğrencilerin de onların davranışlarını gözlemlemelerini sağlayın.

8. Bir tartışma ortamı oluşturun. Sınıfça tartışma ortamı (büyük tartışma grubu) oluşturabileceğiniz gibi küçük tartışma grupları da oluşturabilirsiniz.

Küçük tartışma gruplarında her grubun kendisine bir isim bularak grup sözcüsünü belirlemelerini isteyin.

Gruplara kendi aralarında gözlemledikleri etik ve etik olmayan davranışları listelemelerini ve bu davranışların nedenlerini tespit etmelerini söyleyin.

Grup sözcülerinden gruplarının elde ettikleri bulguları tahtaya yazmalarını ve bu davranışları onaylayıp onaylamadıklarını belirtmelerini isteyin.

Dersin sonunda öğrencilerinizin açıklamalarından da yararlanarak "doğru ve dürüst olan, saygıya dayalı, güven veren, yardımlaşmayı ve paylaşmayı sağlayan ve adil olan davranışların" etik davranışlar olduğunu söyleyin.

Bu tür davranışların hayatınızı güzelleştirdiğini, bu nedenle onaylandığını açıklayın.

Etik olmayan davranışların ise, insanlar arasındaki ilişkiye zarar verdiği için hayatımızı zorlaştırdığını, bu nedenle de onaylanmadığını belirterek dersi sonlandırın.

DEĞERLENDİRME

. Gözlem formu.

. Öz değerlendirme.

. Akran değerlendirme, ile değerlendirilecektir.

KAYNAK:

MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Eğitim Öğretim ve Program Dairesi Başkanlığı. İlköğretim 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı. Ankara-2005. (s. 39-40).

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..