Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
8293
 

Ne kadar su içmeli?

Ne kadar su içmeli?
 

Sıcak, çok sıcak günler bizi bekliyor. Bu günlerde yeterli oranda sıvı almamız, sağlığımız için çok önemli. Özellikle sıvı sözcüğünü kullandım, çünkü yalnızca su değil, yeterli oranda vitamin ve mineral içeren sıvılar almalıyız. Su dışında ek olarak sıvı olarak ayran ve taze sıkılmış meyve suları uygundur.

Su gereksinimimizi besinler, içecekler ve metabolizma kaynağıyla alabiliriz. Diyette proteine göre karbonhidrat ve yağın yüksek olması metabolik suyu arttırır. Yediğimiz besinler ve içecekler yoluyla da vücudumuza su sağlarız. Örneğin sebze ve meyvelerin yaklaşık 85-% 90’ı , 1 su bardağı sütün %90’ı sudur. Gün içerisinde içtiğimiz çay, kahve, soda vb. içeceklerle ile de sıvı almaktayız. Ancak kafein içeren kahve, çay ve diğer içecekler sıvı ihtiyacını karşılasa da uygun su kaynakları olarak sayılmazlar. Aksine daha çok idrar oranını artırıcı etkileri ile idrarla su atılımını artırabilirler.

Genel olarak su alımında çok fazla miktarlarla ifade edilen yanlış bilgilendirmeler olabilmektedir. Aksi bir durum olmadığı sürece, normal bir günde sağlıklı bir kişinin su gereksinimi vücutta oluşan zararlı maddelerin atımını sağlamak ve vücut sıvı dengesini koruyabilmek için 8-10 bardak (2.5 litre) kadardır. Sıcak günlerde ise bu oranda bir miktar artışlar gerekebilmektedir.

Su alımında alışkanlık olarak yapılması gerekenler:

Sabah kalkıldığında ilk yapılması gereken işlerin başında 1 bardak su içmek olmalı,
Her tuvalet sonrası, kaybedilen sıvıyı yerine koymak için 1 bardak su içilmeli,
Egzersiz yaparken ve özellikle sıcak havalarda çalışırken su tüketimi arttırılmalı,
Özellikle hava ve deniz yolculuklarında su tüketimi arttırılmalı,
Suyu her zaman görünür bir yerde bulundurmalı, susama hissi beklenmeden su tüketmeye özen gösterilmelidir.
Kaynak:

http://www.saglik.gov.tr/TSHGM/dosyagoster.aspx?DIL=1&BELGEANAH=17749&DOSYAISIM=suvesaglik.doc


Resim Adres

http://www.diyetform.com/upload/20d34f0b03.jpg

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

ne kadar kaliteli temiz su içtiğimiz önemli. Bu konu da ayri bir blog konusu olabilir. İnanın içilen 5 bardak kalitesiz su, içilen bir bardak kaliteli suyun verdiğini vermez vücuda. Sevgilerle

Gül'ün içinden 
 04.09.2007 15:50
Cevap :
Teşekkürler:) suyun kalitesi dediğiniz gibi, ayrı bir blog konusu, sevgilerimle  05.09.2007 11:25
 

He valla, okumişem bi daha, dediginiz dogridir Tohtur Hanim. Sagolasiniz, varolasiniz. MS

Mehmet Sağlam 
 26.06.2007 21:01
 

İnsanın her böbreğinin günde en fazla 1,5 litre suyu işleme kapasitesine sahip olduğunu, bunun fazlasının sistemi yorup yıprattığını ve taşlanmaya sebep olduğunu okumuştum. Sizce bu doğru mu, Tohtur Hanım? Saygıyla... MS

Mehmet Sağlam 
 26.06.2007 19:10
Cevap :
Heçte bile, yazmış ve kaynak bilem belirtmiştim, sanırım dikkatli okumamışsınız..2-2.5 lt uygundur. Daha fazlası yorar asıl yazar beğ:) sevgiler  26.06.2007 20:54
 

her gün 50 derece oluyor burası ve ben 5 litre su içiyorum , ama hiç bir şey olmuyor, sevgiler

Zadig 
 23.06.2007 17:16
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 196
Toplam yorum
: 1020
Toplam mesaj
: 110
Ort. okunma sayısı
: 4661
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

41 yaşında uzman doktorum, evliyim ve bir çocuğum var. Yaşamdan beklentim, huzurlu ve konforlu ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster