Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '06

 
Kategori
Otomotiv
Okunma Sayısı
17579
 

Emniyet kemeri ve hava yastığı

Emniyet kemeri ve hava yastığı
 

Günümüz arabalarına takılan hava yastıkları (airbag) hangi şartlarda nasıl devreye girerler? Bu konuda yeterli bilgilere sahip miyiz? Kazalarda hayat kurtaran hava yastıklarının çalışma prensipleri hakkında birçok kullanıcı yeterli bilgiye sahip değil...

Otomobillerde güvenlik fikri, ilk ölümlü trafik kazası sonrasında ortaya çıktı. Otomobil üreticileri, otomobilleri daha güvenli hale getirebilmek için yeni sistemler geliştirmeye başladı. Bu çalışmaların sonucunda öncelikle kazanın oluşumunu engellemek ve çarpışma kaçınılmaz ise sürücü ve yolcuları korumaya yönelik aktif ve pasif güvenlik aksesuarları ortaya çıktı.

Çarpışma sırasında sürücü ve yolcuların hayatını koruyan en önemli aksesuarların başında hava yastığı ve emniyet kemeri geliyor. Ancak sürücüler hava yastığının tek başına koruma sağladığı gibi yanlış bir bilgiye sahipler. Oysa hava yastıkları emniyet kemer sistemine ilave bir sistemdir. Emniyet kemerleri takılı değilse hava yastıkları yarar yerine zarar verir.

Hava yastıkları, aracın sert bir cisme ön taraftan 25 km'den daha yüksek hızlarda ve aracın ön köşelerinden itibaren yana doğru 30 dereceyi geçmeyecek şekilde çarpması sonucu açılır. Ayrıca gereksiz yere veya uygunsuz zamanda açılan hava yastıkları yaralanmalara da neden olabileceği için, çalışmaları elektronik sistemler ile çok özel koşullara bağlanmıştır.

Hava yastığı ve çalışma prensipleri hakkında birçok kullanıcı yeterli bilgiye sahip değil. Hava yastıkları her kaza anında açılan ve kaza sırasında yastık gibi durarak araç içinde sağa sola savrulan yolcuları koruyan bir sistem olarak algılanıyor.

DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR
* Yandan gelen çarpmalarda ön hava yastıkları açılmaz. Yan hava yastıkları varsa, önden çarpmada olduğu gibi, aynı uygun koşullar gerçekleştiğinde açılırlar.
* Arkadan çarpmalarda hava yastıkları açılmaz.
* Takla atma halinde hava yastıkları açılmaz.
* Üst bölgeden gelen çarpmalarda hava yastıkları açılmaz.
* Kontak on konumunda değilse hava yastıkları açılmaz.
* Hava yastıklarının kullanım amacı sadece ilk çarpma anında hava yastıklarının bulunduğu koltuklarda yolculuk eden kişilere yansıyacak darbenin ilk anki şiddetinin etkisini azaltmaktır.
* Hava yastıkları göz açıp kapama süresince 125 milisaniyede açılır ve hemen arkasından sönerler.

Kazasız sağlıklı günlere…

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

hava yastıkları emniyet kemeri takılı olmayınca açılmaz her otomobilin kullanma klavuzunda yazar hava yastıkları emniyet kemeri ile birleştirilmiştir aktif germeli emniyet kemerleri ve kitlemelilerde dahil bu yüzden emniyet kemerini takmayıpta takla atan arkadaşım aracına güvenmemekte haksızsın kusura bakma emniyet kemerin takılı olsaydı açılırdı (megan 2) ve 5.25 li arkadaşım aynı sistem senin aracın içinde geçerli. saygılarımla [üni tez ödevimdir][SRS+AGE]

Erdal Bursali 
 04.08.2008 8:14
Cevap :
Merhaba sevgili Erdal...Sürücü havayastığı direksiyon ve yolcu havayastığı önden direk çarpmalarda devreye girecek şekilde tasarlanmıştır. Sadece ihtiyaç olan durumlarda açılırlar. Mesela bir araba kaza yapıp takla atabilir, fakat takla atış şekline göre hava yastığı açılmayabilir de, özellikle yan olarak takla atmışsa durum böyledir. Aynı şekilde yandan çarpmalarda da ön havayastıkları açılmaz.Ön havayastıklarının dışında şu anda en yaygın olarak yan havayastıkları vardır. Bunlar yandan alınan darbe durumlarında açılırlar ve havayastığının yapısına göre karın ve göğüs bölgesini hatta kafa bölgesini bile koruyabillirler. Fakat çok üst sınıf arabalarda ayrıca kafa havayastıkları da bulunur, bunlar ayrıdır. Paylaşımın için teşekkürler...  04.08.2008 17:26
 

SAYIN LATİF BEY: 2006 MODEL MEGAN II ARABAMLA TAKLA ATTIM.ALLAHA ŞÜKÜR KAZADAN SAG SALİM ÇIKTIK.BENİM SİZDEN ÖGRENMEK İSTEDİĞİM.KAZA ANINDA 6 ADET HAVA YASTIĞININ HİÇ BİRİSİNİN AÇILMADIĞINDAN, HUKUKSAL OLARAK BENİM DURUMUM NEDİR.EMNİYET KEMERİM TAKILI DEĞİLDİ. SORUMA CEVAP VERİRSENİZ SEVİNİRİM. İYİ ÇALIŞMALAR SAYGILAR ASLAN ŞAHİN

aslan sahin 
 17.03.2007 17:49
Cevap :
Öncelikle geçmiş olsun, sizler kurtulmuşsunuz, geçirmiş olduğunuz kazanın en güzel tarafı bu Aslan Bey… Kasko sigortanız var ise maddi hasarınız karşılanır… Ayrıca manevi tazminat davası da açılabilir… Manevi tazminat talep etmek için, açılmayan hava yastıkları sebebiyle kişide otomobillere karşı güvensizlik oluşması, buna bağlı olarak, otomobil kullanma fobisinin başlaması ve bunun kişinin sosyal hayatında aksamalar meydana getirmesi, aracına duyduğu güvenin boşa çıkması, görünüşte küçük olsa da manevi tahribatı büyük olan sıyrıkların kişinin hafızasında derin izler bırakması gibi vb. sebepler öne sürülebilir… Konuyu bir Avukata danışmanızı önerebilirim… Saygı ve sevgiler.  17.03.2007 23:44
 

Yapılan araştırmalara göre emniyet kemeri tek başına 62% oranında hayat kurtarıken , tek başına hava yastığının oranı sadece %6. O nedenle lütfen araçtaki herkes emniyet kemerini taksın.EMNÜYET KEMERİ HAYAT KURTARIR!.

esat pinar 
 05.10.2006 8:44
Cevap :
Evet sevgili Esat ,her şey insan hayatı için...  06.10.2006 3:31
 

Gercekten konu hakkinda bilgisiziz, katiliyorum 7 ayda almanyadan arabamla yola ciktim ve BMW 5,25 tdi 2000 model full bir araba yok yok 6,ti adaet hava yastigi var kaza anindaki süratim 130,a düsmüstüm ama eger araba agir olmasaydi ( 2,5 ton ) önden vurmama ragmen hicbiri acilmadi bazen o bildiklerimizde olmuyor koruyan korudu bizi gercekten

dagdeviren2000 
 04.10.2006 12:30
Cevap :
Büyük geçmiş olsun.Sizi Allah korumuş.Tedbirimizi alıp, trafik kurallarına her zaman uymalıyız. saygılar.  04.10.2006 14:11
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 360
Toplam yorum
: 1560
Toplam mesaj
: 176
Ort. okunma sayısı
: 4167
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster