Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '14

 
Kategori
Blog
 

Blog Yazılarındaki İsim Listeleri Ne Kadar Gerekli ve Doğrudur?

Blog Yazılarındaki İsim  Listeleri Ne Kadar Gerekli ve Doğrudur?
 

Meramımız üzüm yemek, bağcıyı dövmek değil... :)


Herkesin kendi dünya görüşüne,değer yargılarına, kafa yapısına göre beğendiği  yazarların olması son derece doğaldır.   Blog yazılarında  olduğu gibi, Facebook'daki  yazışmalarda ve paylaşımlarda da,  bunu gözlemliyoruz. Diğer sosyal paylaşım sitelerini bilmiyorum çünkü onlara kaydım ya da bilinen tanımı ile hesabım yok.  Sadece facebook hesabım var ona da bir zamanlar karşıydım ama  güzel paylaşımlar ve  bilgi alış verişleri beni    karşı duruştan vazgeçirdi... Üstelik ülkenin tek sesli gidişatına  en güzel ve etkili tepki  sosyal paylaşım siteleri ile gerçekleşiyor. Bu da , hiç de küçümsenmeyecek  bir  birlikteliğin göstergesi hiç kuşkusuz...   Elbette  blog yazılarından,  köşe yazısı kadar ciddi içerik  beklenemez. Yine de değme köşe yazarlarını kıskandıracak üslup, bilgi birikimi ile yazan  blog yazarları var  MB'da... Blog  yazıları  bir e-günce ; isteyen  yaşamından kesitleri de  sınırları koruyarak yazabilir,  anılarını anlatabilir pekalâ... Çünkü   bir gazete veya derginin  köşesi  değildir  bloglar...

Buraya kadar   tamam...   Ama   blog yazılarında,  karşılıklı  yorum  yazanların   bir vesile ile birbirlerine övgü dolu  cümleleri sıralayarak  oluşturdukları  30-40 kişilik  "fiks  liste" yi   yazılarına almaları ne kadar doğru ve gereklidir? Yukarda da değindiğim gibi  birileri birilerinin yazdıklarını beğenebilir,  onları  blog habercisine alabilir ,  yeri geldikçe yorumlarında onları  taltif eden  cümleler  kurabilir ki, bunu hemen hepimiz yapıyoruz.  Benim anlam veremediğim ,   listeler oluşturmanın esprisi  ne olabilir? Ben bu durumu,  bu listelere dahil olmayanların yazının sahibi tarafından  ciddiye alınmadığının veya önemsenmediğinin  bir işareti  olduğunu , ya da yazarın,  böyle   algılanabileceği varsayımını,  göz ardı etmesi şeklinde değerlendiriyorum. 

Yedi yıla yakın bir süredir  MB'dayım.  Hiçbir yazımda  beğendiğim takdir ettiğim veya  karşılıklı yorum yazdığımız kişileri  içeren liste  yapmadım.  Hatta  250. blogum dolayısıyla düşüncelerimi belirttiğim yazımda da  "Ben isim yazmasını sevmiyorum", demiş, yorum yazan yazmayan , tüm  MB yazarlarına iyi dileklerimi iletmiştim.

Amacım,   bu şekildeki listeleri  yazılarına alan MB  yazarlarını  eleştirmek değil gerçekten... Sadece, bunun ne kadar gerekli ve doğru bir yaklaşım,tutum olduğunu anlamakta zorlandığım için,   bu tepkim...  Eğer gerçekten,   yazarları  onure etmek,yüreklendirmek,  çizgisini beğendiğini  ifade etmek gereği duyuyorsak  mesaj bölümleri  bunun için ideal  bir zemin bence...  Benim ve birçoğunun yaptığı gibi  tüm okuyanların görebileceği şekilde mesajlar  yayına alınabilir... 

Elbette,  bu, sadece  benim görüşüm olabilir;  ama  yazarların  yazılarının altında hep aynı isimlerin   olması ,  diğer yazıların  okunmadığı,   sadece  "tanıdık"  isimlerin  yazılarına bakılıp  karşılıklı  yorum yazıldığı  , buradan da   MB'un,  MSN   veya facebook gibi kullanıldığı  yargısı uyanıyor bende ...  Özellikle  genç  yazarlarımız  daha çok okunup,  teşvik  edilmeli  diye düşünüyorum bu anlamda... Aynı  görüşe değil karşı görüşe de  yazmalı,  belli saygı sınırları içinde farklı  düşüncelerde,  ortak amaçlar bulunmalı  ...  

Meramımı anlatmakta belki başarılı olamadım...  Yine de  yanlış   anlaşılmadığımı umuyor, saygılar sunuyorum, efendim:))      

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..