Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '09

 
Kategori
Öykü
 

Blogda cinayet...(Üçüncü bölüm)

Blogda cinayet...(Üçüncü bölüm)
 

www.aynahaberler.com/.../CJ9J5V7911021722.jpg


Birinci bölüm için "tıklayın"

Bir önceki bölüm için "tıklayın"

- Aynı ilçede aynı isim ve aynı soyadında iki kişinin üçer saat arayla öldürülmesi bir tesadüf olamaz . İki kişi de aynı silahla mı vurulmuş? Balistik raporları geldi mi?

- Hayır, sayın savcım. Raporlar elimize yarın ulaşacak.

- İlk bakışta bir kan davası veya bir töre cinayeti gibi görünüyor. Öldürülen kişilerin arasında akrabalık var mıymış?.

- Saat 6 da işlenen cinayetin tam raporları elimizde. Adam Mardin'li. Yıllar önce İstanbul'a taşınmışlar. Toptan eşya alım satımı yapıyor. Diğer cinayetle ilgili bilgiler tam olarak elimize ulaşmadı. Sadece adamın bir şirkette muhasebecilik yaptığını biliyoruz.

- Tamam, detaylı raporları gelince bakalım tekrar. Balistik raporlarını da takip edin.

- Gelir gelmez, sizi bilgilendiririz, sayın savcım.

- Aynı ilçede, aynı isim ve soyadında öldürülen iki kişi.... Çok tuhaf......Ali Yılmaz adında daha çok kişi var. Neden aynı ilçe?

******

- Mehmet Ali, bıkmadın mı şu bilgisayardan?

- Yahu, karıcığım yazı yazarken girme lütfen araya.

- Tabii, tabii, sen meşhur bir yazarsın ya... Gözün başka bir şey görmüyor.

- Tamam, bitiyor şimdi. Şu yazıyı da göndereyim, tamam.

- Yine mi sivri yazı yazdın? Zaten başka bir şey yazdığın yok ki.

- Hep sivri yazı yazmıyorum. Başka şeyler de yazıyorum. Güncel olaylar da yazıyorum.

- Ben ne zaman baksam, ya siyaset, ya da dini konularla ilgili tartışma yaratacak yazılar yazıyorsun?

- Yok, hayatım, Bak geçenlerde bir güncel olay yazmıştım işte.

- Hangisiymiş o?

- Hani 1 ay önce bizim ilçede elektrikler kesilmişti de, sabaha kadar gelmemişti. O sırada da Beşiktaş'ın maçı vardı ve biz o maçı izleyememiştik.

- Eeeeee....

- İşte ertesi günü ben de elektrik idaresine bir yazı döşenmiştim. Bir ilçede 15 saat elektrikler kesilir mi? diye....Bak o yazımdan ne kadar çok yorum almıştım. Hatırladın mı?

- Aman....aman.... bravo sana. Çok matah bir iş yapmışsın. Kadıköy de elektrikler kesilmiş, sen de bunu haber yapmışsın. Biraz da geçim sıkıntılarıyla ilgili haber yap, ama suya sabuna dokunmadan....

- Beğenmiyorsan sen de blog yazarı ol. Yaz bir yazı gönder. Beğenirlerse seni de alırlar buraya. Gerçi blog yazarlığı için başvuran her 7 kişiden ancak birini alıyorlar ya...Belki yazını beğenirler sen de aramıza katılırsın.

- Aman, aman kalsın. Benim işim başımdan aşkın zaten.....

******

- Hayrola Ethem, eve iş mi getirdin?

- Hiç sorma Pelin ya. Komiser bir görev verdi, onu inceliyorum, bilgisayarda.

- Ne görevi imiş o? Sen psikologsun. Şimdi de dedektif mi oldun?

- Geçen gün bir cinayet işlendi ya. Hani İhsan Wober adında bir blog yazarı öldürülmüştü. Onun yazılarını inceliyorum. Kendisine gelen yorumlar, mesajlar, ve onun yaptığı yorumlara bakıyorum. Adamın 168 tane yazısı var. Bundan 100 den fazlası bazı kesimleri rahatsız eden türden. Sen de bana yardım eder misin? Nasıl olsa aynı meslekteniz.

- Yardım ederim, ama sen de bana hafta sonu ev işlerinde yardım edeceksin.

- Tamam karıcığım, anlaştık.

- Bak, mesela şu yazıyı inceleyelim. Fettullah Gülen'le ilgili yazı. Yazısına aynı zamanda bir video linki vermiş. Gülen'in kasetteki konuşmalarını yazmış. Sonra da bu konuşmaları sert bir şekilde eleştirmiş.

- O eski bir kasetti galiba. Amerika'ya gitmeden önceki...

- Evet, o kasette neler olduğunu hatırlıyor musun? Bak şimdi okuyorum."Türkiye'deki devlet yapısı ölçüsüne göre bütün anayasal müesseseler dahil güç ve kuvveti cephenize çekeceğiniz güne kadar her attığınız adım erken sayılır. Her adım, 20 günü doldurmadan yumurtayı kırma gibi bir şeydir.Bunca kalabalık içersinde bu duygu ve düşünceyi burada mahremce anlattım. Ama sizin mahremiyete sadık, duygularınıza sığınarak anlattım. biliyorum ki elinizdeki meyve suyu kutularını çöp kutusuna attığınız gibi, bu düşünceleri de açık olan yanıyla çöp kutusuna atıp geçeceksiniz. Sırrın, senin esirindir. Sırrını söylersen sen onun esiri olursun."

- Bayağı iddialı konuşma yapmış Gülen.

- Evet, İhsan Wober de bu konuşmayı yayınlayıp, altında da acımasızca eleştirmiş ve yazının bir çok yerinde ..... lar var. youtube'daki videoya da link vermiş.

- Youtube kapalı değil mi?

- Görünüşte öyle. Ama internete girip, bir arama motoruna "Youtube nasıl girilir? veya yasak sitelere nasıl girilir?" yazarsan, sana yol gösteren siteler açılıyor. Orada bilgisayarına gireceğin DNS numaralarını veriyorlar. Onları bilgisayarında düzeltirsen istediğin siteye girersin.

- Mahkeme kararları var demişlerdi.

- O hikaye. Kimsenin mahkeme kararlarını taktığı falan yok. Bilgisayarın DNS ayarlarını değiştir, istediğin yere gir.

- Peki yorum almış mı?

- Destekleyen yorumlar daha çok. Ama iki tanesi de aleyhte yorum. Aleyhte olan yorumcuları bir yere not ediyorum. Diğer yazılarda ve mesajlarda tekrar o isimlere rastlarsam, inceleyeceğim.

- Bak bir de Abdullah Gül'ün 1995 de yaptığı bir konuşmasıyla ilgili bir yazısı var. Gül, o zamanlar Avrupa Birliğine girmemize şiddetle karşı çıkıyordu. Türkiye'de islami çevreler her geçen gün gelişmektedir. Türki Cumhuriyetleriyle ilişkiler her geçen gün ileriye gitmektedir. Bu hükümet, Avrupa birliğine bizi bir an evvel alın da bu, islamı hareket burada daha fazla gelişmesin demek istiyor.

- Şimdi Avrupa birliğini destekliyor ama.

- Evet, zaten İhsan Wober de bu durumu acımasızca eleştirmiş.

- Altında da bir yorum var sadece. Bu işlerle fazla uğraşma diyor.

- Gülen'in yazısıyla ilgili yorum yapan kimse mi?

- Yok hayır. Bu değişik bir rumuz kullanmış.

- Başka dikkatini çeken yazılar...?

- Şu haber çok ilginç. Ordu içinden güvenilir kaynaktan aldığım bir habere göre başlıyor yazı. Sınır ötesi operasyonlarda, bir komando birliği tam PKK ya baskın yapmaya hazırlanırken geri çekilme emri geliyor. Birliğin başındaki subay, o sırada PKK ların başında Amerikalı ve Yunanlı subayların bulunduğunu bildiriyor.

- Bu haberi mi yazmış buraya?

- Evet,

- Basında hiç rastlamadım bu habere. O subay da gizli söylemiş olmalı ona . Doğru mu yanlış mı bilinmez?

- Kimse bilemez, üstelik bunun ordu içinden çıkması da ayrı bir konu.

- Yaptığı yorumlar nasıl?

- Kürt sorununu işleyen yazılara da milliyetçi görüş belirten yorumlar yazmış.

- Daha incelenecek bir sürü yazısı var. Dinle ilgili siyasetle ilgili. Hatta blog sitesinin editörlerine bile bazı yazılarını geri çevirdikleri bazen de geç yayınladıkları için sitemleri var.

- O durum herkes için geçerli. Önemli olan, daha başka tehditkar yorumlar.

- Dur bakayım. Bu mesaj.....buldum galiba.....

Devamı için "tıklayın"

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..