Parmak emmek, çocuğun yaşamının ilk aylarından itibaren görülebilen bir davranıştır. Bebeklerin veya çocukların rahatlamaya yönelik yaptığı bu davranış zaman içerisinde annenin olmadığı ve çocuklar..
Genellikle 3-4 yaşlarında başlayan tırmak yeme alışkanlığı, duygusal bir sorundur. Özellikle aileleri tarafından azarlanan çocuklarda bu alışkanlığa daha sık rastlanır. Tırnak yeme alışkanl..
Yazma güçlüğünde görülebilecek yazma hataları: Harf hataları yapma, birbirine benzeyen b-d, p-q, c-ç gibi harfleri ya da 6-9, 12-21 gibi sayıları karıştırma ve birini diğerinin yerine ..
Çocuklarda büyümeyle birlikte değişik korkuların ortaya çıkması normaldir. Her çocuk az ya da çok bazı korkulara sahip olabilir. Önemli olan çocuklara korkuyla baş etmesini öğrenmeye yardım etmekti..
Çekingen Çocuğun Tanımlanması Bu çocuklar yaşıtları ile ilişki kurmada zorlanırlar, arkadaşları ile birlikte olmaktansa yalnız kalmayı tercih ederler, yaşıtlarından çekinirler, bazı hallerde ke..
Okuma güçlüğü nedir? Literatüre 1978 yılında giren ‘okuyamama problemi’, belli bir zekâ seviyesine rağmen kişinin, zekâsını okuma yönünde kullanamaması olarak tarif edilir. Yaşına uygu..
Pedagog, çocuk ve ergen psikoluğu,olarak tanımlana bilinir.pedagog,çocuk ve ergenlerin, psikolojik, zihinsel, motor, duygusal, sosyal, gelişimini inceler. Bunları yaparken, çeşitli,test ve teknikle..
Kekeleme genellikle çocuğun yürümeye başladığı dönemde ortaya çıkar. Bu dönemde konuşma da hızla gelişmekte ve çocuğun kelime hazinesi hızla zenginleşmektedir. Ayrıca çocuklar kelimelerden cümleler..
Öfke nöbeti nedir? Çocuğunuzun, ailede ve çevrede kabul gören ifade biçimlerini öğrenmeden önce güçlü duygularını dışarıya vurma şeklidir. Çocuğunuz tümüyle kontrol dışındaymış gibi görünme..
Okul öncesi dönemdeki çocukların neredeyse tamamı zaman zaman öfke nöbetlerine kapılır. Ağlama, somurtma, çığlık atma, ayaklarını veya kafasını vurma gibi davranışların hakim olduğu öfke nöbetleri ..
1991 yılında istanbul üniversitesinden mezun oldum. O yıldan beri, pedagog, psikolojik danışman o..