Geçen yazımızda Türkiyedeki üniversitelerin genel tanıtım ve reklam uygulamalarından yola çıkarak özellikle farkıllaşma ve marka konuşlandırma konularına değinmiştik. Bu yazımızda aynı konuya bir b..
Yaklaşık bir aydır sayısız üniversitenin tanıtım ilanlarını, öğrenci çekmek için kullandıkları medya yöntemlerini izliyorum. Gerçekten de bu uygulamalar ülkede tanıtımın, tanıtımcıların, marka yöne..
Son zamanlarda basında yer alan bazı sahte ürün haberleri pazarlama biliminin ana öğretilerinden birisinin önemini azaltıcı bir izlenim yaratmıştır. Her işyeri, her kuruluş insanlar, yani müşterile..
Aşağıdaki yazı Ağustos 2009 tarihinde, şimdi yayınına son verilen Referans gazetesindeki köşemde yayımlandı. Yazının önemi sürdüğünden, biraz güncelleştirip yeniden paylaşıyorum. “Geçe..
Ulusal kültür, eğitim, ve deneyim ile teknoloji üretimi, aktarımı ve kullanımı arasında bazı ilişkiler olduğunu ortaya koyan çok sayıda bilimsel görüş var. Özellikle informal kültür-gayri-resmi kül..
Bazı siyaset ve işadamları ile yöneticiler çevrelerinde aynen kendileri gibi düşünen veya çıkar gereği öyle davranan kişileri, gerçek anlamda ahlaken güvenilir ve işinin ehli kişilere tercih etmeyi..
Türkçede “gönül okşayici, ilgi gösteren olumlu söz, iltifat, kompliman, koltuklama” gibi tanımlarla anlatılan ve insanlara onların hoşuna gidecek açıkça veya ima yoluyla söylenmiş güzel sözler,..
Bizim siyasilerimiz ve parti liderlerimiz uluslararası platformlarda, kendi partilerini dış dünyada kabul görmüş, yılların verdiği demokratik geleneklerle belirli bir kişlik kazanmış siyasi grupl..
İnternette Pazar Odaklılık Müşteriye Zaman Kazandırmaktır Aşağıdaki yazıyı geçen yıl kapanan Doğan Grubunun ekonomi ve finansman ağırlıklı yayın organı olan Referans gazetesinde yayımlamıştım...
Bu yazımızda biraz akademik dünyaya dönüyoruz ve internet yoluyla sanal ticaret ile gerçek pazar koşullarındaki ticaret arasındaki farkın ortadan kalkması geleneksel pazarlama, reklam ve marka ili..
Teksas Üniversitesi İşletme Fakültesinde-Dallas, profesörüm. Alanım işletme, strateji, iletişim, ulu..