İdeolojide “öteki” esas mesele değildir. Öteki, ideoloji oluşurken kodlanmaz. İdeoloji çoğu zaman “öteki”sini doğrudan karşısına almaz. “Öteki” ideolojinin karşısına dikilince, o ideoloji için “öte..
Uyudum, uyandım. Ama tekrar uyumak istedim. Sabahtı henüz. Dünden beri bir gariplik vardı. Şimdi uyanıp tekrar uyumak isteyince daha garip hissettim. Beynim, burnuma doğru akıyordu sanki. İnce ince..
I. Cebeci’den Kızılay’a yaptığım yalnız yürüyüşlerimden birinde yine düşünüyorum. Kaldırımlardaki reklam panolarına kafam takılıyor. Kaldırım gibi kamusal bir mekânın reklam panosuyla bu de..
Dünya coğrafyası açısından bakıldığında, Türkiye bir Akdeniz ülkesidir. Bu yüzden bozkırları tam bozkır değildir. Orta Asya bozkırları-Sibirya stepleri ile kıyaslandığında Türkiye’deki bo..
Akademi, bir disiplin değil. Disiplinlerin içinde çalıştığı bir mecra. Disiplin ismi, bir çalışma alanının kendini sınırlaması, disipline etmesi nedeniyle konulmuş bir isim. Klasik felsefede her il..
“Ben bana zulm eyledim itdim günah N'eyledüm n'itdüm sana iyi padişah. … Nesne eksüldi mi mülkünden senün Geçdi mi hükmüm ya hükmümden senün” Yunus Emre ..
İnsan, doğar ve ölür. Bu diye işaret edebildiğimiz her insanın kaçınılmaz yazgısıdır. Bu-bir-insanı, İnsan’dan ne kadar ayrıştırabiliriz? İnsan ve bu-bir-insan arasındaki ilişki nerede ve nasıl kur..
“Aşk imiş her ne var alemde, İlim bir kıyl ü kal imiş ancak” (Fuzûlî) Olabilecek her şeyin kıyısında olanlar olmuştur. Olanlar, senin hayatın; olmayanlar ise çoğu zaman başkalarının..
Müslüm Gürses dinliyorum, bir yandan da Emrah Serbes’i okuyorum. Arabesk ve ergen öfkesi iç içe giriyor. İç içe değil midir zaten? Arabesk, hayatın ve insanların kötülüğünü görüp büyümek istemeyenl..
Ben seni severim sen de sev beni Mevla'm bir karara koymaz insanı Elbet bir gün olur ararsın beni Şurda bir divane yarim var deyi Karacoğlan Kimseye söylem..