Sunuş yoluyla öğrenme anahtar kavramları;· Ausubel tarafından geliştirilmiştir.· Anlamlı öğrenme· Doğrudan öğretim, öğretmen merkezli· Bilişsel alan bilgi basamağında, dersin giriş b..
Tam Öğrenme yaklaşımını geliştiren kişi: BloomTam öğrenmenin gelişiminde esinlenen öğretim yaklaşımı: Okulda Öğrenme Modeli Tam öğrenme yaklaşımının temel varsayımı: Gerekli koşullar sağlandığ..
DAİMİCİLİKDeğişmeyen, daim olan toplumsal değerleri aktarma yoluyla bireyleri yaşama hazırlamaKonu ve öğretmen merkezli anlayış, içerik öğesi ağırlıklı programNe öğrenileceğine ağırl..
Öğrenci merkezli eğitim; öğrencinin ilgi, gereksinim ve beklentileri noktasında öğrencinin analiz edilip eğitimin öğrencinin bu özelliklerine göre yapılmasını gerktirir. Bu durum öğrenciyi bütün yönl..
Hedef belirlemeHedef belirlemek yaşamın bir gereğidir. Hedef belirlemek iş ve uğraşılarımızda ne istediğimizi, nereye ulaşmak istediğimizi belirlemektedir. Hedef belirleme çalışmalarımızın ge..
MİKRO ÖĞRETİMMikro öğretim aday öğretmen yetiştirmede kullanılan deneysel bir öğretim tekniğidir. İlk olarak 1960’ lı yıllarda Amerika’da yabancı dil öğretmeni yetiştirmede kullanılmıştır. Mikro ö..
Eğitim programı en genel anlamıyla; eğitim-öğretim izlencesi, öğrenme-öğretme sürecinde takip edilecek yol olarak tanımlanabilir. Ancak eğitim programını işlenecek konuların sırası ve zamanını göster..
Sınavlara hazırlanmada geçmiş yıllarda sorulmuş soruları iyi analiz etmek, bu soruları çözmek ve bu sorulara en yakın sorulardan oluşan hazırlık kaynakları ile çalışmak son derece önemlidir. Geç..
Sokrat Semineri Sokrat semineri üst düzey bir metnin grupla çalışarak anlaşılmaya çalışılmasıdır. Öğrencileri üst düzey, derin anlamlar bir metin üzerinde çalışarak, metni analiz ederek grupça tartı..
Okuma, Öğrenme ve Değerlendirmede Pratik Bir Teknik: K-W-L-H Kartları KWLH, Donna Ogle (1986) tarafından okuma sırasında etkin düşünme modeli olarak geliştirilmiştir. Ancak bu modelden öğretim ..