Her gelişen ekonomi gibi ülkemiz ekonomisinin de gelişirken ihracat gelirlerinin artırılmasına ihtiyacı var. Bununla birlikte Türkiye dış ticaretinde bazı sıkıntılar yaşıyor ve bu sıkıntıların bir ..
Kültür, ülkeden ülkeye hatta ülke içinde bölgeden bölgeye değişim gösteren bir özelliğe sahiptir ve aynı zamanda uluslararası çalışan firmaların ihracat performanslarını da etkiler. Bir toplumdaki ..
İhracat yaparak dış pazarlara açılmak, ürününü yabancı ülkelere pazarlamak, küreselleşen dünyada firmalara avantaj sağlıyor. İhracat ile firmalar büyür, karlılıkları artar ve yeni müşteriler kazanı..
İnsanlar genellikle bilmediği şeylerden çekiniyor ve mesafeli duruyorlar. İhracat da birçok işletme için çekinilen, uzak kalınan veya ertelenen faaliyetlerden birisi. Günümüzün küreselleşen dünya e..
İhracata karar vermiş firmaların, ürünlerini etkili olarak sunabilecekleri doğru pazarlar bulabilmeleri için hedef pazar araştırması yapmaları gerekiyor. İyi bir pazar araştırması, ürünlere olan ta..
Günümüzde küreselleşmeyle birlikte uluslararası rekabet artıyor ve gelişmelerle birlikte firmalar yeni pazarlara açılma gerekliliği hissediyorlar. Aynı zamanda ilerleyen teknoloji ile birlikte inte..
Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin verilerine göre ülkemizin 2010 yılı ihracatı 112, 2 milyar dolar olarak gerçekleşti. Buna göre 2010 yılında ihracatımız bir önceki yıla göre %11 artarken kriz önces..
Serbest ticaret anlaşması (STA), ihracata dayalı büyüme stratejisine ivme kazandıran bir araç ve anlaşmaya taraf olan ülkelerin kendi aralarında gümrük vergisi ve kısıtlamalarını kaldırdıkları, anl..
TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) verilerine göre ülkemizin 2011 yılı ihracatı bir önceki yıl olan 2010'a göre %18,9 oranında artış sağlanarak 133,3 milyar dolar olarak gerçekleşti. 2011 y..
Marka bir firmanın mal veya hizmetini tanıtan ve benzerlerinden ayırt etmeye yarayan harf, sözcük, logo veya şekil benzeri işaretler olarak adlandırılıyor. Tüketicilerin büyük bir çoğunluğu markala..