Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
Ahmet YILMAZ

Başarıyı tek başımıza da elde edebiliriz. Ama yaşadığımız mutluluğu paylaşamazsak, o başarıdan hiç zevk alamayız. Bayramlar, bireylerin “toplum” olmasını sağlayan manevi harçlardır. Her yıl, daha üst basamaklara çıkarmamız gerektiği halde, onu biz kendi ellerimizle iğdiş ettik. Aile fertlerinin yılda iki kez de olsa bir araya gelmesini, sevgiyle kucaklaşmasını sağlayan bayramları, tatil niyetine kullanıp, büyüklerimizden uzaklara kaçtık. Bir “el öpmek”ten bile kaçındık. Sonra da sevgiye ve saygıya hasret, ya da yabancı bir toplumla karşılaştık… Bayramlaşmak tek kişiyle yapılacak bir eylem değil… Birbirimizle, her birimizle ayrı ayrı bayramlaşarak, onun hazzını yaşayacağız ki, sevincimizi paylaşabilelim… Bu duygularla bayram sevinci içinde geçen sağlıklı, mutlu, başarılı bir ömür diliyorum. Selam ve saygıyla…

19 Ağustos 2012 17:47
hasan said tortop

eda hanım! bu aralar bu konu ile ilgileniyorum. ve ilginç, eğitim programlarımızda birkaç hedef ve davranış olarak kalan değerler eğitimi, batı ve gelişmiş toplumlarda ayrı bir ders olarak veriliyor ya da projeler yapılıyor..2- 5 yaş arasının önemli olduğu bu dönemde öğretmenlerin nasıl bir yaklaşımla bu sorunu çözmesi, bilhassa doğudaki öğretmenlerin... bu konuyla ilgili bir araştırmanız olursa sevinirim... çalışmalarınızda başarılar..

10 Ağustos 2010 00:44
CEVAP

tabi ki Hasan Bey, iyi çalışmalar.

01 Eylül 2010 02:05
hasan said tortop

eda hanım! ben bilm sanat-merkezi adı verilen üstün yetenekli öğrencilerin eğitim gördüğü ki bu eğitim okulları dışında destek eğitimi şeklinde bir kurumda öğretmenim. öğrencilerimiz wısc-r adı verilen teste alınıyorlar ve 130 üstü puan alanlar merkezimizde eğitime başlıyor.. sorum hem biraz bilgi almak için. vygotsky makale ve zeta test yazılarınızı okudum.. (zpd denilen kavram bağlamında) bu teste alınan çocukların testi yapan kişinin çocuğa yardım etmesi durumunda daha yüksek sonuç çıkması, yardımla sonucun farklılaşma aralığını zpd olarak mı anlamalıyım? zpd yi tam kavrayamadım da... çalışmalarınızda başarılar dilerim..

02 Temmuz 2010 19:06
CEVAP

hasan bey,iki şeyden bahsediyorum: birincisi zeka testlerinin şu anki halinin zekayı değil, öğrenilmiş bilgileri ölçtüğü, eğitimsel adaletsizliğe maruz kalanları kesinlikle dışarda bıraktığı. buna performans testleri de dahil. yani köydeki çoban alinin zekasını ölçmüyor. oysa zeka bir potansiyel olarak ele alınmalı. 2.ZPD ölçmek için farklı soru tipleri hazırlıyorlar. bir çocuk yardım ve destek aldığında aynı problemde gittikçe daha soyuta doğru ve derinleşen tarzda ne kadar bunu ilerletebileceğine bakıyorlar. ve her bir basamaktaki atlama o çocuğun potansiyeli oluyor.

07 Temmuz 2010 01:30
Toplam blog
: 13
Toplam yorum
: 5
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 1879
Kayıt tarihi
: 22.02.10
 
 

Klinik Psikolog Eda Erdener, 1998 yılı İstanbul Üniversitesi Psikoloji Bölümü Lisans, 2002 yılı İ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster