Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bu Kitabı Her Ebeveyn, Hatta Herkes Okumalı

Bu Kitabı Her Ebeveyn, Hatta Herkes Okumalı
 

Şimdiye kadar okuduğum en pozitif, en yaratıcı, en yardımcı, en güzel birkaç kitaptan birisi “Konuş ki Dinlesin, Dinle ki Konuşsun”... Kitabın giriş cümlesi başlı başına efsane zaten: “Çocuklarım olmadan önce harika bir anneydim. Herkesin çocuklarıyla neden problem yaşadığı konusunda uzmandım. Sonra üç çocuğum oldu...” diye başlayan bir kitaptan behsediyorum :o)

Kitap içinden çıkılamaz bir duruma geldiğini düşündüğünüz, tamamen kısırdöngüye dönüştüğüne inandığınız, bir türlü içinden çıkamayacağınızı hissettiğiniz problemli ortamların nasıl da normale dönüşebileceğine dair bir yol gösterici aslında... Hani en “saç baş yolduran”, sadece burnunuzdan değil, gözünüzden bile duman çıktığını düşündüğünüz anların bile nasıl da “sıradan”laşabileceğine dair bir ümit verici...

Bu kitabın direkt “başlığı” beni cezbetmişti Duru ve Ahu Rüzgarla yine bir kitapçı ziyaretimizde. Bulunduğu raftan göz kırpıyordu bana adeta. Al beni,al beni diye. Kimseden görmedim, kimseden de duymadım bu kitabı ne ilginçtir ki... Oysa bence şimdiye kadar onlarca kez karşıma çıkmış olması gerekirdi; o kadar “biz” ki! O kadar “herkes okumalı”ki! Alıp elime karıştırdığımda hemen fotosunu çekme isteği duydum ve eve gider gitmez de attım sanal kitap alışverişimdeki sepetime.

Her ne kadar kitap doğrularıyla değil, akıl yoluyla, annelik içgüdülerime güvenerek çocuklarımla iletişim kurmaya, hayatımı sürdürmeye devam etmeye çalışsam da, kafadan yanlış yaptığımı bildiğim ama asla düzeltemediğim, ya da ne bileyim, ne yaparsam yapayım çocuklarıma ulaşamadığımı düşündüğüm konularda kitaplara başvurmuşluğum çoktur. Ama okuduğum onca kitaptan pek azı gerçekten uygulanabilir doğrular içerir. O yüzden kitap tavsiyeleri ayrıca önemlidir.

Bu kitap, size örnekler sunuyor. Size sunduğu olaylara dair kendi cevaplarınızı ve hislerinizi karalayabileceğiniz kısımları var. Tembellik etmeyip bu kısımları doldurduğunuzda bazı gerçekler zaten tokat gibi çarpıyor suratınıza. Ya da “Aferin bana!” diyorsunuz yüzünüzde hafif bir tebessümle. O yüzdendir ki bu kitap asla elden ele geçirilerek okunmamalı, herkesin kendisine özel kitabı olmalı. Zira başkalarının (hatta belki de eşinin) fikirlerinden bile etkilenmek mümkün ne de olsa... Oysa siz, şüphesiz sizin doğrularınızı bulmalısınız!

Çoğu durumu daha da anlaşılır ve akılda kalıcı kılacak şekilde karikatürize edilmiş çizimlerle desteklenmiş bir kitap olduğunun da altını çizmek gerekir.  Çoğu kitabın sadece gözünüzde canlandırmanızla ete kemiğe büründürebildiğiniz, aklınızda kalmayıp kitabı kapattığınız anda uçup giden “mucizevi formül”leri, bu kitapta karşınızda!

Şimdi gelelim kitabın en önemli özelliğine... Gerçekten işe yarıyor! Ana teması olumsuzluklara değil, olumlulara odaklanmak ve negatifleri değil pozitifleri dillendirmek olan bu kitap gerçekten de ihtiyacınız olan mucizevi formülleri içeriyor olabilir. Ben şahsen, bizim evde sırf negatiflere ve olmayanlara değil de, olabilenlere ve pozitiflere odaklandığım için bazı şeylerin ne kadar da yumuşak geçişlerle olumlu olmaya başladığını kendim görüyorum ve bunu görmemi sağladığı için de kitabın yazarları Adele Faber ve Elaine Mazlish’e, her ne kadar onlar bu satırları okumayacak olsalar da kocaman teşekkürlerimi gönderiyorum. İyi ki bu kitabı yazmışsınız!

Ve şimdi de her zaman yaptığım gibi yorumumu söylüyorum: Bence her ebeveyn okumalı!

Keyifli okumalar...

 

http://umutsuziskadini.com/

https://instagram.com/umutsuziskadini/

 

 
Toplam blog
: 83
: 1446
Kayıt tarihi
: 03.10.11
 
 

Uzun yıllar plazalarda dirsek çürütmüş, son yıllarda refahı evden çalışmakta bulmuş ikiz kız anne..