Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bu Türkü Başka Türkü..

Bu Türkü Başka Türkü..
 

İki dağın arasında kalmışam

Bülbül gibi daldan dala konmuşam oy

Ne gün görmüş ne de murad almışam

Zorla beni bir çocuğu verdiler oy

Verdilerse günahıma girdiler oy

Alayıma yatak serdim yumuşak

Emmim kızı koynuma girdi bir uşak oy

Öpmesi yok sevmesi yok konuşak

Ağam beni bir çocuğa verdiler oy

Verdilerse günahıma girdiler oy...

Bu bir anonim türküdür. Bildiğimiz gibi türkülerimizin sözleri çoğu geçmişte yaşanmış olaylardan esinlenerek yazılmış olan şiirlerin notaya döküldükten sonra bestelenerek türkü haline getirilmiştir.

Adıyaman çevresinde yaşanmış olan zorla evlendirilmiş amca çocuklarının dramını anlatan bu türkünün son satırındaki "Verdilerse günahıma girdiler oyy!" sözü inanç bağlamında oldukça etkili ve anlamlı bir söz olarak görüyoruz.

İnanç bağlamında günah işlemenin öteki dünyada ne kadar cehennem ateşinde yanılacağı kutsal kitapta yazılıdır.

Ben bu ve buna benzer olaylarda cezalandırılması gereken kişilerin öteki tarafa göçmeden yaşıyorken Kauntum teorisine göre cezalarının çekmelerini isterim. Çekerler de ben böyle inanıyorum. Kauntum teorisindeki eneryiye inanıyorum. Yaşattığını yaşamadan ölmelerini istemiyorum. Yaşayacaksınız! Yaşattığınızın benzerini yaşayacaksınız! İçiniz acımalı acı çekmelisiniz! Bedava öbür dünyaya gitmek yok!

Bu türküde yaşanmış olan günah nedir? 

Zorla iki amca çocuğun evlendirilmesi ve evlendirildikleri halde hiç bir şeyi hissetmemeleri yani kardeş duygularıyla aynı yatakta uyumaları.

Ne diyor?

"Öpmesi yok sevmesi yok konuşak"

Ancak kardeş kardeş konuşabiliriz deniyor türküde..Emmioğlu emmi kızıyla nasıl öpüşülür? Nasıl kardeş sevgisi dışında ikisi arasında sevgi beklenir? Tabi bu benim ve benim gibi düşünenler için geçerlidir. Toplumumuzda emmi kızı ve emmioğluyla evlenen tonlarca çiftler var saygı duyarım. Herkesin dünyaya bakış felsefesi herkesin renk tercihi herkesin kalite tercihi aynı olsaydı dünya daha da yaşanmaz olurdu diye düşüürüm. Dünyada yeterince kirlenmişlik varken bir de böylesine tekdüze kirlenmişliği kabüllenemem doğrusunu isterseniz.

Dünya ters orantılarla güzeldir..

Zorba kişiler de olmalıdır dünyada. Aptallar da olmalı. Kendini çok akıllı zanneden yüksek volümlü egoya sahip kişiler de olmalı.

Tam tersi her olumsuzluklardan bile olumlu gelişme çıkarmaya çalışan, şiddete karşı şiddetle cevap vermeyi uygun bulmayan insanlar da affetmeyi bilen (tabi konuşmak demek afetmek anlamına gelmez) insanlar da olmalı yer yüzünde ki hayat daha da güzel daha da anlamlı olsun. 

 

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..