Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bu benim görevim! (Aslında görevi değildi)

Bu benim görevim! (Aslında görevi değildi)
 

'İnsan grupları' başlıklı bir blog yazmıştım. Bilimsel bir tasnifti aslında. Okur ilgi duymamış Tesadüf eski tarihli bir blog yazısına rastladım. 'Asaletli insan nasıl olmalı' başlıklı. Acaba ülkemizde böyle bir insan yaşıyor mu diye düşüncelere daldım.

Blog gündemini sansür yazıları adeta işgal etmiş. Yayınlanması uygun görülşmeyen bir yazımız hakkında itiraz edeceğimiz bir birim bulunmuıyor. Blog yazarak eleştirilerini dile getirenleri de eleştirilen yetkililer okuyor. Dolayısıyla değişen bir şey de olmuyor. Yine de yazıyla tepki gösterenleri destekliyorum.

Bu kategoride bir mağduru anlatan bir blog yazmıştım. Satır aralarında da ülke yönetimini bir kaç cümleyle eleştirmiştim. Editör yakalamış anlaşışlan, yayın çerçevesinin dışına çıkmışım.

Düzce'de 'yöresel ürünler fuarı' açılmış. Bir dolaşayım dedim. Standlar açılmış, ürünler tezgahlarda. Baklava tepsisi gördüm, dikkatimi çekti, niye böyle yüksek diye sordum. Seksen kat Beypazarı baklavası dedi.Pastane baklavasının iki kat fiyatı ama yarım kilo istedim. Genç bir bayandı satıcı. Beypazarı kurusu da vardı, bir tane verdi tatmam için.

Başka bir tezgahta bir ürünü sordum. Maraş çemeni dedi. Tadına baktım bir çubukla, beğendim ama kilosunu pahalı buldum.

Başka bir tezgahta ev yapımı salça gördüm. Hatay ürünüymüş. Bir bayan aldı. Bu bayan aldığına göre iyidir dedim, ben de biber ve domates salçası aldım. Yan tezgahta organik Ayvalık zeytinyağı vardı. Marketlere göre fiyatı daha uygundu. Post cihazınız var mı diye sordum. Var dediler. Beş litrelik iki teneke aldım. İki tezgahta da genç delikanlılar vardı. Acaba ücretli mi yoksa kendi ürünlerini mi satıyorlar diye düşündüm. Alış veriş sonrası bu ağırlıkları arabaya nasıl getireceğim diye düşünmeye başladım.Ağır kaldıramıyorum. Kendi kendime söylenirken Hatay tezgahındaki genç ben getiririm dedi.

Arabam katlı otoparkın birinci katındaydı. Gençle beraber yürüdük, epey de mesafe varmış. Genç yağ tenekelerini bagaja koyduktan sonra, sana da zahmet ettirdik deyip cüzdanımı çıkarıp bahşiş vermek istedim. Genç;' olmaz bu benim görevim' dedi. Görevi olmadığını söyleyip ısrar etmeme rağmen kabul ettiremedim.Teşekkür ettim, genç de işyerine gitti.

Kendi kendime konuyu düşünmeye başladım. Ne saygısız, dolandırıcı insanlarla karşılaştım. Böyle Hatay'lı genç gibi güzel bir insanla da karşılaşmak varmış.Temiz yüzlü, efendi, saygılı bir geçti. Allah yolunu açık etsin inşallah.

 

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..