Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '16

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Burcu Almeman: "Oyunculukta kurallarım vardır"

Burcu Almeman: "Oyunculukta kurallarım vardır"
 

Selin'le Benzer Yönlerimiz İkimizde Anneyiz


Burcu Almeman kimdir kısaca tanıyalım?

1974 Ankara doğumluyum. Ankara Devlet konservatuarı Bale ve Tiyatro ana sanat dalından mezunum. Evliyim ve ikiz annesiyim.15 senedir İstanbul'da yaşıyorum. Tümay Özokur Kariyer ve Şöhret yönetimi bünyesine oyunculuk yapıyorum.

 

Burcu Almeman hangi diziyle tanındı?

Aslında çocuklarım küçük olduğundan uzun süre reklamlarda oynadım. Onlar ilkokula başlayınca dizi projelerine sıcak bakmaya başladım. İlk sürekli diyebileceğim dizim Pis yedili oldu. Orada da zengin kız Elçin’in annesiydim. Ama Muhteşem Yüzyıl Kösem tek bölüm misafir olduğum, benim için önemli projelerden biridir. Şimdi ise Kırgın çiçeklerde Güney'in annesi Selini canlandırıyorum.

 

Burcu Almeman’ın kuralları var mıdır varsa nelerdir?

Bir oyuncu her rolü oynamalı buna katılıyorum. Birbirinden farklı her canlandırdığınız karakter size yeni şeyler katar. Ama cinselliğin ekran önünde yansıtılmasından yana değilim.

 

Burcu Almeman’ın pişmanlıkları ve keşkeleri oldu mu?

Bir tek keşkem var. O da konservatuardan mezun olduktan sonra mecburi hizmetimi yapmamış olmak. O yaşlarda biraz daha cesaretli olup Doğu'ya gidip tiyatro yapabilseydim meslek hayatımdaki ilerlemem daha farklı olabilirdi. Tiyatro yapamamış olmak en büyük pişmanlığımdır.

 

Size gelen projeleri neye göre tercih ediyorsunuz?

 

Yönetmen en önemli faktör. Bir oyuncu için yönetmenin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Oynayacağım karakter içimde bir yerlerden çıkartabileceğim ufak tefek tadilatla üzerime giyebileceğim bir giysi gibi olmalı. İşi birlikte kotaracağınız oyuncular ve set ekibi de çok önemli.

 

Yapımcıya göre mi yönetmenine göre mi yoksa oyuncu kadrosuna bakarak mı kabul ediyorsunuz?

Aslında proje bir bütün. Biri eksik olursa tökezlemeye başlıyor. Projeyi seçerken ki en büyük desteği Tümay Özokur ve ekibinden alıyorum diyebilirim. Bazen oyuncu olarak gözden kaçırdığımız şeyleri onlar sayesinde yakalayabiliyoruz.

Şu an Kırgın Çiçekler dizisinde rol alıyorsunuz Selin karakterinizden söz eder misiniz?

Selin zengin bir kadın. Çocuğuna düşkün. Ailesini, aldatılmış olmasına rağmen bir arada tutmaya çalışan güçlü bir kadın. Sakin bir kadın fakat damarına basıldığı zaman hırçınlaşabiliyor. Banu’yla olan diyaloglarından köşesine çekilmeyen mücadeleci bir kadın olduğunu anlayabiliyoruz. Aslında Songül’ü tanımadığı ve tanımaya çalışmadığı için Güneyle ilişkilerine karşı çıkıyor. Güneyi hala küçük bir çocuk gibi görüyor ve yönlendirmeye çalışıyor.

 

Selin nasıl biri benzer yönleriniz var mı?

Anneliğimiz ve çocuğumuzu koruma içgüdümüz. Ama zaten bu her annede olan ortak bir özellik. Selin gibi bende ailemi bir arada tutmak için elimden geleni yapardım.

 

Dizide Güney oğlunuzu oynayan çocuğunuzla iyi anlaşabiliyor musunuz? Oyunculuğunu nasıl buluyorsunuz?

Arif'le çok iyi anlaşıyoruz. İyi bir anne oğul olduğumuzu düşünüyorum. Arif çok saygılı çok yetenekli bir oyuncu. Arife bakarken kendi oğlumun o yaşlardaki halini görüyorum sanki.

 

“Kırgın Çiçeklerde” dizisi rol gereği ailelerinden ayrı olan ve sorunlu gençler yetimhanede kalan gençlerden oluşuyor neler söylemek istersiniz?

Tabii ki çok üzücü. Kırgın Çiçekler aslında bir hikaye değil hayatın kendisi. Böyle hayatlar olduğunu bilmek insanı ürpertiyor. Ama ben hayata 1-0 yenik başlayan insanların ileride daha başarılı olduğunu görüyorum. Çünkü mücadele insanı hayata karşı daha güçlendiriyor. Aslında dizi uzun yıllar devam etse Songül, Kader, Eylül ve Cemrenin çok başarılı olduğunu görebiliriz.

 

Gerçek hayatta da annesiniz çocuklarınıza gerekli ilgiyi gösterebiliyor musunuz?

Şu yaşa gelene kadar hep onlarla birlikteydim. Çocuklarımızı eşimle birlikte büyüttük. Onlara vakit ayırabilmek için kariyerimi ikinci plana bıraktım. Ama artık bana ihtiyaçları azaldı, bende tekrar işime vakit ayırmaya başladım.

 

“Kırgın Çiçekler” dizisindeki genç oyuncuları nasıl buluyorsunuz?

O kadar aklı başında gençlerle beraberim ki set ortamında hiç bir sıkıntı yaşamıyoruz. Hepsi çok yetenekli ve saygılı. Ben kırgın çiçeklere 32. Bölümden itibaren dahil oldum. Daha önce başlamış bir ekibe katılmak çok kolay olmuyor. Ama bütün ekip o kadar kolay beni içlerine aldılar ki onlara teşekkür ediyorum.

 

Birçok dizi yayından kalkıyor neler söylemek istersiniz?

Seyircinin önünde birçok kanal birçok oyuncu ve birçok dizi var. Hoşuna gitmediği Zaman yerine koyabileceği birçok seçenek mevcut. Bu durum bizleri en iyisini yapmaya zorluyor. Ama diğer taraftan bakıldığında gerçekten çok emek verilen bir iş.5. Bölümde dizi yayından kalktığında tüm set ekibi sezon ortasında işsiz kalabiliyor.

Oyuncuların hayatlarında Menajer avantaj mıdır yoksa dezavantaj mıdır? Bazı oyuncular menajersiz çalışıyor. Siz hangi Menajerle çalışıyorsunuz?

Ben bu işe başladığımdan beri yani 15 senedir Tümay Özokur Turhan ile çalışıyorum. Oyuncunun sırtını sağlam bir ekibe dayamasının önemli olduğunu düşünüyorum. Tümay’ın kapısından girdiğinizde eğer bir problemleminiz varsa onu sizin için çözecek bir ekip var. Bu da benim kendimi güvende hissetmemi sağlıyor.

 
Toplam blog
: 598
: 166
Kayıt tarihi
: 28.02.16
 
 

1991 yılında Show Haber'de stajyer muhabir olarak başladım. Daha sonra, İlker Yasin yönetimindeki..