Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '15

 
Kategori
Güncel
 

CHP delege sistemine hemen son vermelidir..

CHP delege sistemine hemen son vermelidir..
 

CHP Genel Başkanı Sayın Kemal Kılıçdaroğlu,

CHP Genel Başkan Adayı Sayın Umut Oran,

CHP Genel Başkan Adayı Sayın Muharrem İnce,

CHP Genel Başkan Adayı Sayın Mustafa Balbay, sizlere açık mektuptur..

Lütfen olağan ya da olağanüstü kurultayda tüzük tadilatıyla delege sistemi kökünde kaldırılmalı ve son verilmelidir..

 

CHP Sosyal Demokrat Parti iddiasındaysa delege ağalığı ya da delege hegemonyasını hemen kırmalıdır, bagajında bu yükü asla taşımamalıdır.

 

Neden mi?

 

Delege sistemi eskiye dayanan ve teknolojinin gelişmediği döneme aittir. Tüm üyelerle seçim zorluğu, sandığa gelmesi-gitmesi ve kayıt sorunu nedeniyle delege sistemi konmuştur. Oysa günümüzde bu gerekçelerin hiçbir hükmü kalmamıştır.

 

Uzun lafın kısası birçok ilde ve ilçede oturulup masa maşında delege yazılıyor, sonra hegemonya kuruluyor.. Başarısız bile olsa kurulan delege hegemonyasıyla hiçbir yönetim değişmiyor..

 

CHP, milletvekilini bile CHP üyelerinin oyu ile önseçimde belirlediyse; ilçe başkanı ve yönetimini havada karada üyelerle belirlemelidir.. Oturup, masa başında eşini dostunu yazdığı delege listesiyle seçim meçim olmaz..

 

Valla delege ağalı, delege düzeni, yıkılmaz yönetim gibi lafları hep duyardım ama kendim bizzat yaşayıp görünce kalem oynatmam kaçınılmaz oldu..

 

Tüm genel başkan adaylarına tekrar sesleniyorum ve rica ediyorum:

 

950 ilçede ve 81 ilde seçilecek başkan ve yönetimler mutlaka kayıtlı üyelerin sandığa gitmesiyle yapılmalıdır ve artık bu delege ağalığı düzenine son verilmelidir..

 

Ömer ÖZDAMAR

Bucak-BURDUR 

 
Toplam blog
: 689
: 2433
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..