Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '15

 
Kategori
Haber
 

ÇİPRAS (Tsipras) Yunanistan’ın Ecevit’i oldu..

ÇİPRAS  (Tsipras) Yunanistan’ın Ecevit’i oldu..
 

Konuya girmeden açıklama yapayım ki neden ‘Çipras’ diye hitap ettiğim anlaşılsın..

 

Yunanca bitişik sessiz harfler, tek sessiz harfe dönüşüyor.

‘TZ’ ile başlıyorsa ‘C’ olarak okunur,

‘TS’ ile başlıyorsa ‘Ç’ olarak okunur..

 

Neyse biz Yunanistan seçimlerine dönelim..

 

25 Ocak 2015 günü yapılan Genel Seçim’de zaferini ilan eden SYRİZA Partisi ve 40 yaşındaki lideri ÇİPRAS oldu..

 

Aklıma 1977 seçimleri geldi..

 

1972 yılında ve 48 yaşında CHP Genel Başkanı olan Rahmetli Bülent Ecevit, aşırı sol söylemiyle 1973 ve 1977 seçimlerinde rakiplerini sildi, süpürdü..

 

Dilerim akıbeti Ecevit gibi olmaz.. Çünkü o yıllarda IMF, Dünya Bankası ve içeride TUSİAD gibi yapılar, Ecevit’in iktidarına şu veya bu şekilde izin vermedi..

 

2015 yılında yine hemen dibimizde Yunanistan’da aşırı sol söylemiyle SYRİZA 1.parti oldu.

Bakalım iktidar olabilecek mi?

Olsa bile AB, ABD, IMF ne kadar müsaade edecekler?..

 

Çipras kimdir?

 

Yunanistan Komünist Partisi (KKE)’nde ilk siyasi çalışmaya başladığı zaman henüz 14-15 yaşlarındaydı. Daha sonra üniversite yaşamı boyunca öğrenci hareketlerinde aktif rol aldı. SYNASPISMOS (SİNASPİSMOS) Sosyalist Parti içinden ayrılan grupla; bugünkü SYRİZA (SİRİZA okunur) Partisini kurdu ve 33 yaşında lideri oldu.

 

Peki, özetle ve bir çırpıda ne diyor ÇİPRAS?

 

Anti-IMF,

Anti-AB,

Anti-Globalizm..

 

Bunun Türkçesi şudur:

 

Kardeşim, mevcut ekonomik düzende Yunan Halkı sömürülüyor, ben ve siyasi hareketim bunu kabul etmiyor.

 

Yunanistan’a 300 milyar EURO borç çıkarmışsınız ya, vermiyorum.. Şimdiye kadar aldığınıza sayın ya da yetinin..

 

Artı, daha bize geçmişten kalan borcunuz vardır, onları Yunanistan’a ödeyin..

 

Zaten EURO’dan çıkıyorum, Yunanistan parası DRAHMİ’ye geçiyorum..

 

Kendi düzenimi kendim kuracağım..

 

Böylece yoksulluğu, işsizliği bitireceğim..

 

Valla bu sert söylemini estetik hale getirip AB ile uzlaşır mı?

 

Bilemiyorum..

 

Uzlaşmazsa ne olur?

 

Hele onu hiç bilemiyorum..

 

Ama kim ne derse desin; Yunan halkı, bu seçimle müthiş bir dik duruş gösterdi..

 

ÇİPRAS, Yunanistan’ın yeni kahramanı oldu, dilerim sonu ECEVİT gibi olmaz..

 

 

 
Toplam blog
: 689
: 2433
Kayıt tarihi
: 17.01.07
 
 

 2007 yılından beri Milliyet Blog'da yazarım. 2009 yılında 'Normal Ötesi Aşk' ve 'Normal Ötesi Aş..