Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '17

 
Kategori
Güncel
 

Çanakkale'ye köprü yerine tünel yapılsaydı...??

Çanakkale'ye köprü yerine tünel yapılsaydı...??
 

veziroluemlak.com


İşte bazen aklıma şeytanın sor dediği sorular geliyor? Bazen şeytanın aklına bile gelmez…
 
Acaba hangisi daha ucuza mal olurdu?
 
Hangisi daha kısa zamanda yapılırdı?
 
Hangisinde Türk işçisinin ve mühendisinin emeği daha geçerli olurdu?
 
Hangisi daha emin olabilirdi? (depremleri filan düşününce…)
 
Hangisi daha karlı olurdu?
 
Sor sorabildiğin kadar soruları sor…
 
Bunların hiç birisine ben cevap veremem. Bu iş beni aşar. Bunu biliyorum. Bu bir fayda-maliyet analizidir ,onun uzmanlarının yapması gerekir.. İş, geniş ölçüde bir mühendislik işidir. Onun için bu hesapları geniş ölçüde yapacak olanlar mühendislerdir. Ve tabii maliyeciler.
 
Bu hesaplar yapılmış mıdır? Mutlaka yapılmıştır…
 
Peki, şeytan benim aklıma girip “bence yerin altından yapılacak bir tünelin daha kısa zamanda bitebileceğini, daha ekonomik olacağını, ve tren hatlarının yapılmasına da çok elverişli olacağını,” niye söylüyor.
 
Hani, bir rivayet daha vardı. Bir gün bütün Marmara Denizi’nin çevresinde hızlı tren olacak, İstanbul’dan, Bursa’ya gelen tren, oradan Bandırma yoluyla Çanakkale’ye geçecek , Çanakkale’yi aştıktan sonra Tekirdağ yoluyla İstanbul’a varacaktı…
 
Hayal miydi bu, yoksa bana mı öyle gelmişti. Herhalde bir ara tartışması bile yapılmıştı. Buradaki ekonomik hayatı çok hareketlendireceği; bu şekilde İstanbul nüfusunun biraz daha taşraya kaydırılabileceği bile tartışılmıştır… Ben mi hatalı hatırlıyorum. ?
 
Peki, şimdi planlanan köprüden tren geçecek midir? Sanmıyorum…
 
Baksanıza, Fransızlarla İngilizler hesap ettiler, kitap ettiler Manş Denizi’nin üzerine köprü yapmadılar, onun yerine bir tunel yapıp bitirdiler… Ve şimdi bu tünelden Fransa’dan İngiltere’ye; İngiltere’den Fransa’ya sayısız trenler gidip geliyor… Peki, onlar niye köprü yapmadılar? Manş’ın mesafesi çok uzun diye , öyle mi? Peki, öyle olsun…
 
Bu işin tarihine biraz bakacak olursak…
 
“Çanakkale Boğazı'na köprü yapma düşüncesi ilk kez 1984-1989 yılları arasında ortaya atıldı. Daha sonra 1994'te tekrar gündeme gelen köprü projesi için 1995'te ihaleye çıkıldı. 18 yabancı firmanın katıldığı ihaleyi kazanan firma, projenin yapılabilir olmadığını belirterek projeden çekildi..”
 
Peki, niye??
 
Bu köprünün asıl amacı nedir? 
 
Asıl amaç, Ege Bölgesi'nden Avrupa'ya taşımacılık yapan araçların İstanbul Boğazı ve İstanbul trafiğine yapmış olduğu yükü hafifletmek olacaktı… Plan üzerinde epey değişiklik yapıldı.
 
Çanakkale  Köprüsünün, kuleler arası açıklığının Cumhuriyet'in 100. yılına uyumlu olarak 2023 metre olacağı ve 2023 senesine kadar hizmete gireceği  belirtiliyor. 
 
İnşallah her şey iyi giderde, köprümüz istenildiği gibi, yine öteki köprüler güzelliğiyle bu kez Çanakkale Boğazı’nı süsler.. 
 
Ama yine de beynimin kıvrımlarındaki şeytanı susturamıyorum…
 
“Niye tünel değil de, köprü… Niye?”
 
Bunun cevabını kimse verebilmiş değil henüz…?? Bekliyorum…
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..