Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '14

 
Kategori
İnançlar
 

Çocuklarınıza, Allah'ın meleklerinden olan Azrail ya da Zebani adını verir misiniz?

Çocuklarınıza, Allah'ın meleklerinden olan Azrail ya da Zebani adını verir misiniz?
 

Meleklerin, "dişi" ya da "erkek" oldukları belli değil; ama kanatlı olduklarını Kuran yazıyor...


"VERİRİM" DERSENİZ, YORUM YAPMAM; AMA "VERMEM" DERSENİZ,  "ALLAH'IN MELEKLERİ ARASINDA AYRIM YAPIMIŞ OLMUYOR MUSUNUZ?" DİYE SORARIM.

Başlarken...

Bundan 6-7 yıl önce, bir yaz tatili için Didim'e gitmiştik -- bu arada söylemeden geçemeyeceğim, Türkiye'nin en güzel denizine sahip bir yerdir Didim -- plaja gittiğimiz günlerden birinde, henen yanımızdaki şemsiye altında bulunan güneşlen bir aile, denize doğru yürüyen 6-7 yaşlarındaki çocuklarına, "Mikail! Fazla uzaklaşma" diye bağırdılar. O anda aklıma, çocuklarına, "Cebrail", "İsrafil" ve  "Mikail" adı veren ailelerin, yine Allah'ın meleklerinden bir diğeri olan "Azrail" adını neden vermedikleri geldi?

Eşime, "bu konuda bir yazı yazsam ne olur" diye sordum. Eşim de bana, "şimdi, durup dururken insanların aklını karıştırma" dedi... Ben de bugüne kadar yazmadım; ama şimdi yazıyorum...

X    X    X

Bilirsiniz, İstanbul'un fethi sırasında, Sultan Mehmet'in topları Bizans surlarını döverken, Bizans'ın dini liderlerinden oluşan bir konsülün Meleklerin "dişi" mi; yoksa "erkek" mi tartışması yaptıkları söylenir?

Müslümanlığı benimsemiş toplumların dışındaki, kitaplı olan diğer dinleri benimsemiş toplumlarda insanların bu konudaki düşüncesi nedir bilmem ama, Müslümanlar, bu işi çözmüş gibi...

Erkek çocuklarına, "Cebrail", "İsrafil" ve "Mikail" adını vermekle, Allah'ın meleklerinin "erkek" olduğunu düşünmüş olmuyorlar mı?

Saffat Suresi'nin,149, 150, 153. Ayetlere bir bakalım :

149. Ayet : "Ey Muhammeed Putperestlere sor, kızlar senin Rabbi'nin de erkekler onların mı?"

150. Ayet : "Yoksa melekleri kız olarak yarattığımızda onlar hazır mı idiler?"

153. Ayet : "Allah kızları oğullara tercih mi etmiş?"

Sizi bilmem ama, ben bu ayetlerden meleklerin "kız" mı, "erkek" mi konusunda kesin bir yargıya varamadım.

Belki bu nedenledir ki, Müslüman aileler yalnızca kızlarına "melek" adı veriyor; buna karşılık erkek çocuklarına aynı adı vermiyorlar...Kızlara, "melek gibi güzel" diyerek bu adı yakıştırıyoruz; ama erkekler için de "melek kadar iyi bir insan" dediğimiz halde bu adı yakıştırmıyoruz...

ALLAH'IN TÜM MELEKLERİ AYNI DEĞERDE DEĞİL Mİ?

Yine saffat Suresi'nin 164-166 Ayet'ine bakalım:

Bu ayet aynen şöyle diyor : " Melekler şöyle derler: ' Bizim hepimizin bilinen bir makamı vardır. Şüphesiz biz sıra sıra duranlarız, şüphesiz bir Allah'ı tesbih edenleriz"

Ben bu ayetten, bütün meleklerin "aynı değerde" olduğunu anlıyorum. Allah'ın, özellikle  dört meleğinin görevleri hakkında hepimiz az çok bilgi sahibiyiz.

Bunların dışında başka melekler de var ama; onlar hakkında ezberden söyleyeceğimiz fazla bir şey yok; en az benim için...

Örneğin, Cennet'te görevli meleğin adı "Rıdvan"...

Cehennem de görevli iki meleten birinin adı "Zebani" ; diğerinin adı "Malik"...

Şimdi, yine gelelim çocuklarımıza "melek adı verme" işine...

"Rıdvan" ismi...Güzel ve anlamlı; Cennet'te görevli bir meleğin adı.. Bu melek, "dişi" mi, "erkek" mi bilmiyoruz; ama biz bu adı erkeğe yakıştırmışız...

"Zebani" ismi...O da Allah'ın aynı değerde bir meleği; ama görev yeri "Cehennem", olmaz; "niye olmaz?... "olmaz işte"...

"Malik" adı...Olur mu? Olur...Ama bu melek te "Zebani" gibi "cehennem" meleği...Olsun...Olur işte..

"Azrail" adı...Kesinlikle olmaz...Niye olmaz? O can alıyor? Ne olur can alırsa? O da ,Allah'ın diğer melekleri gibi eşit değerde bir melek değil mi? O da Allah'ın verdiği görevleri yapmıyor mu? Yapıyor  ama, olmaz işte...

Gelin de çıkın işin içinden...

Anlaşılan bu işte, Müslümanların da kafası karışık....

X    X    X

NOT : Bloğumun başına uygun bir resim koymakta tereddüt ettim...Meleklerin "dişi" mi, "erkek" mi olduğu kesin olarak bilinmemekle beraber, genelde, "dişi ve kanatlı" olarak gösteriliyor...Sonra, bu konuda Kuran'da ilgili ayetler aradım ve şöyle bir ayet buldum.

Fatır Suresi 1. Ayet.

Ayet'in içeriği aynen şöyle : "Her türlü övgü, gökleri ve yeri yaratan, melekleri ikişer, üçer, dörder kanatlı elçiler kılan Allah'ın hakkıdır..."

cdenizkent

 
Toplam blog
: 979
: 1425
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

İstanbul doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimi İstanbul'da tamamladım. İstanbul Üniversitesi'nde..