Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '18

 
Kategori
TV Programları
 

Çukur - Aile Her Şeydir Ama Çukur da Ailedir

Çukur’un bu bölümünde sıkıldım diyemem ama keyif aldım da diyemem… Bir süredir yerimizde mi sayıyoruz?  Hem de elimizde onca malzeme varken… Yamaç’ın oyun planını sırf Ersoy’dan aldığı istihbaratlar üzerine kurması zaten canımı sıkıyor. Yahu sok Afgan’ları devreye, Bulgar’ları gaza getir. Biz mi öğreteceğiz… Zaten kaç bölümdür kurtulamayan Sadiş, Sadiş’in yaşadığını -onu kendi başıma kurtaracağım gazıyla, Yamaç’a söylemeyen Salih, Karakuzuların maşası olan bir Vartolu izliyoruz; bari Yamaç tarafında biraz akıl oyunları, kumpas vs. izleyelim… Bir kez daha altını çizeceğim Salih’in Sadiş’i özellikle Yamaç’a söylememesi çok canımı sıkıyor. Sanki bir önceki sefer ‘tek başına’ başarılı olabilmiş gibi…

Tabi bunca serzenişe rağmen Salih – Sadiş buluşması, bebiş çok tatlıydı. Bu arada bebek ciddi ciddi Erkan Kolçak Köstendil’e benzemiyor mu? Net benziyor. Maşallah demeyi atlamayalım…

Ay yapımın projeleri içinde Bold Pilot’a en çok yer veren dizi Çukur değil mi? Hikayenin içinde epey yer aldı. Türk Sinemasının Bold Bilot gibi projeleri hayata geçirmesine gönülden destek veriyorum. Proje aynı yapım firmasından olunca tvde fragman reklamından daha etkili, üstelik maliyetsiz bölüm hikayesine tanıtım yedirme eylemini de ticari açıdan mantıklı buluyorum. Ama yetti, izleyiciyi de bezdirmemek lazım. O ince sınır çoktan aşıldı…

Ne oldu organ mafyası Karakuzular? Geçen haftaki bölüm yazısının altında konuştuk, konuştuğumuzla kaldık. Yine yeni bir kapı açıldı ve yine açıldığı gibi kapandı; kim bilir ne zaman bir daha açılacak… Biz bunu Meliha’da, gazeteci kızda, kolyede, Baykal’ın K’lı soyadı’nda, Emrah’ın hikayesinde çok gördük, deneyimliyiz..

Çukur’un çocukları Hansel Gratel’in cadının oyununa gelmesi gibi kanı verdiler şekere çikolataya oyuna… İşte karşınızda hikayemizdeki kötü cadı! Bi’ ara Çeto’nun aklından ‘Çukur Evimiz Çeto Babamız’ın geçtiğine bahse girerim

Şiddete hayır ama Yamaç olmasa bu çocukları Cumali’nin elinden kim kurtardı? 

-Hadi çocuklar! Gelin haydi gelin…

-Biz Gelmiyoruz.

-Anlamadım.

-Biz Gelmiyoruz.

-Çocuklar bak beni delirtmeyin. Sizi kurtarmaya geldik biz buraya. Ananız babanız sizi bekliyor. İnin şu arabadan evladım.

-Karakuzular bırakır bizi gerekirse. Gelmiyoruz.

-Bizi indirirseniz Avni Abilere doğru koşarız. Onlar bizi korurlar.

Mahsun ve Sena cephesinde Mahsun Sena’nın dengelerini bozacakken Sena’nın bilmeden söyledikleri ile kendi dengesi bozuluyor. Burada Berkay Ateş’e kocaman bir kalp bırakmak istiyorum. Duygu geçişlerini ne güzel aktarıyor.

Sena ise aynı Sena… Bakmayın öyle yaşam koçu gibi ortalarda dolandığına hala ne Çukur’u anlamış ne Koçovalılar’ı ne de düşmanlarını… Sosyal medyada ‘Ersoy Sena IQ toplamı 140’ tespitini okudum. Haklı!

Aliço’m Karakuzular’ın çöplerini dikkatlice incelerken bulduğu kakalı bebek bezi Salih’in gizlediklerini ortaya mı çıkaracak? Belki de evet, İdris Jr.’ı öğrenen 3.kişi o olacak. Aliço kız tarafından malum, dayı sayılır mı? Bir şey soracağım o iç çamaşırları kimin? Sena’nın mı?

Bölüm içinde bir de sürpriz vardı. Karakuzuların’ın geçmişi. Genç Çeto mimiklere kadar birebir aynı da Mahsun konusunda şüphelerim var, ama yine de bir Ay Yapım projesi titiz cast seçiminden belli…

Selim’e üzüldüm. Yamaç’a siper olmanın dışındaki ilk kahramanlığı bir facia ile sonuçlandı. Selim demişken daha ne kadar istenmeyen kardeş olarak kalacak acaba kendisi? Salih affedildi, omuz omuza hedef için birlik bile oldular peki ya Selim? Daha ne kadar babasının kapısında bekçi olacak?

İdris depresyonda mı? ‘Aile’ kavramı üzerine anlattıklarının başka bir açıklamasını bulamıyorum Ailesine, kendi ailesine sahip çıkmayı öğütleyecek son kişi o olmalı! Bunca acıya rağmen ailesini kanatları altına aldı mı? Hayır.  Şimdi Çukur’dan önce kendi aileniz diyor. Peh… Bulamadığım bir açıklama da Sultan’ın nasıl oldu da iyileştiği. Meliha konusunda sana hak veriyorum Sultan Hanım, ama seni sevmiyorum, sevmeyeceğim. Hele yalnızlıktan, ailesini kaybetmekten bahis açan Sultan’ın annesi yeni ölmüş bir çocuğu babasından, diyelim ki bunu saklayacaktı, köklerinden saklamasını hiç anlayamayacağım.

Cumali çetesinin desteği ile imalathaneyi bastı, Celasun desteği ile Salih kaçtı. Bu sahneden geriye Veysel’in aslında Çıyan olduğu kaldı    Yoksa toza neden öyle ilgi göstersin değil mi? Bu arada bölüm içerisinde imalathane patlatıldıktan sonra Vartolu çalışmaya devam ediyordu? Bir şey mi kaçırdım ben?

Madem yazının kapak resminde Yamaç’ın  en sevdiği mekanda pek sevdiğim fotoğrafına yer verdim, yazıya özlediğim karakter ile de son vermek istiyorum:

Bu haftalık kısa kısa not tadında bölüm izlenimlerim, yorumlarda buluşalım mı?

 http://aslininsureti.com/izledim/cukur-aile-her-seydir-ama-cukur-da-ailedir/

Çukur Altın Kelebek’ten 3+1 Ödülle ayrıldı. İşte yazısı:

http://aslininsureti.com/izledim/pantene-altin-kelebek-odullerinde-cukur-damgasi/

 

Aslı’nın Sureti

www.aslininsureti.com

*.*.*.*.*

Aslı’nın Suretini sosyal medya hesaplarından takip etmek ister misiniz?

Facebook:https://www.facebook.com/Aslının-Sureti-1065930830209554

Twitter:https://twitter.com/aslininsureti

Instagram: https://www.instagram.com/aslininsureticom/

 

 
Toplam blog
: 183
: 1217
Kayıt tarihi
: 27.09.17
 
 

Ben Aslı…  'Takvim Yılı – Doğum Yılı hesabının sonucu giderek yükselmesine, aynaya baktığında kaz..