Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '15

 
Kategori
Üniversiteler
 

Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmetler Bölümü öğrencisi Ebru Onaylı ile...

Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmetler Bölümü öğrencisi Ebru Onaylı ile...
 

Ebru Onaylı


Cumhuriyet Üniversitesi  Sosyal Hizmet  Uzmanlığı  Bölümü Öğrencisi Ebru Onaylı “ Sosyal  Hizmet  Uzmanları  Dezavantajlı   gruplarla  ilgileniyor.O yüzden onlarla iyi iletişim kurmak zorundayız”

SORU- Bize kısaca kendinizi  tanıtır mısınız ? Hangi okullarda okudunuz  bugüne kadar?

EBRU ONAYLI - Öncelikle Merhaba. Ben Ebru ONAYLI.  İlk olarak İzmir'de Kazım Dirik okulunda ilköğretim ve ortaöğrenimimi tamamladım.

Daha sonra liseyi Turgutlu Niyazi Üzmez Lisesinde bitirdim. Şu anda Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Hizmet Bölümü 2.sınıf öğrencisiyim.

SORU-  Neden  Sosyal Hizmetler ? Neden Sivas? Bu okulu  tamamlamadan  önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?  

EBRU ONAYLI -Bu bölümü isteyerek ve severek tercih ettim.  Şehir benim için çok önemli bir faktör olmamakla birlikte, ailemden uzak ve kendi ayaklarımın üzerinde durabilmek için yaşadığım şehir olan İzmir'de hiç tercih yapmadım. Bu bölümde olduğum için çok mutluyum ve pişman değilim.

SORU- Bize ailenizden   bahseder  misiniz ? Anne  ve babanız  ne iş yapar? Kardeşleriniz  nerede okur? Onların  sizin bu çabalarınıza  bakış açısı  nasıldır?

EBRU ONAYLI -Biz çekirdek bir aileyiz. Annem ev hanimi, babam ise emekli. Ablam var ve oda Sakarya Üniversitesi PDR (Psikolojik  Danışmanlık  ve  Rehberlik) 4.sınıf öğrencisi. Ailem benim en büyük destekçim ve yaptığım her projede ,etkinlikte yanımdalar, onlardan hep güç alırım. Hatta şöyle bir anımı paylaşayım. İşaret dili kursuna gidiyorum ve yaz tatilinde unutmamam için her gün televizyonda çıkan bir kanaldaki tercümanı bana izlettiriyordu ,annem. Her zaman bu şekilde bana destek verirler.Bu yüzden yaptığım en basit bir şeyde bile hep yanımdalar.:)

SORU- Sosyal  Hizmet  Kulübü ile tanışma  hikayenizi  anlatır mısınız ? Kulüp olarak bugüne kadar neler yaptınız ?

EBRU ONAYLI- Sosyal hizmet kulübüyle tanışmam ilk Sivas’a geldiğimden sonraki süreçte gerçekleşti. Çeşitli etkinlikler yapılıyor ama yetersiz buluyorum,bu bölümde olduğumuz için projelere etkinliklere daha fazla önem vermeliyiz. Kulüp inşallah daha aktif, yerelde halkın desteğiyle birlikte daha güzel şeylere katilim sağlar.

SORU- Gençler  genelde çekingen   ve içine kapanık siz ise aktif insansınız . Bunun  faydaları neler? Yarın  iş hayatında bunun ne faydasını göreceksiniz?

EBRU ONAYLI-  Evet ,elimden geldiğince aktif olmaya çalışıyorum.Her şeyden önce insanları seviyorum ve insanlarla birlikte bir şeyler yapmak ,bir şeyleri paylaşmak , beni huzurlu hissettiriyor. Her şeyden önce gönüllü olarak yapıyorum ve bu beni mutlu ediyor. İleriki yaşamım için ise mutlaka bir deneyim kazandıracağını düşünüyorum. Çünkü karşımıza gelen insanlar dezavantajlı ve onlarla doğru iletişim kurmamız çok önemli.

SORU- Bu meslekte nereye gelmek istersiniz ?

EBRU ONAYLI-Bu meslekte bir yerlere gelmekten çok herhangi bir bulunduğum kurumda karşılaştığım vakalar ya da herhangi bir sorunla başa çıkabilmek ve süpervizyon sürecine gerek duymamam.Ama ÇİM (Çocuk izleme merkezi) de çalışmayı düşünüyorum. Çalıştığım grup istismara uğramış  çocuklar olacak ve bu benim için oldukça önemli ve hassas olduğum konu.

SORU- Siz diğer öğrencilerin aksine iletişim, yeni insanlar  tanıma, engelli bireylerle iletişime geçme konusunda çok isteklisiniz. Bu sizlere neler kazandırıyor?

EBRU  ONAYLI- Her şeyden önce hümanistim ve önyargılı yaklaşma konusunda kendimi minumuma indirmeye çalışıyorum ve bu şekilde pozitif bir iletişim kurabiliyorum. Bu farklılık gibi görünse de bence olması gereken bir durum ve bu sayede insanlarla olan iletişim bağımıi ve kendimi bu yüzden çok şanslı hissediyorum.

SORU- Kişisel Gelişimi önemseyen insansınız. Bunun faydasını   nasıl görüyorsunuz?

             

EBRU  ONAYLI- Evet insanin kendini geliştirmesi her yaşta olabilecek bir şey. Ben kişisel gelişim kitapları okuyarak kendimi geliştirmeyi uman insanlardan değilim.İnsanin gelişimini içinde bulunduğu dünyada çok araştırarak , tek tip kitaplar okumayarak ve en önemlisi iletişim kurarak geliştireceğini düşünüyorum.Fayda olarak gördüğüm şey her yeni bir şey öğrendiğimdeki mutluluğumdur.:)

SORU- Sosyal  Hizmet Uzmanları genelde ne iş yapar? Siz  Sosyal  Hizmet Uzmanlığını nasıl tarif  edersiniz ?

EBRU ONAYLI- Öncelikle sosyal hizmet uzmanı demek ; insanların sihirli değneği gibi bir şeydir. Fakat bizler bu değnekle her şeyi değiştirmiyoruz. Sadece sorunları minumuma indiriyoruz. Globalleşen dünyada bu sihirli değneklere ihtiyaç olduğunu düşünüyorum. İlerleyen teknolojiyle birlikte gelen yalnızlık ve olumsuz getirileri ile birlikte sosyal hizmet uzmanlarına ihtiyaç vardır.Dezavantajli insanlarla birlikte mikro,mezzo ve makro düzeyde çalışıp daha yaşanılabilir bir dünya için bu mesleği icra edeceğiz. Çünkü başka bir dünya mümkün!

SORU-Bu bölümü tercih etmek isteyen  Üniversite adaylarına neler önereceksiniz?

EBRU  ONAYLI- Bu bölümü tercih etmek isteyen arkadaşlarım kesinlikle gelmelisiniz. Herkesin mutluluğu için bu bölüm doğru bir seçenektir.:)

Bu röportaji yapan Turan YALÇIN' a çok teşekkür ediyorum.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..