Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '16

 
Kategori
Güncel
 

Davulun sesi uzaktan hoş mu gelir?

Davulun sesi uzaktan hoş mu gelir?
 

 Eskilerin bir sözü vardır.Davulun sesi uzaktan hoş gelir diye.Sorunların kaynağından uzaklaştıkça etkisini yitirdiği ve eskisi kadar yıpratıcı olmadığını anlatmaya çalışan bir söz.Bu anlamda bir çok özdeyiş var dağarcığımızda. Gözden ırak olan gönülden de olur muş.El elelin eşeğini türkü çığırarak ararmış gibi 

 Son günlerde bu sözler sık sık aklıma geliyor. Gerçi davulun sesi uzaktan hoş gelmiyor ama çok da etkili olmuyor yakınındaki gibi.Aynen kötü bir gürültünün yakından geldiğinde uykuyu bölmesi, uzaktan gelince fazla etkili olmaması gibi bir durum.

 Ben de şu günlerde ülkemden çok uzağım. Dün gece internette gezinirken evimin olduğu Bodrum Turgutreiste büyük bir orman yangını olduğunu ve 240 herkarlık makilik alanın kül olduğunu esefle okudum. Her gün geçtiğim ,bildiğim yerlerdeki bu yangın olayı içimi paraladı. Aynen ülkemdeki başka sorunları, terör olaylarını, büyüklerimizin birbiri ile çekişmesini duyduğum anlardaki gibi bir üzüntü kapladı içimi.

 Bu duyguları yaşadıktan bir kaç dakika sonra bizim küçük adam acıktığını belirten malum bağırışlarına başladı. Bu arada altını kirlettiğini de fark ettik. Bir kaç dakika içinde kafamdaki esef edici duygular yerini küçük adamın gazı, maması,kakası gibi sorunlara terk etti. O zaman anladım ki gerçekten gözden ırak olan gönülden de ırak olmaya başlıyormuş.Son günlerde ülkemdeki sorunlar ,içinde yaşadığım anlardaki kadar etkilemiyor artık beni. Sakın aklınıza ülkemi artık sevmediğim,düşünmediğim fikri gelmesi. Ben gene ülkemi çok seviyorum ve endişe ediyorum ama sanki davulun sesi uzaktan fazla etkilemiyor gibi.

 Diyeceksiniz ki belki nasılsa döneceksin ve sonunda gene bu sorunların içinde kalacaksın. Evet döneceğim ve gene sorunlar yumağına dalacağım.

 Ama bırakalım da davul sesi uzakken burada küçük adamın kakası , maması ve gazı ile meşgul olsun zihnim.Hem belli mi olur belki biraz dinlenir, enerji toplarım,dönüşte gene didişmek için yaşamla.

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..