Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '16

 
Kategori
Deneme
 

Dibine düşmeyen armut

Dibine düşmeyen armut
 

Ya ailenizdekilerden farklı bir işiniz varsa? armut dibine düşmezse?


‘Armut dibine düşer’ derler. Yani kim, en yakınlarından neyi görürse onu taklit eder. İnsanoğlu öğrendiklerini, gördüklerini uygularmış. Öncü olarak tanıdığı kimselerden ne görürse onu taklit etmeyi öğrenirmiş. Aile mesleğini sürdürenler için de ‘armut dibine düşmüş’ denir.
 
“Hık, deyince burnundan düşmüş’ olanlar konumuz dışı. Onların büyükleriyle aynı olan yanları uğraşları değil, görüntüleri olur. Oysa biz dibine düşen- düşmeyen armutları konuşacağız  (yani yazacağız)
 
Armut meyvesi de gerçekten ağacının dibine mi düşer? O yüzden mi böyle bir benzetme yapılmış da dilimizde söylene söylene bugünlere kadar gelmiş, bilmiyorum. Ama aileden gördüklerini yaşatan ‘armut ’tanımlamalı insanlara iyi örnek olmak lazım. Çocuklarınızın ilk eğitmeni sizsiniz. Sizden ne görüyorlarsa toplumda onu yapıyor çocuklarınız. Siz sevgi dolu bir insan iseniz o da sevmeyi bilecektir. Siz doğayı, canlıları sevmezseniz o da öfke dolu, saldırgan bir birey olacaktır.
 
Sosyal ve davranışlara bağlı bir yazı yazmak değil niyetim. Bu işi mesleğin uzmanları yapsın. Ben sadece ailesindekiler sanatla uğraşırken, farklı bir mesleği seçebilenleri ya da tam tersi, ailesi sanatla ilgili olmadığı halde sanatçı olabilenleri yazmak istedim.
 
Anne, baba ve kardeşleri ile aynı sanatı yapan sanatçı dostlarıma özeniyorum.  Ne iyi yapmışlar. Ne de güzel dibine düşen armutlar! olmuşlar.  Bütün bir ailenin aynı işin sanatçısı olması güzel geliyor bana. Sanatınız ister sahneyle ilgili olsun, isterse el sanatlarıyla, mutfakla,  üretimle ilgili bir iş olsun. Fark etmez. En yakınındaki canını, kendinden daha iyi bir şekilde yetiştirmek büyük marifet. Senden sonraki neslin ustası olabilmek ne kadar güzel bir duygu.
 
Peki ya dibine düşmeyen armutlar! ne yapacaklar? Anne- babaları, kardeşleri o bir tane farklı armudun yaptığını yapmıyorsa? O bir tanemiz dibine düşmeyen armuda benziyorsa?
 
Ben de dibe düşen armutlardan olmadım. Anne- babam ve kardeşim özel ve devlet memurları iken ben onlar gibi maaşlı- mesaili memur olamadım. Diplerine düşmedim aile fertlerimin. Ben armut! değil miydim? Bazen biri çıkar ve tüm sıradanlığı değiştirir ve herkesin yaptığından farklı olanı yapmaya başlar. Zordur başka olmak. Yanınızdakiler sizin dilinizi anlamaz. Onlar çok kişinin bilip, yaptığını yaparlar.  Sıradan işleri vardır. Sanatçı olmak ise hepten farklıdır. Farklı şeyleri düşünür, hayal edersiniz. Olmak istediğiniz şey farklıdır. Zordur farklı olmak. Destek yoktur yanınızda. Kendi başınıza mücadele verirsiniz ‘O kişi’ olabilmek için. ‘O işi’ en iyi yapan olabilmek adına senden öncekileri görmeden var oluş çabası vermeye başlarsın.  Senin hayalgücüne ulaşabilecek, senin dilini anlayabilecek başkalarının armutları! ararsın.
 
Yalnız, zor ama başardıkça da kendine güven ve saygı duyan, güçlü karakterlere dönüşürsün zamanla.  Dibine düşmeyen armutların işi daha zordur yaşamda. Ama başka ağaçların dibinde can bulmak, var olmak ve kendini göstermek için çabalarsan sen de bir gün dibine düşen armutlar oluşturabilirsin. İşinde iyiysen ve yerine yenilerini yetiştirebilmişsen, iyi armutsundur. Dibine düş yada düşme, yerine seni geçecek, senden daha iyi olacak birilerini yetiştirmişsen ne mutlu sana.
 
Öylesine bir yazıydı. Bilimsel değil, komik olmasını istediğim için yazdım.  Çok da ciddiye almayın. Okuduğunuz için teşekkürler.
 
Toplam blog
: 72
: 363
Kayıt tarihi
: 20.01.16
 
 

4 kitabı olan bir editör- yazar. Hayvansever. Çevreci. Kadın hakları savunucusu ..