Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '16

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim Poseidon Bisiklet Grubu, 30 Ağustos coşkusuna gece bisikletleriyle katıldılar...

Didim Poseidon Bisiklet Grubu, 30 Ağustos coşkusuna gece bisikletleriyle katıldılar...
 

Ulusumuzun, Türkiye Cumhuriyeti olarak tarih sahnesinde yer alışının temelinin atıldığı, ülkemizin emperyalistlerden temizlendiği 30 Ağustos 1922 tarihi en önemli bayramlarımızdan birisidir. Yıllardır 30 Ağustos’u coşkuyla kutlarken; kutlamalara getirilen sınırlamalar yüzünden tüm ülkemizde olduğu gibi Didim’de de eski coşku kalmadı…

Didim’in doğa ve sporseverleri aynı zamanda da birer bisiklet tutkunudurlar. Didim’de adını mitolojide denizler tanrısında alan POSEİDON adıyla bir grup kurdular. Bu grubun liderliğini   İbrahim Sümer yapıyor.  Bu grup günden güne bisiklet sevgisini, Didim’e yayıyorlar. Sümer Ticaret de bu gruba destek veriyor…

Bir bisiklet sevdalısı, bisiklet üzerine yazılar yazmış biri olarak bu grubun etkinliklerine katılmak istiyordum…

Poseidon Bisiklet Grubunun 30 Ağustos Zafer Bayramımız için düzenledikleri 30 Ağustos saat 21.00 de başlayan bisikletlerle Didim turu şenliği benim için önemli bir vesile oldu. Torunum Özgür’le birlikte disiplinli ve planlı bir şekilde düzenlenen ve yaklaşık 20 kilometre süren bisiklet turuna katıldım. Bisikletler bayraklarımızla, Atatürk posterleriyle donatılmıştı.

Yaklaşık elli kişilik bisiklet grubuyla Didim Cumhuriyet Meydanından pedallara bastık. Didim’in sokaklarından, Apollon tapınağından, liman yolundan bir disiplin içinde geçerken Didimliler de alkışlarıyla coşkumuza ortak oldular… Sahildeki Didim Belediyesi Barış Parkı kahvesi–2 mola yerimiz oldu…20 dakikalık moladan sonra Altınkum sahiline paralel bir üst caddeden Medusa’nın önünden Yeşilkent istikametine doğru yöneldik…

Yeşilkent yolundan geçerken bu grubun üyelerinden dostum arkadaşım  Nusret Tankal'la,  konuşurken; Didim Belediyesi tarafından önerilen Yeşilkent bisiklet yolunun Aydın Büyükşehir Belediyesi tarafından iptal edildiği haberini aldım. Çok üzüldüm. Doğrusu bisiklet sürme hevesim kırıldı… Konuyu detaylı olarak araştırıp yazacağım. Bu durum başka bir yazımın konusu olacak… Didim bisiklet turumuz başladığımız yer olan Cumhuriyet meydanında sona erdi. Yorgun ama mutlu, Büyükşehir Belediyesi’nin de bisiklet yolu tavırlarına kızmış olarak evlerimize döndük…

Ünlü felsefecimiz Nermin Uygur, bisikletler için eşsiz bir yaratı der ve bisikleti atgiller familyasına dâhil eder. Bisiklet çağdaşlığın, doğa sevgisinin, arkadaşlığın, dostluğun, sırdaşlığın temsilcisi çevreci bir ulaşım ve spor aracıdır… Çağdaş uluslar bisiklet yollarına ağırlık verirlerken lüks makam araçlarından inmeyen yöneticilerimiz bisikletleri araç yerine koymadıkları gibi yollarına çıkan bir engel olarak görüyorlar…

Didimli Poseidon Bisiklet grubunu kutluyorum, onların bir üyesi olmaktan da mutluluk duyuyorum. Bisiklet sevgisini Didim’de yayacaklarına inanıyorum…

30 Ağustos Zafer Bayramımız kutlu olsun…Görüşmek üzere…

Not: Etkinlikle ilgili fotoğraflar aşağıda Milliyet Blog Galeri'de 

 

 

  

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..