Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '12

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim'de deve güreşleri yapılacakmış !...

Didim'de deve güreşleri yapılacakmış !...
 

Fotoğraf : Bilgi, mizah ve çizgi sitesi


 

İspanya’nın doğusundaki Katalonya özerk yönetimi, aldığı bir kararla 1 Ocak 2012 tarihinden itibaren tüm Katalonya bölgesindeki boğa güreşlerini yasakladı...

Bu karar, Dünya Hayvanları koruma dernekleri tarafından sevinçle karşılandı...

Horoz Dövüşleri de, hayvanları koruma kanunuyla yasaklandı...

Didim’in Cadde ve sokaklarına asılmış ilanlardan anladığımız kadarıyla 26 Şubat tarihinde Didim 1. Deve Güreşleri Festivali yapılacakmış !...

Birinci dediklerine göre, bunu devam ettirmeyi planlıyorlar...

Hayvanları dövüştürmek, güreştirmek, insanların egolarını, hırslarını hayvanlar üzerinden denemekten başka bir şey değildir...

Gülibik’i bilir misiniz?

Çetin Öner’in yazdığı bir kitap... Bu Kitabın, Almanya dâhil birçok ülkede çocuklara okutulması uygun görülmüştür... Bu kitap, aynı zamanda bir filmin de konusu olarak, birçok uluslararası alanda ödül kazanmıştı...Ne yazık ki;  Ülkemizde de; 12 Eylül’ün yasaklarından kurtulamadı...

Gülibik bir horoz... Bir köylü çocuğun, yumurtadan çıkışına şahit olduğu ve adını “Gülibik koyduğu horozla arasında oluşan bağ ve sonrasında da babasının onu dövüşçü horoz yapmaya karar vermesiyle çocuğun geçirdiği travmayı anlatan çok önemli bir kitap...

Didim’de turizm için kültürel faaliyetlerin, festivallerin, şenliklerin yapılması elbette çok önemlidir...

Bir Didimli  hayvan sever olarak, Didim’de deve güreşlerinin yapılacak olmasını çok yadırgadım... Kaldı ki; tüm Dünya’da hayvanların dövüştürülmesine, güreştirilmesine karşı tepkilerin yoğunlaştığı bir dönemde, sanki yapılacak başka bir iş yokmuş gibi, şimdi de zavallı develerin canını yakacak bir girişim başlatılıyor...Didim'in geçmişinde deve güreşi yok...Didim'in adının  deve güreşi ile anılması , çevrecileri, hayvan dostlarını rahatsız edecek ve Didim'e bir tepki oluşturacaktır... 

Kaldı ki, kültürümüzde horoz dövüşleri, deve güreşleri yok... Orta Asya’dan göç sonrası dönemlerde, Karakeçili aşiretlerinin Mısır Kültüründen etkilenerek;  deve güreşleri yaptırdıkları fakat, bunun sürekli olmadığını biliyoruz... Bunun aksini bile düşünsek, doğaya, hayvanlara zarar veren geleneksel yapılardan vazgeçmemiz gerekmez mi? Hele hele turizm kenti olmaya karar vermiş bir ilçe için deve güreşleri hiç mi hiç uygun değil...

Umarım bu yapılacak deve güreşi festivali ilk ve son olur...

Erdoğan Şahin, Didim

   

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..