Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '14

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Didim'i bitirecek rant projeleri...

Didim'i bitirecek rant projeleri...
 

 

Didim, rant peşinde koşanların akınına uğruyor…

Rant peşinde koşanlar için estetiğin, turizmin, Didim’in, Didim halkının hiç bir önemi yok…

Daha çok para kazanabilmek için siyasi nüfuzlarını da kullanarak, hazineye ait, vakıflara ait arazileri ele geçirerek,  Didim’in doğal dokusuna, tarihsel dokusuna, çevre şartlarına uyup uymadığını umursamadan çok katlı beton yığınları dikmek için uğraşıyorlar…

Yazıma böyle başlamamın önemli bir sebebi var… Didim Altınkum vakıflara ve hazineye ait arazileri ele geçirmek için Bakan çocuklarının Didim’i yol ettikleri söyleniyor...

Didim için, Didim halkı için Didim turizmi için çok büyük önem arz eden Didim Altınkum Vakıflar arazisi için bir takım projelerin oluşturulduğu, Altınkum’un can damarına yedi katlı beton yığınları dikileceği yine sokağın gündemine oturmuş durumdadır…

Didimliler, Didim’in geleceği için çok önemli olan bu yerin, Belediyemize devredilerek park, bahçe, yeşil alan yapılmasını istiyorlar. Altınkum Vakıflardaki olası bir betonlaşma, Altınkum’u ve dolayısıyla Didim turizmini de bitirecektir…

Didimliler,  Didim’in geleceğini olumsuz yönde etkileyecek 3. Koy’u ve Altınkum’u bitirecek beton yığını projelerine tepki gösterirlerken, kendilerinden yana olacağı düşüncesiyle oy verdikleri Belediye yönetiminden, ses çıkmamasına da üzülüyorlar…

Didim halkı,  Didim için çok önemli olan 3.Koy ve Altınkum Vakıflar’ın projelendirilerek yedi katlı dev beton yığınlarına dönüştürülmesine tepki olarak, geçtiğimiz aylarda Didim Derneği öncülüğünde bir protesto eylemi gerçekleştirmişti… Ne yazık ki bu protesto eyleminde Belediye yönetiminden ve meclis üyelerinden kimseyi göremedik…

Didimlilerin ayrıca Facebook sosyal paylaşım sitesinde “Altınkum Vakıflar satılmasın Park ve bahçe olsun” adıyla çok güçlü bir grubu var… Bu grup,  burada oluşabilecek betonlaşmaya karşı bir duruş sergiliyorlar… Bu konuda parti farkı gözetmeden Tüm Aydın Milletvekillerini de bu konuda duyarlılığa çağıran mesajlar gönderdiler… Ne yazık ki CHP başta olmak üzere diğer partilerimizin Milletvekilleri de bu konudaki tepkilerimize kayıtsız kaldılar, belki de ciddiye almadılar…

Seçimler öncesi büyük laflar ederek, halkın, Didim’in çıkarlarını koruyacaklarını söyleyenler, işbaşına geçince verdikleri sözleri unutuverdiler… Hatta daha ileri giderek 3.Koy’u betonlaştıracak ve dolayısıyla halkın kullanımına kapatılacak projelere de dolaylı yoldan destek veriyorlar…

Didim sıkıntılı bir döneme giriyor… Vatandaş, sosyal bir belediyecilik bekliyor… İlçelerinin sosyal alanlarının, parklarının, bahçelerinin, sosyal yaşam alanlarının rantçılara kurban edilmesini istemiyorlar…

Ayrıca, Aytepe sahil bandına “Belediye Başkanımızın” belirttiği şekliyle kongre salonları yapılması düşüncesini de doğru bulmuyorum… Sahil bandını betonlaştırmaya devam etmek, Didim’i kimliksiz, estetiksiz, beton yığınına dönüşmüş bir kent haline getirecektir ki bu da Didim’i bitirecektir…

Siyasi gücünü, iktidar olmanın gücünü kullanarak Didim’in güzelliklerini yok ederek, beton yığınına çevirmek isteyen rantçılara meydan vermeyelim…

Belediyemizin de bu tür çirkin projelere destek vermemesini, Didim halkının yanında yer almasını umut ediyoruz ve bekliyoruz…

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..