Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '17

 
Kategori
İnançlar
 

Dindarlar kaza ve kadere inanırlar ama ben bir sakallının trafik kazasında öldüğünü duymadım

Dindarlar kaza ve kadere inanırlar ama ben bir sakallının trafik kazasında öldüğünü duymadım
 

Dindarlar kaza ve kadere inanırlar ama işlerini kaza ve kadere bırakmazlar. Biz şöyle sanıyoruz: Kaza ve kaderi değiştiremeyiz, o halde fazla kasmaya gerek yok, olacaksa olur.

Allah uzun ömürler versin dindar insanlarımızın elbette başlarına böyle bir şey gelmesini istemeyiz, Allah korusun; lakin hani din kaza ve kader diyor dindar inanıyor ama bir kazada ölen yaralanan mütedeyyin insanlarımızı göremiyoruz, ben bugüne kadar hiç hacı bilmem ne trafik kazasında vefat etmiştir diye duymadım. Aksine dindar insanlar yatağında vefat ediyor.

Hani kaza ve kader vardı, bu insanlar kaza ve kaderden istisna mı? Burada bir ince nokta var; dindar inanır ama nasılsa kaza ve kader Allah’tan, bırakayım nolursa olsun demez. Şu kendine ateist diyenlerden daha fazla dikkat eder, kaza ve kader olursa olsun ben tedbirimi alayım da der.

Gerekli gereksiz zırt pırt oraya buraya gitmez; siz senede 5-10 defa memleketine giden hacı gördünüz mü? Dindar insan gerekmedikçe arabaya bile binmez.

Kaza ve kaderin anlamını bilmeyen cahil insanlar kaderimde ne yazıyorsa o olur deyip düşünmeden hareket ederler. Onlara göre kaza ve kader Allah’tan, tedbir alsan da almasan da olur; tedbir takdiri engelleyemez.

Oysa bilinçli dindar insanlarımızın böyle gelişigüzel hareketleri yoktur. Ben yine de elimden geleni yapayım da kaderimde yazıyorsa… Şeklinde hareket ederler.

Dindar değil mi bunlar. Normalde her şeyi bunların kadere bırakması gerekir. Ama ben hiçbir kazada sakallı hacı görmedim. Allah rahmet eylesin hepsi de ne güzel vakti gelince yatağında sakalını sıvazlaya sıvazlaya vefat ediyor. Sabaha çıkmaya senedin yok diyorlar ama 90’nını doldurmadan da ölmüyorlar. Çünkü içkileri yok sigaraları yok.

Onun için işte böyle vadeden, kazadan kaderden rahat rahat konuşuyorlar. Böyle vadeye can kurban. Dindarın üç yaşında ölen çocuğunu gördünüz mü?

Diğerleri yani bizler inanıyor fakat gereğini yapmıyoruz. Tabi karşılığında kaza ve kader de sadece bizim için çalışıyor.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..