Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '17

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Diyarbakır'da Dicle Kıyısında Bir Çay Molası (2)

Diyarbakır'da  Dicle  Kıyısında Bir Çay  Molası (2)
 

Diyarbakır Burçlarınrdan bir köşe.


Diyarbakır’a giderken Milliyet Blogdaşlarımızdan Kadri Kanpak’la   sözleştik.  Diyarbakır’a gideceğimiz zaman  bir araya gelelim dedik. Ve inanın öyle oldu. 13 Kasım 2017 günü Diyarbakır Yenişehir  Öğretmenev’nde iken  K.Kanpak’ı  aradım  “Kadir Abi hemen geliyorum“ dedi.  Bana “ Abi “ deyişine nedenli sevindiğimi   anlatamam. O kadar sıcak ve içtenlikle… Özel arabasıyla sabah  saat 9,30 ‘da  Öğretmen evinin kapısının önünde bir araya geldik.  Kırk yıllık arkadaş gibi kucaklaştık. Biraz hal hatır sorduktan sonra  Yenişehir, Ofis ve Dağkapı’dan sonra benim 1963 - 1964 yılında  mezun olduğum  Diyarbakır  Erkek İlköğretmen Okulu’nun önünden geçtik. İçim cız etti. Geçmiş günleri  bir bir  hatırladım.  Gözlerim yaşardı adeta. Öğretmenlerim  ve öğrenci arkadaşlarım  gözlerimin önünden bir sinema  şeridi gibi geçti.... Heyhat  dedim ne güzeldi   o günler.  Daha doğrusu o günlerin ve  o  çağın değerini  bilemedik…

Okulumuzun  adı  değişmiş  Eski Emniyet  Müdürlerinden Gaffar Okkan   Anadolu  Lisesi  olmuş. Gaffar Okkan geçmiş yıllarda bir Emniyet Müdürü idi.  Hiç yoktan öldürüldü. (  24 Ocak 2001). Halkın gönlünde   iz bırakan bir  emniyet mensubu idi. O nu da rahmetle  anıyorum. Öğretmen okulumuzun sağ yanındaki yatakhane bölümü de  Dağkapı  İmam Hatip Ortaokulu olmuş. Eski okulun tadı tuzu kalmamıştır… Oradan Dicle kıyısına vardık.  Orada Fiskaya denilen yerde  bir   Doğa CAFE ‘de  mola verdik.  Çaylarımızı içtik Dicle Vadisini ve  sessizce akışını  seyrederken  anılarımızdan söz ettik.  Dicle nehri yavaş akarken bazı sırlarını da Diyarbakır Surlarına fısıldıyordu. Diyarbakır’da görkemli binalar, apartmanlar gökleri delercesine yükselseler de eski tadı ve tuzu yoktu…

Daha sonra Kadri  Bey kalktık Süleyman Peygamber  Camii, Şehitlerimizi ziyaret ettik, ruhlarına Fatihalar okuduk. Orada billur gibi akan 9, 10 çeşmeden avuç avuç doya doya, kana kana sular içtik.  Hayret ettim. Aradan yarcım asırdan fazla bir zaman geçmesine   bu çeşmelerin akışları aynı ölçüde idi…Bu arada Saray Kapıda Adliyeye yakın bir yerde  Aslan  Çeşmesi vardı. Çeşme yerinde idi,  Aslanı göremedik. 

 

Sözü buraya kadar getirmişken  Kadri Kanpak’ın   yakın  arkadaşı ve kendisiyle tanıştığım  Eczacı Şevki  YAZICI OĞLU  bana   bir şiir verdi.  Bu şu şiir önceki dönem Milletvekillerimizden Eczacı Rıza YAZICIOĞLU'na aittir. Eczacı Rıza Yazıcıoğlu, Diyarbakır Üniversitesi kurucusu ve 20 yıllık  Rektörü Prof. Dr. Selahattin  YAZICIOĞLU'nun oğludur. Şiiri İrfan  Bey'in ağabeyi eczacı Şevki YAZICIOĞLU  tarafından  bana   verdildi. Prof. Dr. Selahattin YAZICIOĞLU'nu rahmetle anıyor,  her  iki  kardeşede selam ve  saygılarımı   sunuyorum.   Şimdi  adı  geçen  "EVLİYA DİYARI "   şiiri  sizinle  burada  paylaşmak istiyorum.  

Peygamberin mis kokusu gelir Fiskaya’dan,
Çünkü manevi tahtında şehit Sultan Süleyman,
Hatıradır asırların o saadet çağında,
Tam kırk yedi sahabeden bize armağan

Fatiha oku bak haz dolarsın Hintli Babadan
Sarı Saltuk makamında hele biraz soluklan
Okuyup yazmayı öğrendim Sa’d  Bin Ebi  Vakkas’tan
Dolan Çiftkapı,Urfakapı, Mardinkapı’dan,

Bunlardaki değerlere binbir anlamı katan,
Malik Ejder, Bab-ı kal, Sultan Şuca’ya dek varan,
Her birisi ayrı bir nur, surları aydınlatan,
Selamsız, muhabbetsiz geçmeyin Diyarbakır’dan..

Diyarbakırlı şair İrfan Yazıcıoğlu’hunun diline sağlık. Biz de  selam vererek ve dualar ederek  Saray kapısından  Dağkapı derken  Ulu Camiye doğru ilerledik. Rahmetli babam da  şöyle diyordu bir sözünde:  “Diyarbakır eski adı ile   Dayar-ı Bekir  peygamberler ve evliyalar  şehridir. Toprağı  mukaddestir.  İnsanları yiğit ve konuk serdir” diyordu..

 

................Yazımız devam edecek.

 

Abdülkadir GÜLER 

08.12. 2017  SÖKE.

               

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..