Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Doğru Olan Ülkesini Dünyadan, Yaşadığı Şehri de Ülkesinden Fazla Sevmek

Doğru Olan Ülkesini Dünyadan, Yaşadığı Şehri de Ülkesinden Fazla Sevmek
 

Dünyadan bana ne ya ben kendi ülkeme bakarım, kendi ülkemde de yaşadığım yere/memleketime. İstanbul güzelmiş bana ne İstanbul’dan, Ardahan’ımın çiçekli yamaçlarına değişmem.

Kimse bu sevgiyi ayıplayamaz, ben köyümde doğdum, benim dünyam köyüm. Vatan sevgisiymiş, yaşadığım şehir benim vatanım. Herkesin memleketi kendine güzel, vatanı sevmek önce doğduğun yerleri sevmektir; bana ne Istranca dağlarından ne gittim ne gördüm.

Herkes önce ülkem der, Kapıkuleden girince vatan toprağını öpenleri gördünüz. Oysa dünyada ne yerler var. Olsun, memleketimin taşına toprağına değişmem.  Ülkesi dünyanın yaşadığı şehir de ülkesinin parçası değildir, hepsinin yeri ayrıdır.

Milliyetçi duygularla bu böyledir ama çağdaşlık anlamında da doğrudur. Dünya halkları kardeştir, insanlığın geleceği, ya da ülke bazında her şey vatan için gibi düşünceler değişen dünyada eskimiştir.

Çağdaş bakış açısına göre her şeyi sevemeyiz,  öncelikle sevebileceğimiz kadarını; yani şehrimi, köyümü, evimi, toprağımı… Vatan özellikle de dünya biraz hayal, ilgimizin dışında… Önce insanlık değil insanlar önemli, sen hele çevrendeki insanlara bir şey yap da dünyanın bilmem neresini sonra düşünürüz.

Zaten böyle insancılların, vatancıların değer yaratma anlamında pek bir şey yaptıkları yok. Yaşadığı şehri, köyü, evini, ocağını yaşamın merkezi yapanlar aynı zamanda vatanı da insanlığı da yüceltmiş oluyorlar.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..