Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

E-Ticaret Sitesinde ne satmalısınız ?

E-Ticaret Sitesinde ne satmalısınız ?
 

E-Ticaret sitesi açan veya açmayı düşünen herkesin aklına gelen ilk soru kuşkusuz ne satmalıyım sorusudur. Çoğunlukla kişiler sektördeki e-ticaret sitelerini taklit etmeyi düşünürler. İşte bu düşünce de daha açılma evresindeki e-ticaret sitesinin sonu olur.

Bundan 10 yıl önce bu soru bana sorulmuş olsa idi hiç düşünmeden, tüketicinin her aradığı ürünü bulacağı, zengin ve bol çeşitli bir site açmalısınız derdim. Ancak şimdilerde durum değişti. Sektörde çok fazla oyuncu var. Hem de isim yapmış, güven kazanmış, stok ve depolama maliyetine girip uygun fiyat sunan büyük oyuncular var. Hal böyle olunca bu büyük oyuncular gibi çok çeşitli benzer siteler açmak e-ticaret girişimcisi için hayal kırıklığı demek oluyor.

Bu nedenle şimdilerde benim tavsiyem tek bir ürüne, tek bir hizmete dayalı bir e-ticaret sitesine odaklanmanızdır.

Hem bu girişim sizin büyük oyunculardan sıyrılmanıza yarayacak, hem maliyetlerinizi düşürecek hem de site yönetiminiz daha kolay ve rahat olacak. Bunun yanında e-ticaret sitenizin tanınabilirliği daha hızlı gerçekleşecek.

Şimdi tek ürünlü site açın dediysem hemen zaten var olan tek ürünlük bir siteye rakip başka bir site açın demiyorum.

Yani örneğin sadece portakal satan bir site varken sizin aynı şekilde portakal satışına yönelik bir site açmanız size getiri sağlamayacaktır. Çünkü portakal alıcısı bellidir ve o alıcı zaten daha önceden açılan e-ticaret sitesinden ürün alıyordur. Burada siz farklılık yaratırsanız başarılı olabilirsiniz. Mesela organik portakal satışı yaparak bu sefer organik ürün tercih eden kitleyi kendinize çekmiş olursunuz.

Yani e-ticaret sektöründe artık zemin tek ürün ve farklılık üzerindedir. Yoksa zaman kaybetmeyin derim ben...

Yazan : Serkan HACIÖMEROĞLU / E-Ticaret- Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama Gurmesi

 
Toplam blog
: 175
: 1323
Kayıt tarihi
: 21.01.09
 
 

Serkan Hacıömeroğlu 1 Kasım'da  Trabzon'da doğdum. Yüksek öğrenimi 2000 yılında tamamladım. Çeşit..