Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '15

 
Kategori
Eğitim
 

E okul sistemi ve kolaylaşan işlemler

E okul sistemi ve kolaylaşan işlemler
 

e okul


Bundan 10 sene önce öğrencilerin not durumunu öğrenmek için okula gidip Öğretmenler ile görüşmek gerekirdi ve çocuklarımızın ders notları vb. bunları öğrenmek ise ayrı bir sorundu çünkü birden fazla öğretmen ile görüşmek (orta ve lise eğitimi için bahsediyorum) teker teker bilgi almak çalışan ebebeynler için nerdeyse mümkün değildi. Derken birgün E okul veli bilgilendirme - E okul Öğretmen Bilgilendirme isimleri altında açılan internet ortamında Velilerin ve Öğretmenlerin hem öğrenci bilgilerini takip hemde sisteme aktarmak üzere açılan e okul sayesinde hayatlarımız kolaylaştı.

Ülkemizde artan internet kullanımıyla ile birlikte internetten yapabileceğimiz şeylerde artmaya başladı. Artık bir çok işlemimizi internet üzerinden kolay bir şekilde yapabilmekteyiz. İnternet üzerinden yapabileceğimiz işlemlerden bir tanesi de E-Okul sistemidir. E-Okul sistemi 2007 yılında Mille Eğitim Bakanlığı tarafından hizmete açılmıştır. Bu sistemden devlet ve özel ilköğretim okulları, anaokulları, özel eğitim kurumları, ortaöğretim kurumları yararlanabilmektedir. Bu sistem ile birlikte veliler, öğrenciler, öğretmenler ve yöneticiler çok kolay bir şekilde işlemlerini yapabilmektedirler. Bu sistemde öğrenci kaydı, nakil işlemleri, not işlemleri, devamsızlık işlemleri, sınav bilgileri, yapılacak olan sınavların başvuru ve tercih işlemleri gibi birçok işlem yapılabilmektedir. E-Okul sisteminde iki farklı uygulama bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi öğrenci ve velilerin girebildiği E-Okul veli bilgilendirme sistemi, diğeri ise sadece öğretmen ve yöneticilerin giriş yapabildiği E-Okul yönetim bilgilendirme sistemidir.

E-Okul veli bilgilendirme sistemi ne giriş yapabilmek için internet sayfasından E-Okul sitesine giriş yapılır. Sisteme giriş yapabilmek için öğrencinin T.C. kimlik numarası ile okul numarası giriş yapıldıktan sonra 4 haneli güvenlik kodu da kutuya girilmelidir. Girişi butonuna bastığımızda E-Okul veli bilgilendirme sistemine girmiş olacağız. Sisteme giriş yaptıktan sonra artık öğrencimiz ile ilgili çoğu bilgiyi buradan ulaşabilmekteyiz. Bunlardan bazıları; devamsızlık bilgisi, E-Okul not bilgileri, proje ödevi, karne notu, diploma notu. Özellikle her gün güncellenen devamsızlık bilgisi ile öğrenciler okuldan kaçtıkları zaman sizlerden saklayamayacaklardır.

E-Okul yönetim bilgi sistemi ise sadece öğretmen ve yöneticilerin giriş yapabildiği bir sistemdir. Bu sistemden faydalanabilmek için Mille Eğitim Bakanlığı altında çalışan bir öğretmen veya yönetici olmanız gerekmektedir. E-Okul sistemi geldikten sonra öğretmen ve yöneticiler de çok rahatlamışlardır. Yöneticiler bu sistem sayesinde öğrencilerin kayıt işlemlerini, nakil işlemlerini, kayıt yenileme işlemlerini ve kayıt silme işlemlerini çok rahatlıkla yapabilmektedirler. Öğretmenler ise bu sistem ile birlikte öğrencinin notlarını, devamsızlık bilgilerini, proje ödevlerini ve puanlarını, karne notlarını sisteme girebilmektedir. Bu uygulamadan yararlanabilmek için E-Okul internet sayfasına giriş yaptıktan sonra kullanıcı adı ve şifreniz ile birlikte giriş yapabilirsiniz.

OKUL NEDİR?

e-Okul, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Milli Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemleri (MEBBİS) projesi kapsamında 2007 yılının Ocak ayında kullanıma açılmış olan bir okul yönetim bilgi sistemi web yazılımıdır. Bir öğrencinin okula kaydından başlayıp, mezuniyetine kadar olan tüm süreci içeren bir sistemdir. Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından geliştirilmektedir.

Devlet ve özel ilköğretim okulları, anaokulları, özel eğitim kurumları, ortaöğretim kurumları e-okul sisteminde işlem yapmaktadır.

E-OKUL'DAN HANGİ İŞLEMLER YAPILABİLİR?

e-okul sisteminde öğrenci kaydı, nakil işlemleri, not girişleri, devamsızlık işlemleri, sınav bilgileri, merkezî olarak yapılacak sınavların (TEOG, DPY-B vb.) başvuru ve tercih işlemleri, belge işlemleri (takdir, teşekkür, onur vb.), haftalık ders programı girişleri, alınan belgeler, e-karne, şube yazılı ortalamaları, duyurular ve birçok modül üzerinden bilgi girişleri T.C. Milli Eğitim Bakanlığı sunucularına girilmektedir.

e-okul modülünün haricinde, velilerin öğrencilerin okul durumlarının takibi için açılmış olan e-okul Veli Bilgilendirme Sistemi (e-okul VBS) bulunmaktadır. Bu sistemde ise öğrencinin devamsızlıkları, ders programı, davranış notları, sınav tarihleri, okul tarafından yapılan duyurular, merkezî sınavların giriş belgeleri veya tercih sonuçları bu sistem üzerinden Türkiye Cumhuriyeti (TC) Kimlik Numarası ve okul numarası girildikden sonra birkaç güvenlik sorusuna cevap verilerek takip edilebilmektedir.

http://www.meb-eokul.com/veli-bilgilendirme-sistemi.html

 
Toplam blog
: 205
: 2301
Kayıt tarihi
: 15.02.14
 
 

Adım Mert, 31 yaşındayım evli ve 1 çocuk babasıyım, hayattan öğrendiklerimi burada paylaşacağım. ..