Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '16

 
Kategori
Eğitim
 

EğitiYorum

EğitiYorum
 

Hayatımın 7 yılını çıkardığımda tamamı eğitim ortamında geçti, yani eğitimde geçen 54 yılın üçte birinde eğitim alıyorum, üçte ikisinde eğitiyorum. Üçte ikisinde gerçekten eğitmiş miyim bunu ölçüsü ne? Ölçüsü geri bildirim yani bir başka deyişle ektiklerinizin verimi, bir başka geleneksel ifadeyle memnun olan gönüller. Eğitimci olarak başarınızın ölçüsü kaç insanın hayatında varsınız, onlara ne kazandırdınız, hangi değerleri verdiniz, ne kadar hatırlanıyorsunuz ölçü bu, yoksa aldığınız ödüller değil, eğer öyle olsaydı o ödüller çokça var ölçüşünde yok. Verilişinde amiyane tabirle ahbap çavuş ilişkisi benim için önemli olan gönüllerde olmak çünkü kalıcı olmaktır önemli olan.

Yaptığınız eğitimde size verilen öğrencilerinize hangi masajları verdiniz, hangi kazanımları hayatlarına kattınız. Tabii en önemlisi size olan geri bildirimler kaç yıl sonra geri dönüyor, bu geri bildirim eğer çok uzun yıllar sonra oluyorsa değeri daha fazla ve kalıcı etkisi o kadar fazla demektir. Bunun için verdiğiniz mesajların kalıcılığı, geçerliliği aynı zamanda alıcının kabulü çok önemlidir. Yani onun hayatında ne kadar varsınız ne kattınız hayatına! Bir anlamda samimiyet testiniz oluyor bu geri bildirim.

Eğitim hayatımda öğrencilerime, size inanıyorum, güveniyorum, bir amacınız olmalı ve ben size yardım için buradayım mesajını vermenin yollarını aradım, bu konuda samimi olduğum duyusunu onlara kazandırmaya çalıştım. Bunun için nasıl olduklarını sordum. Neye ihtiyaçları olduklarını sordum. Düşüncelerini ve duygularını sordum. Saçma sapan cevap verseler bile samimice dinledim ileride beni anlarlar dedim. Bazen komik duruma düşmeyi de göze aldım, Gençtir dedim geldim geçtim.

Bu düşüncelerimi yaptıklarımla ve yaşadıklarımla anlatmak daha gerçekçi olur diye düşünüyorum. Dedim ya üçte ikisi eğitimci olarak geçen yıllar işte o yılların beş yılı öğretmenlikte geçti, ben buna Durağan'da geçen yıllar diyorum. Ülkemizin kuzeyinde bir ilçe, tam 34 yıl önce ve bu geçen zaman içerisinde hiç iletişim kurmadığım bir öğrencim Balıkesirli bir aile ile tanışır, benden uzun uzun bahsedince etkilenir, beni bulacağını söylediğinde öğrencim kendinden emin bir şekilde aradan onca yıl geçmesine rağmen adını soyadını söyler, siz sadece böyle söyleyin beni mutlaka hatırlar der. Bahsi geçen kişi beni bulur ve size öğrencinizden selam getirdim dediğinde adını soyadını söylediğinde ben yer ve zaman sınıf belirttiğimde hayret içinde beni dinledi. Bana öğrencimin telefonunu verip aramamı istedi ben mutlaka arayacağımı söyledim ve aradım. Uzunca bir sohbetten sonra eğitimciliğimin gereği ona beni nasıl hatırlıyorsun dedim. İşte oda bana yukarıdaki yazıyı yazmama neden olan tespitlerim doğrultusunda bir ifade kullandı ve ekledi. Hocam hatırlarımsın bilmem önce bize zeytinli ilkokulunda okuduğunuz yıllarda Edremit zeytinli arasında yol üstünde bir deri tabakhanesi olduğunu, oradan geçerken kokudan insanların burnunu tuttuğunu söyler, ders çalışmayan çocukların aileleri çocuklarını okumazsan seni tabakhaneye yollarım diye tehdit ettiğini anlattıktan sonra, o kokuya neden olan maddeye halk arasında ''zırnık'' denir dedikten sonra, yine halk arasında sana ''zırnık koklatmam'' diye bir deyim olduğunu bunun anlamını öğrenmemizi istediniz, bir hafta aradan sonra kimya dersinde Sülfürler konusunda, sodyum sülfür örneğinde işte buna zırnık denir demiştiniz. İki yıl sonra girdiğim üniversite sınavında zırnık ile ilgili soru çıktığında sizi hatırlamıştım dedi. Söz üniversite sınavından açılmışken yıllar önce okuttuğum bir öğrencim yılbaşı kutlama kartının arkasına ''yeni yılınızı kutlar, sizin yüzünüzden kimya öğretmenliği bölümünü seçtim'' yazmasını hiç unutmam. Yıllar sonra telefonla konuştuğumda o öğrencim; Kimya dersini anlatırken kedinizi kaybeder tüm bedeninizle hareket ederdiniz. Aradan yıllar geçmesine rağmen sizi unutmamış olmamam bundandır. Ayhan ŞİMŞEK/Eğitim Yöneticisi. 

''Başkaları için kendinizi unutun, o zaman sizi de hatırlayacaklardır''F.Dostoyevski

 
Toplam blog
: 33
: 490
Kayıt tarihi
: 09.05.16
 
 

Eğitim ensitüsünü bitirdim, Fen bilgisi öğretmenliği yaptım, Türkiyenin bir çok yerinde ve okulun..