Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '17

 
Kategori
Güncel
 

Eğitim Sistemimiz Yufkaya mı Yazılıyor?

Eğitim Sistemimiz Yufkaya mı Yazılıyor?
 

Gel de Aksak Timur’u arama.

15 yy. da Anadolu da fırtınalar estirmiş Timur, devletin kayıtlarını tutan görevlinin yanlış kayıt yaptığını tespit edince; kayıt yaptığı tüm kâğıtları bir, bir güzelce herkesin gözü önünde yedirmiş.

Yerine Nasrettin Hocayı getirmiş.

Hoca kayıtları tutmaya başlamış.

Timur kontrol ettiğinde kayıtları tutan Hoca’nın yufkanın üstüne yazdığını görmüş.

—Ne yapıyorsun böyle densiz? Kayıtları yufkaların üzerine yazıyorsun, deyince.

Hoca Nasrettin cevabı yapıştırmış

Yemesi kolay olsun.

 

Kısadan hisseyi yazışım sebebi eğitim sistemimiz.

Önceleri ezberciliği ile anılan şimdi ezberciliğinin yanı sıra yapboz adı verilen eğitimimiz.

En yükseğinden tutun, ilk başlangıcına kadar.

Üstelik de eğitim modelimiz harcamaya dönük ve israf ettirici bir sistem.

Bu eğitimi alan kişiden üretim beklemek abesle iştigal olur.

Bir an önce eğitim, üretime dönük hale getirilmeli.

Örneğin gıda sektörünü ele alalım.

Hububat ve et ithal eden ülke konumuna getirildik.

O halde devlet destekli kullanılmayan hazine arazilerinde deniz ve göllerinde üretim modeli esas alınarak hayvancılık, su ürünleri ve tarım okulları kurulmalı, kurulu olanlarda dönüştürülmeli.

Bu konu; ya devletin bizzat girişimi ya da özel sektörün üretimine göre teşvikli girişimi ile halledilmeli.

Kurulacak Tarım ve Hayvancılık, Su ürünleri okulları ile eğitim alan kişilerin teknolojiyi de kullanarak yerinde ve akılcı bir eğitim alması sağlanmalı.

Üretim modelli eğitim sistemi mutlaka rekabetçi olmalı.

Eğitilen kişiler ile eğitenler üretim kotaları nispetinde ücret ve sosyal güvenceye kavuşturulmalı.

Buradan üretilen ürünün korunması (ambalaj, konserve, kurutulma, dondurma vb.) okulları, pazarlama ve satış okulları paralel olarak kurulmalı onlara da uygulamalı eğitim vermeli.

Diğer tüm alanlarda örneğini verdiğim üretime dayalı eğitim sistemi bir an önce hayata geçirilmelidir.

İşinde uzman, bilgisini de bilinçli üretimi ile sürekli güncelleyen üretici oluşturulmalı.

Sonuçta;

—Arge istenen düzeye gelir.

—Teknoloji üretimi yakalanır

Böylece üreten Türkiye olunur.

Yanlış tutulan kayıtları yedirecek Timur aranmaz.

Eğitim de yufkaya yazılmaktan kurtulur.

Hoca Nasrettin mi?

O her devir de lazım.

 

 
Toplam blog
: 371
: 835
Kayıt tarihi
: 14.02.09
 
 

Adalet önce kendimizde başlamalı ve haksızlıklar sorgulanmalı  ve hataların, afetlere dönüşmeden ..