Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '17

 
Kategori
Eğitim
 

Eğitimde Finlandiya Türkiye Karşılaştırma Saçmalığı

Eğitimde Finlandiya Türkiye Karşılaştırma Saçmalığı
 

Eğitim denilince herkesin dilinde muhteşem Finlandiya eğitim sistemi yer alıyor. Bilen bilmeyen herkes Finlandiya’nın eğitim sisteminin başarısını anlatıp duruyor. Finlandiya’ya özel okullar, devlet yetkilileri gezi düzenliyor ve söz eğitim sistemini inceliyorlar.

Finlandiya’nın nüfusu 5.5 milyondur.

Finlandiya’nın yüzölçümü 338.432 km2’dir.

Finlandiya’da yaklaşık 1 milyon öğrenci vardır.

Türkiye’de 18 milyon öğrenci vardır. Nüfusumuzun yaklaşık dörtte biri öğrencidir.

Finlandiya’nın beşte biri öğrencidir.

Türkiye ve Finlandiya eğitim yönünden karşılaştırılırken öğrenci sayısını dikkate almadan yapılan karşılaştırmalar, kıyaslamalar eksiktir ve yanıltıcıdır. Biz de Finlandiya’nın toplam nüfusunun 3 katından fazla öğrenci vardır.

18 milyon öğrencisi olan bir ülkede Finlandiya gibi bir eğitim sistemini oluşturabilmek ve geliştirebilmek için bugünden başlayarak siyaset üstü bir çaba gerekmektedir.

Zor değildir ama imkansız da değildir.

Öğretmenlerin kalitesini ve aldıkları ücretleri düzenleyerek işe başlanabilir.

Öğretmenlikle alakası olmayanlar milli eğitimden uzaklaştırılabilir.

Öğrencilerde yapılacak ilk iş ise kitap okuma ve okuduğunu anlama alışkanlığını geliştirmek olacaktır. 

 
Toplam blog
: 537
: 1884
Kayıt tarihi
: 10.06.10
 
 

Gündemi ve olayları yakından takip etmeye çalışıyorum. Sinema, kitaplar, spor, doğa, siyaset, miz..