Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '14

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Eğitimin bittiği ülke.

Eğitimin bittiği ülke.
 

Ben yaptım oldu.


Geri geri gitmenin neresi iyi diye sormak gerekiyor bu ülkede. O kadar fazla saçma sapan işler oluyor ki. Anlamak mümkün olmuyor. Bugünün Türkiye'sinde neye elinizi atsanız problem var. Vatan ve vatandaş konularında bir düşüncesizliktir, bir bilinmezliktir gidiyor. Ne ülkenin başındakiler ne yaptıklarını biliyorlar. Nede vatandaş ne yaptığını biliyor.

Bir arkadaşımın gelişmemiş toplumlarda demokrasi tehlikelidir lafı şimdilerde bu ülke için cuk oturuyor. Gerçektende gelişmemiş ülkelerde demokrasi kendini boğuyor. Tabii ki sadece kendini değil. Kanunlara uymamak kanun oluyor. Güçlü güçsüzü eziyor. Hak ve hukuk kalmıyor. Adı Cumhuriyet olan mutlakiyet ile yönetiliyorsunuz.

Alın size has bir örnek. Bu gün ülkenin yeni bir gündemi var. Lise yerleştirmeleri. Saçmalığın tavan mavan yaptığı değil resmen everest yaptığı bir durumdan bahsediyorum. Bliyor musunuz? 180 Km ötedeki liseye yerleşen çocuk var. Kendi istediği ve puanı tutan okula değil farklı okula yerleşen çocuklar var. Daha düşük puanlı öğrencilerin seçtiği okula girip kendi giremeyen öğrenci var. İstemediği halde İmam Hatip'e yerleştirilen öğrenciler var.

Puanlarla birlikte açıklanan yüzdelik dilimlere göre tercihler yapıldı. Ancak MEB'in yüzdelik dilimleri dikkate almadığı gerçeğinin anlaşılması uzun sürmedi. Peki bu çocuklar ve velileri neye göre tercih yapacaklar? MEB'in bile yani bu işi bilenlerin bile içinden çıkamadığı bu keşmekeşin içinden bu çocuklar nasıl çıkacaklar? Ülkesinin yetiştirdiği nesli düşünmeyen bir hükümet olabilir mi? Kimin hükümeti bu hükumet?

Alın size birkaç basit örnek daha;

Bu ülkede profesör yetiştirmeyip üniversite sayısını artırmanın kaliteyi yükselteceğini düşünen bir yönetim var. Özal'ın işsizlik rakamlarını düşürmek için için geçici çözüm olarak başvurduğu bir olayı kendilerine kaynak zanneden bilgisiz bir şekil var. Tek bir profesörle eğitim veren eğitici kadrosunda ikinci bir profesör olmadığı gibi, doçent ve doktorda olmayan üniversiteler var. 

Bu ülkede İmam Hatip okullarının kalitesini değilde sayısını artırarak milyonlarca cami hocası yetiştirmenin ülkenin gelişimine ne kadar eksi katkı sağlayacağı, eksiğin imamda değil sanayide çalışacak ara elemanda olduğu konusunda bir gram bile fikir sahibi olmayanlar var.

Bu ülkedeki eğitim kalitesini yükseltmek için sistemi ve öğretmeni düzeltmek yerine liselerin isimlerinin başına "Anadolu" kelimesini ekleyince eğitim kalitesinin yükseleceğini düşünenler var. Üstelik bunu düşünen bakan iyi mi? Yani ülkeyi yöneten gruptan biri.

Kendiniz bile ne yaptığınızdan bi habersiniz. Müsteşar Yardımcısı Muharrem Kurt açıklama yapıyor. 3. nakillerden sonra sistem oturacakmış. Kaç çocuk ve kaç veli nakilden haberdar. İlk iki gün internet sayfanıza girilemediğinden haberdar mısınız? Bu kadar çocuk, bu kadar mağdur edilemez. Mümkün olmayanı başararak bir rekor daha kırdınız. Ülkeyi gelişmekte olan ülkeler statüsünden gelişmemiş ülkeler statüsüne indirdiniz. Profesörsüz üniversite, kalitesiz Anadolu lisesi, artan imam hatip sayısı ile eğitim kalitesini arttırdığını söyleyen bir zihniyetin geri kalmışlığını tartışmak bile abesle iştigal.

Bu mudur 2000 lerin Türkiyesi? Bir tane bile doğru yapılan iş olmayacak mı? Türkiye'yi nereye götürüyorsunuz. Düne kadar üzerinden siyaset yaptığınız Suriye'liler bu gün başınıza bela oldu. İyi dediğiniz ekonomi battı. Borç gırtlağı aştı. İşsizlik tavan üstü tavan yaptı. Sağlık desen yerlerde sürünüyor. Eğitim tamamen bitti. Bakanlığın adını MÖB yapmalısınız. Birazda vatandaşı düşünseniz diyorum.

Ben yaptım oldu mantığı yada kervan yolda düzelir mantığı ile ülke yönetilemez. Bu bir yönetim şekli değildir. Bilime, araştırmaya, teknolojiye, geleneğe, sanayiye inanmayan bir yönetim şekli olamaz. Burada yazının başına gelmek gerekiyor. Gelişmemiş toplumlar için demokrasinin tehlikeli bir unsur olmasına. Bu gün demokrasi ile Cumhuriyetin, Atatürk İlkelerinin, Gelişmişliğin, Laikliğin, Huzurun ve ülkenin kaybedilme sürecine sokulduğuna şahit oluyoruz. Çok değil çeyrek yüzyıl sonra Türkiye çok farklı bir yerde olacak. İşini kendi yapmayıp Allah'a havale eden gelişmemiş müslüman ülkeler kategorisinde teknoloji fakiri, zayıf bir ülke konumunda olacak.Ve bu bu ülke vatandaşları için hiç iyi olmayacak. 

 
Toplam blog
: 21
: 537
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1960 Ankara doğumluyum. İktisat mezunuyum. Haberleşme Ustasıyım. Uluslararası lisansl..