Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '16

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ekşili köfte

Ekşili köfte
 

Merhaba,
 
Bu tarif yörelere göre farklılık gösterse de, ben yine klasik, eskilerin bildiği ekşili köfteyi paylaşmayı uygun gördüm.
Köfteye bazen pirinç yerine bulgur konuyor, ya da suyuna  patates, havuç katılıyor. Ben her zaman aslından yana oldum. Anne ve büyük anne tarifinden şaşmıyorum.:)
Bence ekşili köfte demek köftelerden çıkmış meraklı pirinçlerle o mayhoş kıvamlı suyun buluşması demek. Lezzetine de gereken özen gösterilirse her öğün tüketilecek bir çeşit.
 
MALZEMELER:
 
Köftesi için:
 
300 gr. kıyma
2 yemek kaşığı pirinç
1 rendelenmiş soğan
Biraz karabiber
Tuz
 
Terbiyesi için:
 
1 yumurta sarısı
Yarım limon suyu
 
Ayrıca salça, köfteleri bulamak için un.
 
YAPILIŞI:
 
Köfte için  derince bir kaba kıyma, yıkanmış pirinç, rendelenmiş soğan,karabiber ve tuz konup yoğurulur.
Minik minik top köfteler yapılır ve unlanmış bir tepsiye alınır.
Tepsiyi ileri geri sallayarak tüm köftelerin unlanması sağlanır.
Bu arada bir tencerede 2 yemek kaşığı salça, sıvı yağ ile çevrilir, tencerenin yarısına kadar su konup, biraz da tuz ilave edilip kaynamaya bırakılır.
Daha sonra kaynayan karışıma köfteler atılır ve karıştırılır. Kısa bir sürede pirinçler piştiği zaman, ocaktan almadan önce terbiye işlemi yapılır.
Yarım limonu sıktığımız bir kaseye 1 yumurta sarısı konup çırpılır, kaynayan köftelerin suyundan kaseye azar azar ilave edilerek yavaşça tencereye katılır. Bir süre daha terbiye ile kaynadıktan sonra ocaktan indirilir.
Arzu edilirse yenirken limon ve karabiber eklenir.
 
Afiyet olsun.