Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '16

 
Kategori
Güncel
 

El ağzına bakmadan yaşamak

El ağzına bakmadan yaşamak
 

Ebruli sanatı- Sökeli sanatçı Mustafa Akgün


Son günlerin gösterdiği gerçek bu

El ağzına bakmadan yaşamak

El ağzıyla iş yapanlar düz yolda şaşırırlar

İşte görüyoruz

PKK ve IŞİD neler yapıyor el ağzına bakanlara

Yaşamak varken güzel, güzel

Gencecik insanları dünyaya zindan ediyorlar

Onlarla birlikte birçok masum insanı da yakıp kavuruyorlar

Yuh olsun diyorum böylelerine

Bir şiirimle başbaşa bırakayım sizleri

En iyisi bu olur bence

 

DESİDERATA

Bazen benim de

Kargaşa ortamına düşer yolum

Sakin davranır çıkarım düze

Yaşam gerçeğim

Herkesle onurluca iyi geçinmek

Doğru bildiğimi

Alçak sesle açıkça söylemek

Başkalarını etkin dinlemek

Işıltısı sönük bile olsa

Herkesin bir hikâyesi vardır mutlaka

Sevmem yaygarayı

Uzak dururum yaygaradan

Bilirim ki yaygara

Yaygaracıya sıkıntı yaşatır en başta

Kıyas etmem kendimi kimseyle

Edersem eğer

Ya mutsuz olurum ya da kibirli

Açık gerçektir şu yaşamda

Birileri benden ileri birileri de geri

Önce planlar

Sonra gerçekleştiririm gerçekleştirdiklerimi

Böylesidir beni başarılı kılan

Mesleğime çok düşkünümdür

Sürekli geliştiririm onu

Benim için

Zamana dayanacak tek hazinem odur çünkü

Temkinliyimdir her zaman yaklaşımlarımda

Dünya sahtekârlarla dolu çünkü

Çok özenli davranırım işimde

Yeteneklerimin tümünü kullanırım onda

Yüksek idealler için çırpınır insanların çoğu

Yaşam kahramanlıklarla dolu

Yalnızca budur insanın kendisi olmasının yolu

Sevmediğim halde seviyormuş gibi yapmam

En önemlisi aşka kırgın olmam

Aşk hayal kırıklığına aldırmadan

Yeniden doğar çimenler gibi yeniden

Hem de hiç beklenmezken

Sakin şekilde terk ettim gençlik heveslerimi 

Saygı duruşuna geçerim yıllar geçerken

Güçlendiririm sürekli olarak ruhumu

Hayal kırıklıklarından kollar korur beni

Karanlık hayallere dalıp üzmem kendimi

Korkular bitkinlik ve yalnızlıktan doğar

Kendime sevecen davranırım olur biter

Unutmam hiçbir zaman

Ben de bu evrenin çocuğuyum

Ağaçlar ve yıldızlar kadar

Söz söylemem yersiz evren dönüyor zaten

Ben kabul etsem de etmesem de Tanrı var

Bana düşen onunla barışık olmak

Çıkartmam hiç barışı ve huzuru kalbimden

Herkese sesleniyorum işte buradan

Basitlikleri yıpratıcılığı hayal kırıklıkları olsa da

Yaşam çok güzel

Neşeli olalım mutlu olmak için çırpınalım

(Halil Güven-Max Ehrmann’ın ‘Desiderata’ adlı şiirinden uyarlamadır)

...

Sevgilerimi sunuyorum

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..