Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '06

 
Kategori
Otomotiv
 

Emniyet kemeri ve hava yastığı

Emniyet kemeri ve hava yastığı
 

Günümüz arabalarına takılan hava yastıkları (airbag) hangi şartlarda nasıl devreye girerler? Bu konuda yeterli bilgilere sahip miyiz? Kazalarda hayat kurtaran hava yastıklarının çalışma prensipleri hakkında birçok kullanıcı yeterli bilgiye sahip değil...

Otomobillerde güvenlik fikri, ilk ölümlü trafik kazası sonrasında ortaya çıktı. Otomobil üreticileri, otomobilleri daha güvenli hale getirebilmek için yeni sistemler geliştirmeye başladı. Bu çalışmaların sonucunda öncelikle kazanın oluşumunu engellemek ve çarpışma kaçınılmaz ise sürücü ve yolcuları korumaya yönelik aktif ve pasif güvenlik aksesuarları ortaya çıktı.

Çarpışma sırasında sürücü ve yolcuların hayatını koruyan en önemli aksesuarların başında hava yastığı ve emniyet kemeri geliyor. Ancak sürücüler hava yastığının tek başına koruma sağladığı gibi yanlış bir bilgiye sahipler. Oysa hava yastıkları emniyet kemer sistemine ilave bir sistemdir. Emniyet kemerleri takılı değilse hava yastıkları yarar yerine zarar verir.

Hava yastıkları, aracın sert bir cisme ön taraftan 25 km'den daha yüksek hızlarda ve aracın ön köşelerinden itibaren yana doğru 30 dereceyi geçmeyecek şekilde çarpması sonucu açılır. Ayrıca gereksiz yere veya uygunsuz zamanda açılan hava yastıkları yaralanmalara da neden olabileceği için, çalışmaları elektronik sistemler ile çok özel koşullara bağlanmıştır.

Hava yastığı ve çalışma prensipleri hakkında birçok kullanıcı yeterli bilgiye sahip değil. Hava yastıkları her kaza anında açılan ve kaza sırasında yastık gibi durarak araç içinde sağa sola savrulan yolcuları koruyan bir sistem olarak algılanıyor.

DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR
* Yandan gelen çarpmalarda ön hava yastıkları açılmaz. Yan hava yastıkları varsa, önden çarpmada olduğu gibi, aynı uygun koşullar gerçekleştiğinde açılırlar.
* Arkadan çarpmalarda hava yastıkları açılmaz.
* Takla atma halinde hava yastıkları açılmaz.
* Üst bölgeden gelen çarpmalarda hava yastıkları açılmaz.
* Kontak on konumunda değilse hava yastıkları açılmaz.
* Hava yastıklarının kullanım amacı sadece ilk çarpma anında hava yastıklarının bulunduğu koltuklarda yolculuk eden kişilere yansıyacak darbenin ilk anki şiddetinin etkisini azaltmaktır.
* Hava yastıkları göz açıp kapama süresince 125 milisaniyede açılır ve hemen arkasından sönerler.

Kazasız sağlıklı günlere…

 
Toplam blog
: 359
: 4545
Kayıt tarihi
: 05.06.06
 
 

İstanbul Kadıköylüyüm.Yardım seven, sevimli bir insan olduğumu söyler dostlarım... Eşimi, kızımı,..