Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

ismail hakkı özsarı

http://blog.milliyet.com.tr/ihozsari

22 Ağustos '14

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Ergen Devekuşu gibidir

Ergen Devekuşu gibidir
 

alıntıdır


İnsan ömrünün ortalama olarak 12-15 yaş aralığı dönemini kapsar.

Bu dönem:

Yeniden hızlı büyüme dönemidir.

‘Ben kimim, neler yapabilirim’ sorularının yükünün altında ezildiği dönemdir.

Rol kargaşası ve kimlik bunalımının çokça yaşandığı yaş dilimi.

Büyümenin en bunalımlı dönemi…

Ergen deve kuşu gibidir. Deve desen, deve değildir. Kuş desen kuş değildir. Yani yetişkin desek yetişkin değil; çocuk desek çocuk değildir.

İnsan ömrünün en karmaşık, en bunalımlı dönemidir. Hasarsız atlatılması önemlidir. Bunun için ana babaların ergen ve ergenlik hakkında bilgili olmaları gereklidir.

Şimdi gelin bir ergenin duygularını kendi ağzından dinleyelim:

“Durduğum yerde duramıyorum. Çok şeyleri başarabileceğimi biliyorum. Öyle zamanlar oluyor, kendimi dünyanın fatihi zannediyorum.

Arkadaşlarım benim için annemden, babamdan daha önemli. Onları çok seviyorum. Onların da beni sevmelerini istiyorum.

Evin dışında neler olup bittiğini yeni yeni keşfediyorum. Arkadaşlarla gezip tozmaktan çok hoşlanıyorum. Bir araya gelince biraz açık saçık fıkralar anlatıyoruz. Sonra da çok gülüyoruz.

Grup olmak çok güzel, bizim de bir grubumuz var. Grupta ‘Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için’ varız. Hele biri gruptan bir arkadaşımıza yan baksın. Anında görüntü veririz.

Şu bizimkiler hayatıma bir karışmasalar, gel keyfim gel olacak.

Neymiş efendim: ‘Derslerden ne habermiş. Karşı cinsle fazlaca meşgul olmamam gerekliymiş. Eve zamanında gelmeliymişim. Yok odam çok dağınıkmış. Böyle de saç kesimi olur muymuş? Kulağımdaki küpe de neyin nesiymiş. Bu türlü müziklerden zevk alınır mıymış? O çocukla arkadaşlık edilir miymiş?’

Say sayabildiğin kadar.

Bir de evden para istemek çok canımı sıkıyor. Sıkılıyorum. Neyse ki annem sağ olsun, vaziyeti idare ediyor.”

İşte ergenin duyguları, bu duygular size tanıdık geldi mi? Yoksa unuttunuz mu?

Sonuç olarak; bizler ergen insanın biyolojik yapısında olan değişikliklerin farkındayızdır. Çünkü onlar gözle görülür. Yüzde kıllanma, boyda uzama, kaslarda güçlenme, kızların göğüslerinde büyüme vb.

Ancak ruhsal, duygusal dönüşümleri bir türlü göremeyiz. Daha doğrusu biraz da görmek istemeyiz.

Çünkü işimize gelmez.

Doğru olan ergen nedir? Ergenlik dönemini, biyolojik ve duygusal özellikleri nelerdir? Her ana-babanın ve de öğretmenin öncelikli bilmesi gereken konular olmalıdır.

  

 
Toplam blog
: 291
: 1113
Kayıt tarihi
: 12.07.12
 
 

Emekli öğretmenim. Kitap okumayı ve düşüncelerimi paylaşmayı çok severim. Tarih özel ilgi alanımd..