Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '16

 
Kategori
Kitap
 

Gaziantepli şair Ahmet Ayaz'ın " Karalama Defteri"ni okurken

Gaziantepli şair Ahmet Ayaz'ın " Karalama Defteri"ni okurken
 

Gaziantepli şair Ahmet Ayaz


Sanat ve kültür dünyamızda Gaziantepli şair Ahmet Ayaz'ı tanımayan yoktur sanıyorum... Ahmet Ayaz aşağı yukarı kırk yıldır sanat ve kültür dünyasında onurla dolaşıyor, yazıyor ve üretiyor. Ürettiklerini kitaplar haline getirerek dost ve şiire sevdalı arkadaşlarına armağan ediyor. Uzun geçen bayram tatili sonrası Posta kutuma ( 40) bakıverdim. Dergiler, gazeteler, bir iki dost mektupları ve Gaziantep’ten şair Ahmet  Ayaz’ın  son çıkan  yeni şiir kitabı bana  merhabalar dedi. Heyecanla açıverdim. Kitabın adı  “Karalama Defteri” 1. Baskı Eylül 2016, Kapak resmi: Ali Gençten, Dosya düzeni: Özcan Demir, kapak kompozisyonu: Selvi Bozgeyik Ayaz, Tashih: Zeki Gül tarafından özenle hazırlanmıştın.  Kitap 64 sayfa olup, dizgi ve baskısı Damla Matbaası tarafından yapılmıştır.  Kitabın tertemiz bir baskısı vardır. Kitabın ebatları cepkitapları şeklindedir.( Ebat: 10,5 X 19,5)…

Kitabın giriş bölümünde Ahmet Ayaz’ın bir gençlik fotoğraf yer alıyor. Ve dizeyi okuyoruz:

“Ben Yunus gibi sevdim, kimi sevdimse,

Keşke, sevenler de benim gibi sevse” diyor…     

Ah, Ahmet  bey ah!… Herkes sizi Yunus gibi sevemez ki… Menfaatler olduğu zaman sevgi vardır, menfaat ve makam bittiği an sevgiler de silinip gidiyor… Bu beyitten sonra Ahmet Ayaz’ın bir sunuş ve özgeçmişi hakkında bilgiler yer alıyor. Daha sonra A. Ayaz hakkında yazanlara yer vermişlerdir. Beni de unutmadıkları için ayrıca teşekkür ediyorum. Aslında bu yazılanlar bir reklam değil, bir vefa borcudur. Tüm yazanlara selam olsun.  Adlarını yazmak isterdim, biri unuturum diye yazamıyorum. Hoş görmelerini dilerim.

Ahmet Ayaz 1976’dan beni yazıyor.  Şiirleri, öyküleri ve romanları vardır. Şiirlerinin bir kısmı bestelenmiştir. Hayatı ve eserleri hakkında Gaziantep Üniversitesi ve Uşak Fen, Edebiyat Bölümü öğrencileri tarafından hayatı, ve eserleri hakkında mezuniyet tezleri hazırlanmıştır. Ahmet Ayaz için hazırlanan bu tezler, bence başarılı olmanın en büyük ödülüdür. Bunlardan başka şair A. Ayaz’ın Gaziantep Belediyesi ve çeşitli sanat, kültür kuruluşlarından Gaziantep Gazeteciler Cemiyetinden şiir ve yazılarından dolayı birçok ödülü vardır. Bunlarla emeğinin karşılığını aldığını sanıyorum.

Ahmet Ayaz, soyadı gibi soğuk değildir. Güneydoğu  / Gaziantep’ten geliyor. Sıcak iklim coğrafyasında sevgi ve barış vardır. Şiirlerinde birleştirici ve yapıcıdır. İnsanı sımsıcak sarmalayan bir iklim kuşağı içinde yaşıyor. Yüreği dopdolu Anadolu sevgisiyle dolup taşıyor. Tarihimizi, insanlarımızı ve Anadolu coğrafyasını seviyor. İnsanları, Ayaz, sevgiden ve barıştan yanadır. Şiirlerinde kimi zaman Karacağolan, kimi zaman Yunus Emre, Köroğlu, Pir Sultan Abdal ve Âşık Veysel gibi coştuğunu görmek olasıdır.

Karalama Defteri” demeyeceğim. Bu usta bir şairin defteridir diyebilirim. A.Ayaz alçak gönüllü olduğu için bunları karalama defteri diyor.  Şiir kitabının son sayfalarında bazı ünlü şairlerimizin şiir konusundaki görüşlerine yer vermişlerdir. Cahit Sıtkı, Orhan Veli, Nazım Hikmet, Munis Faik Ozansoy, Ahmet Hamdi Tanpınar, Necip Fazıl Kısakürek, Abdulhak Hamit ve Yavuz Bülent Bakiler gibi ünlü şairlerimizin şiirimiz hakkındaki görüşlerine ayna tutmuşlardır.  Görüşleri ayrı da olsa bunların bir araya getirmesine ve kitabında saygı duyarak ağırlamasına sevindim. Görüşleri ayrı da olsa bu isimler edebiyatımızın köşe taşları olup ve bizim değerlerimizdir. Eserinin en son sayfalarına albümünden anılar bağlamında bazı fotoğraflarla kitabını biraz daha zenginleştirmişlerdir. Altını çizdiğim şiirlerinden bazıları:Gülünce (16),Karalama Defteri (17), Adalet Hasta mı ( 19), Yıllarımı Köprü Yaptım ( 23), Ah Memleketim Ah! ( 31), Aşk (39), Sultanım (42), Kiraz Ağacı (43) gibi şiirler seçkilere, antolojilere namzet şiirlerdir.

Sonuç olarak şair Ahmet Ayaz rüştünü tamamlamıştır.  Bir gün gelecekte, Gaziantepli şairler ve yazar güldestesini( antolojisini ) hazırlayanların seçilecek şairler arasında Ahmet Ayaz’ın da onurla bu güldestede yer alacağına inanıyorum. Bu değerli çalışmalarından dolaylı A.Ayaz’ı yürekten kutluyor ve başarılarının devamını diliyorum. Sözlerimi bir şiiriyle bağlamak istiyorum

SİLAHI KUŞANDI ŞİİRİM

Ben bir şairim!

Silahı kuşandı şiirim,

Sevdadan yana.

 

Gülsuyu sıkar mısralarım,

Beyitlerim karanfil kokar.

 

Çoktan sildim

İhanetin adresini

Adres defterimden.

 

Ben bir şairim!

Silahı kuşandı şiirim,

Sevdadan yana…

Ahmet AYAZ

Karalama Defteri ( şiirler) Eylül 2016- Gaziantep

---------------------------------------------------------------

Meraklısı için: Çağrı Kitapevi

        0.342.221.21.91

 

Abdülkadir  GÜLER 

23 Eylül 2016  -  SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..