Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ağustos '14

 
Kategori
Müzik
 

Genç Müzisyen Harun Çevik ile...

Genç Müzisyen Harun Çevik ile...
 

Genç Müzisyen Harun Çevik” Bu işi  usulüne göre yapmak istememden  dolayı Muzik eğitimi almaktayım”

Merhabalar Turan bey. Öncelikle sizlere teşekkürlerimi bir borç bilir; Yayınlarınız ve görevinizde başarılarınızın devamını dilerim...

SORU- Bize kısaca kendınızı tanıtır mısınız?   Hangi okullarda okudunuz?  Nerede çalıstınız bugüne kadar?

HARUN ÇEVİK-Aslen Tokat/PAZAR doğumluyum. Babamın bütün memuriyet hayatını Kahramanmaraş’ta geçirmesinden dolayı 25 yıldır Kahramanmaraş’ta yaşıyoruz.

--İlk ve ortaöğretim yıllarımızı yine babamın görevi itibariyle İlçemiz Pazarcık'ta okudum.

--2008 yılında Pazarcık Sağlık Meslek Lisesini bitirdim.

--2008 Temmuz itibari ile Gaziantep Üniversitesi Araştırma ve Uygulaması hastahanesinde Acil Tıp Teknisyeni olarak göreve başladım.Yaklaşık 16 ay çalıştım ve 2009 yılında  Karabük Üniversitesi Sivil Savunma ve itfaiyecilik bölümünü kazandım. Babamın 2. yılım içerisinde ufak bir kaza atlatmasından dolayı okulumu yarıda bırakarak yeniden işimin başına döndüm ve Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastahanesi'nde yeniden göreve başladım. Gaziantep Üniversitesi Devlet Konservatuarına devam etmekteyim.

SORU-  Neden muzik ? Müzik tutkunuzun  hıkayesını anlatır mısınız ?

HARUN ÇEVİK- Babamın yakın arkadaşlarından olan kendimde çok sevdiğim bir insan Ragıp GÖKDEMİR'in bağlamaya düşkünlüğü ve yıllarca saygın sanatçılarla birlikte çalışmış olması beni de çok etkilerdi .Hatta ortaokul dönemim içerisinde bana hediye olarak yaptığı uzun bağlama beni müziğe karşı tutkulu bir hale getirmişti. İlk olarak darbuka ile ritm tutmayı hatta darbukacılara eşlik etmeye çalışıyordum. Sonrasında Ragıp amcamız bizi bu güzel enstrumanla tanıstırınca içimdeki eksikliği tamamlamış gibi hissetmiştim. Kendi kendime birkaç türkü öğrenip geliştirince bunun devamlı bir hale gelmesini istiyordum. Lise dönemi içerisinde babamın da kısa sap bir bağlama alması bana inandığını gösteriyordu. Böyle güzel bir başlangıç yaşamış oldum.

SORU- Aılenızden bahseder mısınız  ? Anne  ve babanız ne ıs yapar? Kardeslerınız nerede  okur? Onların sızın cabalarınıza bakış acısı nedır?

HARUN ÇEVİK-  Annem ev hanımı. Babam ise memur.

-- Küçük kardeşim çok düşkündür bana,diğer kardeşim ise üniversite hayatına yeni atıldı. İkisininde yeri ayrıdır bende. Hayatlarında inşallah her zaman başarılı ve devlete faydalı bir insan olmaları için duamı ederim. Müzikle uğraşmamda da her zaman beni destekler ve kendileride müziği çok severler...

--Ailem müzik konusunda hiçbir zaman bana karşı olmadı. Her adımımda bana mütevaziliği ve saygınlığı ön planda tutmamı öğütleyerek destekçim oldular...

SORU-. Muzık hayatınızda  ne  gıbı motıvasyon sağlıyor.?

HARUN ÇEVİK- İş hayatım hastahanede stresli bir ortam ve onlarca insanın ne gibi zor durumda olduğunu görerek geçiyor.Çoğu insanın ne durumlarda yaşadığını biliyor ve her insanın müziğe bir parça ihtiyacı olduğunu biliyorum. Türkülerimizin aşk'ı,sevgiyi, hoşgörüyü, sözleriyle hepimizi bir arada tuttuğunu hepimiz biliyoruz ve benimde bu tutkuyla çevreme bu dilden seslenmem beni gerçekten sevindiriyor. Motivasyonu arttırmak olarak değil ama bu dilden hepimizin eşlik ederek bir dilden konuşmamızın bizleri tek dalda tuttuğunu biliyor ve buna mutlu oluyoruz. Bu tutkuyu bundan ötürü bırakmak istemiyorum.

SORU-  Muzık egıtımı almak sıze motvasyon olarak neler sağlıyor?

HARUN  ÇEVİK-Müzik eğitimi almam kesinlikle bir işi usulüne uygun yapmam gerektiğini düşündüğüm içindir. Eğitimsiz olarak türkülerimizi dillendirmem tamamen duyguyu yakalayamayıp işi ticarete dökmek demektir bana göre. Hocalarımız bize önce türkülerimizin özünü,duygusunu yakalatıp sonra usullerini ilmek ilmek işliyorlar ve kültürümüzün güzelliklerini içimizde yaşamamızı sağlıyorlar. Bu güzel insanların bizlere kendi hisleriyle anlatımlarını yakalamamak elde değil. Bizlerde onların sayesinde türkülerin içinde yaşamaya başlıyor ve bizleri dinleyen herkese aynı dilden aynı duygularla hitap ediyoruz. Sonuç olarak yaşadığımız hisleri yaşatabiliyorsak ve bu dilde dinleyenlerle birlikte aynı dalda oluyorsak mutlu olmamamız zaten elimizde değil...

SORU-. Bu meslekte nereye kadar gelmek ıstersınız ?

HARUN  ÇEVİK--Yeterli donanıma sahip olmak ve bu donanımı gönül veren ne kadar kişiyle paylaşabileceksem işte o kadar...

SORU-.Muzıkte  yerlı ve yabancı  muzısyenlerden kımlerı ornek almaktasınız.

HARUN ÇEVİK -Ülkemiz içerisinde tanınmış ya da fazla gündeme gelmemiş o kadar güzide sanatçılarımız var ki birbirlerinden ayırt etmek tabiki haksızlıktır. Kimleri örnek alırsınız derseniz; samimi ve içten bu işi ele alarak severek insanlara hitap eden herkesi diyebilirim.

SORU-  Muzİk yetenegınız arkadaş ve hocalarınız tarafından nasıl karşılanıyor.?

HARUN ÇEVİK- Arkadaşlarım ve çevrem her zaman severek dinler ve benim daha uç noktalara gelebilmem için bu işin peşini bırakmamamı ve gidebildiğim kadar yürümemi isterler...

--Hocalarımızın hepsinden Allah razı olsun gerçekten. Bizleri her zaman çizgimizi bozmadan yürüdüğümüz takdirde desteklerler ve onların o eğitim çabaları her zaman benide kendileri gibi olmam için şevklendirmiştir...

SORU-  Muzık ile iç ıçe olmak sosyal hayatınıza ne katkı sağlıyor?

HARUN  ÇEVİK - Sosyal çevre olarak katkısı sadece gönüllerimzi bir arada tutuyor ve katkısı daha fazla oluyor tabiki bu da onların bizleri severek dinlemesiyle orantılı olduğunu düşünüyorum. Mütevazi yönlerini saf ve masum tutkularını onlarla birlikteyken daha fazla hissedebiliyorum.

SORU- Muzik egıtımı almak ısteyenlere neler tavsıye edersınız

HARUN  ÇEVİK- Bu işi severek ve gönül vererek yapmalarını, hiçbir zaman başka işleriyle müziği karıştırmamalarını tavsiye ederim. Kimseyi incitmeden kırmadan herkesi tek bir yürekle yaşamak beceri ve kendisine saygınlığını arttırır. Yanlışı düzeltmekte doğruyu paylaşmakta samimilik ve efendilikle olmalıdır. Kırmadan gücendirmeden herkesle diyalog kurmak kişinin kendisine ve çevresine olan güveni sağlar ve toplumda belirli bir yere sahip olur.

--Öncelikle siz Turan YALÇIN bey olmak üzere bütün yayın çalışanlarınıza teşekkür eder, saygılarımı sunarım...

 

HARUN ÇEVİK

 

  

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..