Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '15

 
Kategori
Üniversiteler
 

Genç şair Yunus Emre Dehşet ile...

Genç şair Yunus Emre Dehşet ile...
 

Yunus Emre Dehşet


Genç Şairlerimizden Yunus Emre Dehşet”Okuma yazma tutkum gelişti. Çevredeki insanların bana bakış açılarının değiştiğini anladım. Mesela okuma ufkumda değişiklikler oldu okumanın bizlere neler kazandırdığını daha iyi anlayabilmemi sağladı.”

SORU- Bize kendinizi kısaca tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz?

YUNUS EMRE DEHŞET--Adım Yunus Emre Soyadım Dehşet yaşım 18 Tokat Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesinde okuyorum.

SORU--Şiire ne zaman başladınız ve şu anda ne kadar şiir yazdınız ve yayınlandı mı?

YUNUS EMRE DEHŞET--Yeni başladım ve kendime ait 28 tane şiirim var tabi devamı gelecek ve bir tanesi Tokat gazetesi aracılığıyla yayınlandı.

SORU--Anne ve babanızdan bahseder misiniz?Anne ve babanız ne iş yapar ve kardeşleriniz nerede okudular yada okuyorlar?

YUNUS EMRE DEHŞET--Annem ev hanımı babam çiftçi kardeşlerime gelince biz dört kardeşiz .Benden büyük üç tane ağabeyim var.En büyük ağabeyim Turhal Sağlık meslek lisesinden mezun oldu.Bir diğeri ise Tokat mesleki ve teknik Anadolu lisesinde okudu en küçük ağabeyim ise orta okuldan sonra okumayı bıraktı.

SORU--Şiir yazmaya başlayınca hayatınızda ne gibi değişiklikler oldu?

YUNUS EMRE DEHŞET--Okuma yazma tutkum gelişti. Çevredeki insanların bana bakış açılarının değiştiğini anladım. Mesela okuma ufkumda değişiklikler oldu okumanın bizlere neler kazandırdığını daha iyi anlayabilmemi sağladı.

SORU--Şiirde nereye gelmek istersiniz?

YUNUS EMRE DEHŞET--İyi bir yere gelmeyi istiyorum bunun içinde çok çalışmam gerektiğini düşünüyorum ve de iyi yerlere gelmeye çalışıyorum.

SORU--Kimleri örnek alıyorsunuz bu şiir yolculuğunda?

YUNUS EMRE DEHŞET-- Necip Fazıl Kısakürek başta olmak üzere , Cemal Süreyya yı  ve de Yusuf Hayaloğlu nu örnek alıyorum yani bu şairlerin şiirleri çok hoşuma gidiyor,bana hitap ediyor. sanırım bu yüzden.

SORU--Şiir çalışmalarınızda kimler nasıl bir yol gösterdi size?

YUNUS EMRE DEHŞET--İlk olarak geçen yıl okulumuzda yapılan şiir yarışmasında sahne aldım ve şiire biraz daha önem verdim ama ondan sonra daha sahneye çıkmadım. Bu yıl okulumuzda bir çok defa sahne aldım ve burada bana en büyük desteği veren okulumuzun edebiyat öğretmenlerinden İlker Doğan adlı hoca oldu.Kendilerine ve emeği geçen hocalarıma  ve de arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

SORU-Şiir yazan çok ama okuyan yok ne diyorsunuz?

YUNUS EMRE DEHŞET--Yani o bu bir kültür ve zevk meselesi o konuda bir şey diyemem. Ben şiir yazmayı seviyorum tabiî ki şiirlerimin okunması beni mutlu eder ama insanlara zorla şiir okutamazsınız.İnsanlar şiirleri  zevkle okumalı şiirden zevk almalı sadece 3-5 paragraf yazıdan fazlası olduğunu bilmeli.

 

 

 

SORU--Şiir yazmanıza hocalarınız ve arkadaşlarınız nasıl bir tepki veriyor?

YUNUS  EMRE DEHŞET--Hocalarımdan olumlu tepkiler alıyorum.Benim açımdan iyi olacağını söylüyorlar.Arkadaşlarıma gelince ellerinden gelen desteği sağlıyor ve beni daha iyi yerlerde görmek istediklerini söylüyorlar.

SORU--İyi bir şair olmak isteyenlere neler önereceksiniz?

YUNUS EMRE DEHŞET-- Şiir duygu,hassasiyet ve bilgi ister.Önce kendilerine güvensinler. Çünkü inanıyorum ki  başaracaklar.Hiç bir zaman başarmak için mükemmel biri olmaları gerekmez insan isteyince istediği şeyleri elde edebiliyor. Saygılarımla…

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..