Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gözlük vereyim abime!

Gözlük vereyim abime!
 

Yaşımız ilerliyor! Altı ayda bir Hemogram, senede bir komple check-up yaptırıyorum ve gözlük numaralarım da kontrol ediliyor. Unsuz-şekersiz-az tuzlu, sebze ve protein ağırlıklı beslenmemiz sağlığımızı destekliyor, ideal kiloda kalmamızı sağlıyor.

Göz doktorum ayrılmış, üzüldüm. Onlar için de aynı hastanede senelerce çalışmak mucize demek ki. Kim çok para verirse oradalar! Hastalarına da sms atarak beni takip edin demeyi ihmal etmiyorlar. Ben takip etmiyorum. O’nun geliri, benim giderim yükseliyor çünkü.

Yenisi havalı, lütfedip Londra’dan gelmiş. Dili filan dönerek (!) anlatmaya başlayınca olanı biteni, sohbeti İngilizceye çevirdim, bozulur gibi oldu. Tepeden bakıyor ya bize, bir garip hastayız ona göre. Modern Batı’dan cahil Doğu’ya gelmiş haspam! Oysa -tıp delisi ben- çalışmışım dersimi hastane öncesinde, olasılıkları sıralamışım zihnimde: “Vitre dejenerasyon ya da retina dekolmanından bahsedebilir miyiz doktor hanım?"ı duymasıyla küçüldü koltuğunda, anlamaya çalıştı neyle karşılaştığını. Saniyeler içinde değişen mimikleri ile Roma’nın çöküşü arasındaki benzerlikleri düşünürken ben, dikildi, çattığı kaşlarının altından delici bir bakış atarak önündeki sonuçlara döndü: “Gözleriniz iyi. Numaralarınızda da bir değişiklik yok; lakin mavi blokajlı bir cam kullanırsanız iyi olur. Güneş gözlüğünüz de nanometrik 520-540 nm olmalı. Boyama cam tercih etmeyin! Hastanenin hemen karşısında Hüdaverdi Optik var, yardımcı olurlar.”

Hatun sevmedi beni, yüzüme de bakmadı çıkarken! Ben de çüüzzz dedim inadına! Yahu hangi ara düştün gözlükçünün tuzağına da benim gibi cİngÖz avcısını kekleyeceğini sandın! Doktor dediğin eczane, gözlükçü işaret eder mi; işler kesat, oralardan da mı nema peşindesin abla!

O-hhoo bilmez ki beni; o sonuçlar internette iyice irdelenecek, ne demek istediği anlaşılacak, forumlara girilecek, fiyat bilgisi araştırılacak ve ancak bir hafta sonra karar aşamasına gelinecek! Her daim önemli alışverişleri proje olarak düşünen ben hastaneden çıkıp karşıdaki Hüdaverdi’ye gidecekmişim, yeni duyduğum terimlerle süslü camlarımı alacakmışım:))

Yine de gittim!

Hüdaverdi’de beni neyin beklediğini biliyordum da günüme biraz neşe gelse fena olmazdı. Çoktandır tiyatroya gitmiyordum, İvedik’e de gidecek halim yoktu!

“İyi günler. Ben Melisa Hn’ın hastasıyım da. Gözlük camlarımı değiştirecektim.”

“Hoş geldiniz efendim. Valla hastanenin en iyi doktoruna muayene olmuşsunuz. Bütün hastaları çok memnun ondan. Biz de hocamızın başarılarını desteklemek için var gücümüzle çalışıyoruz. Bakayım sonuçlarınıza.”

     Çanakkale içinde aynalı çarşı
        Ana ben gidiyom düşmana karşı
           Of gençliğim eyvah

 

18 Mart nedeniyle telefonumun zilini değiştirmiştim, türküyü duyunca şaşırdı bizim Hüdaverdi. Günün anlamından uzak bakışlarla konuşmamı bitirmemi bekledi.

“Kızılötesi ve mavi-mor bandında çok yoğun ışık gözlerinize zarar verebilir. Sanırım hocamız da potansiyel tehlikeyi görmüş! Bilgisayarlarımız, LED'ler, TV’ler, tasarruf ampulleri hep mavi ışık kaynağıdır ve tehlikelidir. Size iç kullanım için 450-500 nm bandında -mavi ışığın faydalarını kaybetmeden kullanabileceğiniz- bir cam yapalım.”

Çay-kahve servisi eşliğinde bol laf kalabalığı ve o an için doğruluğu tespit edilemeyecek detaylarla pireyi deve yaparak satışa odaklanmak ancak Üçüncü dünya Ülkelerinde görülür. Çenesini destekler biçimde bir de UV feneriyle cam şovu yaptı, hayret nidalarıyla gazı almış göründüm!

“Bu önerdiğiniz cam bildiğimiz antirefle cam değil mi?”

“Biz uzmanlar tek kelimeyle sınırlamıyoruz; ama evet, halk dilinde öyle de denir.”

“Ben de kraliyet ailesinden değilim ya kardeşim, halkın ta içindenim!”

“Görmüş geçirmiş bir abiye benziyorsunuz da detay vereyim dedim.”

“Eyvallah! Ne kadar peki bu camlar?”

“Sizde 0.25 astigmat da var. Normal liste fiyatımız 2,100 TL; ama siz güneş gözlüğünüz için de cam alacağınız için 1,800 TL’ye bırakırız.”

“İyiymiş! Peki, güneş gözlüğünün camları nasıl olacak?”

“Abi, senin gözlüklerin aksesuar sınıfında değil “Medikal” anlam taşıyor! Doğru doktor doğru gözlükçüyü bulmakla şansın yaver gitmiş! Melisa Hoca’ma tavsiye üzerine mi geldin?”

“Yok, sağlık sigortam bu hastaneye yönlendiriyor; artık hangi doktor çıkarsa bahtıma!”

“Valla, Allah’ın sevgili kuluymuşsun abi, bizi buldun. Nanometrik cam “Özel cam” demek, hele ki senin 520-540 değeri “Özelin de özeli.” demek!”

“Hadi ya! Durum o kadar vahim demek:( N’apcaz bu durumda?”

“Abi, bu özel camları dünyada tek firma yapıyor. Senin odak ölçülerini aldıktan sonra numaralarınla birlikte Almanya’ya gönderiyoruz ve camlar sana özel üretiliyor! Boyama değil, istenilen bant aralığında orijinal renk oluyor. Ama cam kesilmeden önce -2 hafta süresince- 40° ısıtılmış toprağa gömülüyor. Topraktan geldik toprağa gideceğiz ya, böylesine insan doğasına uygun üretim yapılıyor yani!”

“Hadi be, çok etkilendim valla! Yaz gelmeden gelir yani benim doğal camlar!”

“Bugün siparişini alırsak, nisan ortası gelir.”

“Heyecanlandım valla kardeşim. Gerçekten de şanslı günümdeyim! Bunca yıldır göz doktoruna giderim, ışığın renginden bahseden olmadı hiç.”

“Bahsetmezler abi, kolaya kaçarlar; oysa doktor ve gözlükçü uyum içinde çalışmalıdır. Faydası da hastayadır.”

“Sağ ol birader. Peki, bu camlara ne kadar ödeyeceğim?”

“Liste fiyatı 4,600 TL; ama senin gibi bilinçli bir abiyi kazanmak için 4,000 TL’ye bırakacağım ve bir an önce yeni camlarına kavuşasın diye de FedEx’le hızlı getirteceğim.”

“Allah razı olsun kardeşim. Toplamda 5,800 TL ediyor. Kredi kartına taksit oluyor mu?”

“Aslında ciddi indirim yaptığım için olmuyor; ama sana bir güzellik daha yapıp üçe böleriz.”

“Gözlük camı önemli tabii, bedeline bakılmaz. Şu an aklıma geldi de geçen hafta bizim Bedran’a Doğan görünümlü Şahin aldık, 5 bine bitirdik işi.”

“Bedran kim abi?”

“Bizim sitenin görevlisi. O da gözlüklü; ama yeni camlarımdan bahsetmeyeyim ona. Almak için arabasını filan satmaya kalkar!”

“Boşver abi, ayrıcalıklı müşterilerimizin sayısı az olsun; çıtayı düşürme oralara!”

“Yoksa 5,800 TL için Tüketici Kredisi mi alsam, yavaş yavaş 12 ayda öderdim! Pazartesi bankamla konuşayım da sana gelip siparişimi vereyim.”

“Tamam abi, reçeten bende kalsın da ben hazırlıklara başlayayım!”

“Benim hanım bankacı, krediyi sağlık adına alınca faizi düşük oluyormuş galiba! Reçeteyi görmek isterler belki. Gelirken getiririm, merak etme.”

*****

Seni gidi cİngÖz!! Sen giderken ben dönüyordum!

Doktorum elimde olmadan değişiyor; ama gözlükçüm 10 yıldır aynı. 30 yıllık firma. Para konuşmayı sevmezler, müşteri mutlu olmadan bırakmazlar ve son çerçevemi -aldıktan sonraki 1 ay içinde- üç defa ve camını da -köşesindeki kırık nedeniyle- iki defa bedelsiz değiştirdiler, yüzlerindeki gülümseme değişmedi. Adamlarda sorun yok, ben huylunun tekiyim:) Yarım çerçeve alırsanız cama -misina için- kanal açıyorlar ve -küçük numaralarda- kanal boyunca minik kırıklar olabiliyor. Ben de büyüteçle kontrol ediyorum:) Kullanımınız süresince de gözlüğünüzü -çıkardığınızda- camı üzerine koymamalısınız. Daha da iyisi tam çerçeve almalısınız.

Neyse, yaşadıklarımı anlattım gözlükçüme, sitem etti Hüdaverdi’ye gittiğim için. Ben de “Recep İvedik’e gitmek paralıydı.” dedim, güldü. Sanırım anladı.

“Ata Bey, size Fransız markası camlarımızdan vereceğiz. Şu andaki gözlüğünüzde de aynı marka cam kullanmıştık. Yani, camlarınız zaten %100 UV ve mavi blokajlı polarize. Numaranız değişmediği için de günlük gözlüğünüz için yeni bir cama ihtiyacınız yok; ama güneş gözlüğünüzün camlarını 3n olarak yapabiliriz.”

“Ama benim camlar epey ciddi, nanometrik medikal filanmış; boyama da olmayacakmış!”

“Pazardan almıyorsanız her gözlük medikaldir ve “Nanometrik” terimi de camın renk koyuluğunu belirtmek içindir. Bakın 50 liraya sattığımız ucuz bir güneş gözlüğü göstereyim size. Sapın üzerindeki “3n” ibaresini gördünüz mü? O “n” nanometreyi ve 3 de camın koyuluk derecesini ifade eder. 4 kategori vardır ve numara büyüdükçe koyuluk da artar, güneş ışığı geçirgenliği azalır. Kaynak yapmayacağınıza göre, 520-540 nm karşılığı 3n sizin için yeterlidir. Boyama olmayacakmış da ne olacakmış? Biz bugüne dek orijinalinde renkli cam hiç kullanmadık ki dünyada sadece kahverengi üretildiğini biliyorum ve ne kimse öyle bir cam ister, ne de biz öneririz; çünkü renk tonu sabittir, ayarlanamaz. Günümüzde arabasının renginde cam isteyen var! Biz camları Immertion Tekniği’yle boyuyoruz ve 3n değeri için 90 dk boya havuzunda kalacaklar. Boya pigmenti 10 mikron derinliğe penetre olduğu için de sonradan boya atması/renk solması gibi bir durum söz konusu değildir. Organik camlarımız UV ve polarize filtreli, antirefle, buğulanmaya ve çizilmeye dayanıklıdır.”

“Kaça mal olacak bana? Uzun sürmez inşallah!”

“Bugün atölyemiz kapalı; pazartesi günü çerçevenizi bırakırsanız salı akşamı veririz. Fiyatımız da 740 TL; ama siz hatırlı müşterimizsiniz, 500 TL yeterli.”

     Oy Asiye Asiye
        Tütün koydum kesiye

 

 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..