Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

TÜKETİCİ KÖŞESİNDE "SEMRA ABLANIZ"

http://blog.milliyet.com.tr/semra_sahin

15 Temmuz '10

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Gsm operatörleri işlemleriyle tüketicileri mağdur edebilir mi..?

Gsm operatörleri işlemleriyle tüketicileri mağdur edebilir mi..?
 

Bu hususu “Tüketici Gazetesi”nde yayınlayarak kitleleri haberdar etmeli… ( Semra Şahin )


TÜKETİCİ KÖŞESİ OKURLARINDAN GELENLER

Tüketici Köşemize sorularınıza çözüm aramak üzere yazmamanız gerektiğini, bu hususlarda bir önceki yazımda değinmiş ve çözüm yollarını ve yerlerini göstermiş, sizlerin de desteklerini beklediğimizi bildirmiştim.

Ancak kamuoyunun geneline yönelik olan ve ülkemiz tüketicilerinin birçoğunu ilgilendiren, genel “TÜKETİCİ MAĞDURİYETİ” ne yönelik bir fiil yahut konu var ise bunları da kamuoyuna aktarmakta yarar görmekteyim.

Yine “TÜKETİCİ MAĞDURİYETİ” ne sebep olmakla birlikte daha sonra bu yanlışını düzelterek,

“TÜKETİCİ MEMNUNİYETİ” ne dönüştüren kurum, firma, ticarethane veyahut meslek sahiplerini de bu övgüye değer eylemlerinden dolayı da, gerektiğinde kutlayabilmek açısından da yine bize bildirmenizin yararlı olacağı kanaatindeyim.

Yanı sıra, e-iletişim adresimiz olan;

“TÜKETİCİ KÖŞESİNDE SEMRA ABLA” bizebilgi@hotmail.com

Tüketiciler açısından yararlı bilgileri iletebilirsiniz.

Kazanılmış “Tüketici Hakem Heyeti Karar” metinlerinin,

“Tüketici Mahkeme Kararları” nın örneklerini, bu yazımızda olduğu gibi, belgeli, kimlikli ve de kesinlikle bildirimi yapanın TC No’sunun bulunduğu, fikir ve düşüncelerinizi gönderebilirsiniz.

GEÇTİĞİMİZ GÜNLERDE “POSTAMIZA GELENLER” ARASINDA AŞAĞIDAKİ;

“TÜKETİCİ ŞİKAYETİ” yer almaktaydı.

Biz bu gelen şikayetin sahibinin ismini görünce çok şaşırdık….

TC. Numarasını sorguladığımızda doğruluğunu da görünce, şaşkınlığımız bir kat daha arttı.

Demek ki, “Tüketici Yasası” nı ne kadar bilseniz de, karşınızdaki bilmedikten sonra sizi mağdur edebiliyor…

Hani bir söz vardır.

“Sizin anlattıklarınız, karşınızdakinin anlayabildiği kadardır.”

Biz de, Bu Şikayet Sayfasının İçeriğini Sayfamıza Aldık.

GELEN E-POSTA AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDEDİR:

TÜKETİCİ KÖŞESİNDE

SEMRA ABLA,

Milliyet Blog Tüketici Sayfası

Sayın Semra Şahin,

AŞAĞIDA DİLEKÇEM İLE SİZE;

4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Uygulama Yönetmelikleri’ne,

Aykırı bir fiili uygulayan ve ısrarlı talebime karşında çözüm üretmeyen firma ile ilgili şikayetimi, durumunun ilgili makamlarınca da tekrar gözden geçirilmesi bağlamında, gereği için sayfanızda yayınlanmak üzere bilgilerinize sunmaktayım. İsim vermekte de bir sakınca yoktur.

TÜKETİCİ KÖŞESİ OKURU DİYOR Kİ;

Ben, uzun yıllardır, TURKCELL ve diğer AVEA ve VODAFONE gibi GSM iletişimi sağlayan operatörler olan, firmaların her üçünde de “SABİT FATURALI ABONELİKLERİ” olarak kullanmakta olan bir vatandaşım.

Uzun yıllardır, hiçbir reklama aldırış etmeksizin ondan ona, ondan buna geçerek konuşma menfaatleri sağlamaya çalışan bu firmalar arasında da gezinti yapmış da değilim.

VEFALI BİR MÜŞTERİ TÜKETİCİ OLMAYI YEĞLEMİŞ DURUMDA BİR TÜKETİCİ

Yıllardır, telefon faturaları üzerinden salınan çok yüksek vergiler yüzünden, Ulaştırma Bakanlığı nezdinde birçok tepkiyi veren, eylemleri yapan kurumların içerisinde belki bir kenar taşıyım.

Bu tepkimeler sonrasında, TURKCELL ve diğer AVEA ve VODAFONE gibi GSM iletişimi sağlayan operatörler firmaları, tüketicilere yansıttıkları faturalarda rahatladılar.

Şöyle ki;

Tüketicilerden, Devlet adına, Operatör firmaların tahsil etmiş oldukları ama aslında operatör firmaların cebine girmeyen,

DEVLETİN BEDAVA TAHSİLDARLIK GÖREVİNİ YAPAN FİRMALARA

Faturalarındaki bu ayrıntıları göstermelerinin önünün açan ve böylece tüketicilerin firmalara da haksızlık yapmamaları gerektiğini sağlayan belki de görünmeyen o kişilerin gölgesiyim.

MAĞDURİYETİMİ İZAHLA DEVAM ETMEK GEREKİRSE;

Maalesef yıllardır, Türk vatandaşının duyarsız tepkisiz olmasının sonrasında en fazla vergi ödeyerek iletişim sağladığı bir ülkede yaşıyoruz.

İçimde biriken bu üzüntülü durumdan kurtulmaya yönelik karar vererek,

Hiç değilse 50 TL.lik konuşma yaptığımda bunun yarıya yakınının yahut fazlasının vergi olarak salındığını görmemek üzere;

Faturalı bu GSM telefonlarımı “Faturasız Hatta” Halk tabiriyle kontörlü hatlara çevirmek üzere yola çıktım.

Önce AVEA firmasının bulunduğum kentteki bir ana bayiisine gittim. Ne tanışıklığımız ne ahbaplığımız var, ama beni oturtup önce ikramda bulundular.

Sonrasında dileğimi dinlediler ve GSM Telefonumdaki, Avea Hattı yardımıyla, AVEA Merkezini arayarak, bu talebimi iletmemin rehberliğini yaptılar.

Sonrasında, karşı tarafta bulunan, Merkez AVEA Müşteri Temsilcisi bayan, “FATURALI HAT” tan, “FATURASIZ HAT” ta geçişimin tamamlandığını, ilgili şifreleme vb. sorgulamalarının sonrasında tamamladılar.

ÖNEMLİ NOT: GEÇİŞ NEDENİMİ DE ÖĞRENMEK İSTEDİLER.

Ben de;

“Faturalar da sürekli gördüğüm yüksek oranlı vergi ve ayrıntılar moralimi bozuyor.” Dedim…

ÖZEL İLETİŞİM VERGİSİ - “BANA GÖRE CEZASI”

Devlet geçici diye koyduğu bu vergileri hala kaldırmadı…” dediğimde, faturalı hattımı dilersem iptal etmeyebileceğimi, AVEA’nın müşteri memnuniyeti sağlamasına yönelik uzun süreli aboneliğimin de belkl de (yeni fark edilmesinden midir) sürmesinden dolayı mıdır bilmiyorum ama;

“Size 120 saatlik her yöne konuşabilme süresi hediye verelim” teklifinde bulundular.

Kararımda ısrarımı belirterek teşekkürlerimle işlemleri tamamlamış olduk…!

AYNI İŞLEMİN BENZERİNİ BU KEZ DİĞER OPERATÖRDE YAPTIRDIM…

Yukarıda açıkladığım işlemi, bu kez işlem yaptığım AVEA Bayiine yakın yerdeki bir VODAFONE Bayiine girerek yapmak talebime olumlu yanıt verdiler.

Burada TC: Nüfus Cüzdanımın Fotokopisi alındı. Talebime ilişkin seçtiğim tarifeye uygun bir, geçiş protokolü düzenlendi.

Bayiinin gömleğinde VODAFONE kimliği bulunan personeli, protokolü okumam ve imzalamam üzere iki nüsha olarak önüme koydu..

Ben protokolü okuduktan sonra, “ bir adette protokolden ben almak istiyorum” dediğimde;

“Zaten birisi sizde kalacaktır..” dediler…

Aykırı bir husus görmediğim protokolü İmzaladım, birisini de yasal hakkım olarak aldım.

Protokolde önceki aboneliğimden borçlarım çıkabileceği ahvalde ödeme yükümlüğümden söz ederken, diğer taraftan da, ödenen faturalarımdan doğan konuşma haklarımın ise, para tutarının, yeni tarifeli faturasız hattıma yükleneceğinden söz ediyordu.

VODAFONE GÖREVLİSİ;

“XX._ TL. yükleme yapar iseniz, iki katı kadar da size VODAFONE’den hediye gelecek ve her yana aynı tarifeden konuşabileceksiniz..!”

Uyarmasında bulundu.

Oldukça cazip bir teklifti, bende hemen dediği gibi yaparak yararlandım.

Zaten bu işlemleri yaparken, cep telefonuma, önceki abonelik haklarımdan devreden 43 küsür liralık bir konuşma hakkı da ayrıca gelmişti.

MEMNUN ŞEKİLDE ORADAN DA AYRILDIM.

Yapacak diğer işlerim olması, akşam da, bir çalıştaya katılmak üzere,

Mersin’e hareket edeceğimden kısıtlı zamanımı harcamaktansa, TURKCELL ile ilgili işlemi de, orada yapmayı planladım.

MERSİN’İN, BUNALTICI SICAKLIĞINDA “TURKCELL” ANA BAYİİSİNDEYİM

Mersin kentinin simgesi haline gelmiş olan, Metropol İş Merkezi’nin köşesinde bulunan, TURKCELL Ana Bayiisine de aynı taleple gittim.

Bankalardaki gibi işlem sırası barkodu alıyorsunuz. Barkod Numaram 146 idi.

Sıram geldiğinde, talebimi bayan görevliye arzettim. Gayet nazik bayan, işlemlerimi yapmaya başladı.

Önce kimliğimi talep etti. Fotokopisini aldı. Turkcell hatlı, telefonumun yanımda olup olmadığını sorguladı.

Yanımda olduğunu söyledim. Telefonuma şifre geleceğinin bilgisini aktardı.

Zaten şifrede gelmişti, güzel bir güvenlik denetimi olarak memnun oldum ve numaramı sorgulayan bayana şifreyi talebi üzerine bildirdim, onay aldı.

Yazıcıdan bir çıktı aldı. Önüme okuyup imzalamam için ricada bulundu.

BU SÜREÇTEN İTİBAREN, TURKCELL’DE İLGİNÇLİKLER YAŞANMAYA BAŞLANIYOR….

1- Okuduğum belgenin adı; “BİREYSEL HATLAR İÇİN ÖDEME TİPİ DEĞİŞİKLİK FORMU”

2- Faturalı Hattan, Ön Ödemeli Hatta Geçişe ilişkin.

3- Birinci paragrafta, telefon numaram vb bilgiler sonrasında devam ile; “…/…/…… tarihli abonelik sözleşmesi hükümlerinin iş bu form ile seçmiş olduğum yeni ödeme tipi için de geçerliliğini aynen koruyacağını, işbu formda beyan ettiğim tüm bilgilerin doğru ve tarafıma ait olduğunu bu belgenin abonelik sözleşmesinin ayrılmaz bir parçası olacağını kabul ve taahhüt ederim.

4- İkinci paragraftan devamla ise “…..hak ettiğim TL. ve/veya dakikaların otomatik olarak silineceğini ve bu husus ta herhangi bir talebimin olmayacağını…”

5- Üçüncü paragrafta ise; “Faturalı hattan ön ödemeli hatta geçiş yapan müşteriler için ödeme tipi değişikliği sonrası, Turkcelle olan tüm borçlarımı içeren bir fatura kesileceğini ve bu faturayı ödemekle yükümlü olduğumu kabul ve taahhüt ederim”

6- Alt kısımda ise kimliğimin tüm dökümü ve hattımla ilgili tercihler kısmı….

7- En alt kısımda ise arasında telefon numaramın da geçtiği harf ve rakamların karışık olduğu büyük harf düzeneği ile yanyanalanmış, barkod bulunmaktaydı.

Bayan görevli, imzalamam için önüme belgeyi koyduktan sonra okuduğumda da gördüğüm, bu aleyhimde durumlar karşısında, tamam imzalayacağım, ancak;

TC. Yurttaşı olar haklarımı aramak üzere “ İmzaladığınız her belgenin, sözleşmenin bir örneğini almak da Yasalar gereğince hakkınızdır.” işbu belgenin bir sureti yahut fotokopisini rica ediyorum, dediğimde;

Görevli, bayan bunun mümkün olamayacağını, bu evrakın, Turkcell Merkezinin özel evrakı olduğundan verilemeyeceğini söyledi.

Zaten benden önce de buna benzer yapılan işlemler hep aynı şekilde yapılmaktaydı, bekleme koltuğundan gözlemliyordum.

PEKİ HAT GEÇİŞ İŞLEMİM, TURKCELL’DE YAPILDI MI..?

Hayır ben belgenin bir örneğini alamayınca,

Görevli Bayanda imzalamadığım için işlemi tamamlamamış oldu.

Şu anda Turkcell Hattım aynı eski aboneliğinde, Turkcell’in koyduğu yasal olmayan kurallara, uymadığım için devam ediyor….

BELGEDEKİ BU KADAR UZUN YAZILARI NASIL SİZE AKTARABİLDİĞİMİ MERAK MI ETTİNİZ…?

Ben bilinçli bir yurttaş ve tüketiciyim. Haklarımı aramakta yasal olmayan işlerin asla taraftarı da olmam. Olmaya zorlayanlara karşı da yasal haklarımı kullanmaktan yana, yasal eyleme geçerim.

Birde, Teknoloji aşığıyım….

Teknoloji marketlerinde gezer yeni ürünlerin fonksiyonlarını izlerim.

İlgimi çeken, bütçeme uygun olanları satın alır kullanırım.

İnternet ve teknoloji dergilerini takip ederim.

Bu da teknolojik bir maharet Semra Hanım…

TURKCELL SAHİBİ “KARAMEHMETLER” BU YÖRENİN İNSANLARIDIR.

Ben de şimdi onların, memleketi yakınlarında, mağdur durumdayım.

Siz ilgilenirsiniz,

Bu ve benzeri durumların Turkcell tarafından neden diğer operatörlerden farklı ve hakları gasp edici olarak “TÜKETİCİLERİN ALEYHİNDE” işlemlerin gerçekleştirdiğini öğrenip bizleri aydınlatırsınız, kanaatindeyim.

Saygı ve teşekkürlerimle. 14.07.2010

Tüketici: Öner SAMANLI

TÜKETİCİ POSTAMIZA GELEN BU ŞİKAYET SONRASINDA BİZ NELER SÖYLEYEBİLİRİZ:

1) 4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Uygulama Yönetmelikleri’ni iyice madde ve bölümleri ile izleyerek, TURKCEL’ce, yukarıdaki usulsüzlük ve haksız fiile son vermeleri gerektiğini,

2) TURKCELL Genel Merkezinin, günümüz rekabet koşullarında haksız eylemlere asla yandaş olmayarak, “TÜKETİCİ MEMNUNİYETİ” ni öncelikli olarak ele almalarını,

3) Bize gelen bu şikayetin sahibi “TÜKETİCİ” “Öner Samanlı” bu duruma neden bu kadar içerlemiş ki, bu kadar uzun yakınmayı bize göndermiş, bu işlerden sahiden anlar mı, yoksa bol keseden atmış mı, internetten “Google” ye ismini yazarak sorgulamalarının yararlı olacağını,

4) Mağdur tüketicimizin haklarını kendisine tekrar anımsatmak yerine, köşemin yazı yanındaki resminde de gördüğünüz üzere, gözüme daha önceleri çok sevimli görünen çocukların yerine yeni şekillenen figürünü böyle hissetmeye başladığıma dair firmanın durumu değerlendirmesi için, “TÜKETİCİ MEMNUNİYETİ SAĞLAMA BİRİMİ” var ise, dikkatlerine sunmak üzere grafiker bir öğrencimden ricalarımla olduğu üzere internette bol miktarda olan resimden alıntı yapılarak yerleştirdiğim resmi incelemelerini.

5) Ayrıca, firmanın “TÜKETİCİ MEMNUNİYETİ SAĞLAMA BİRİMİ” yok ise, “TÜKORDER” den bu konuda profesyonel destek alabileceklerini ve Danışman temin edebileceklerini,

6) Bu konudaki müracaatlarınızı lütfen “TÜKORDER” Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği Genel Merkezi’nin iletişim adresi olan; tukorder@hotmail.com yapabileceklerine dair de ilgililerini, bilgilendiriyorum.

7) Danışmanlıkların gerçekleştirildiği firmalarda, tüketici memnuniyetleri %100 sağlanmış olduğundan, bu firmaların hem “TÜKETİCİ GÜVEN İSTATİSTİĞİ” değer ve itibarı yükselmekte olduğunun bilinmesini,

8) Aynı zamanda bu firmalar, “YILIN TÜKETİCİ ÖDÜLÜ” adayları listesine de girebilmekte olduklarını,

9) Sadece, Tüketici özgüvenine mazhar olan firmaların yer alabildiği, “TÜKORDER” Genel Merkezince yayınlanan, yurt genelinde, 200 bin baskısıyla okullara, kütüphanelere, şubeleri ve temsilcileri vasıtasıyla ücretsiz dağıtılan, etkin bir tüketici bilinçlendirme yayını olan “TÜKETİCİ GAZETESİ” n dede yer alma şanslarını yitirmemiş olacaklarını da anımsatıyorum.

Saygılarımızla.

Sayın; Öner Samanlı, bizde bu husustaki yazınızı ve isminizin de gizlenmesine dair talebiniz olmadığından hareketle ve isminizi beyanla, şikayet bildiriminizi

“Türkiye’nin En Seçkin Tüketici Köşesi”,

MİLLİYET BLOG’ da ki sayfamıza, yayınlanmak üzere köşemize aldık.

Elçiye zeval olmaz…

TÜKETİCİ KÖŞESİNDE

“SEMRA ABLANIZ”

E-BİLGİ İÇİN: bizebilgi@hotmail.com

 
Toplam blog
: 75
: 3116
Kayıt tarihi
: 28.08.09
 
 

Tüketicileri bilinçlendirmek, haklarımızın aranmasına çözümler üretmek üzere faaliyette bulunanları ..